וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל 100 שנה להולדתו: נחנך הפסל הקינטי לזכר חיים גורי

לציון 100 שנה להולדתו של המשורר, נחנך פסל לצד תצוגת קבע משיריו הנבחרים - כמחווה למשורר וליצירתו במרכז חיים גורי לתרבות בבית הקונפדרציה בירושלים

פסל לזכר חיים גורי. גיא זגרון,
פסל לזכר חיים גורי/גיא זגרון

לציון 100 שנה להולדתו של חיים גורי נחנך פסל לצד תצוגת קבע משיריו הנבחרים - כמחווה למשורר וליצירתו במרכז חיים גורי לתרבות בבית הקונפדרציה בירושלים.

במסגרת האירוע שקיים בית הקונפדרציה בשיתוף המועצה לשימור אתרים ומשרד המורשת נחנך הפסל, העשוי מפסי פלדה לא אחידים, והיוצרים מראה משתנה של פניו של גורי, בהתאם לזווית בה צופים בו.

הפסל עוצב בהשראת שירו של גורי "הבא אחרי", שנפתח כך : "כְּבָר אֵינֶנִּי הָאִישׁ שֶׁהָיָה. אֲנִי הוּא הַבָּא אַחֲרַי, הֶמְשֵׁך מְשֹׁעָר לְאוֹתָן הַפָּנִים...".

פסל לזכר חיים גורי. גיא זגרון,
פסל לזכר חיים גורי/גיא זגרון

בנוסף לפסל, כוללת התצוגה מבחר משיריו של גורי המוקראים בקולו, להם ניתן להאזין באמצעות הטלפון הנייד. בחירת השירים נעשתה מתוך רצון להציג את העושר והמגוון העצום שמכילה שירתו - שירה אישית שהשתכללה והעמיקה עם השנים, ועסקה בתיאור חייו כמצב של התפתחות ושינוי תמידי, מבלי לאבד את האותנטיות. כפי שכתב: "...שֶׁעַל פָּנֶיךָ עוֹבְרִים הַדְּבָרִים שֶׁאֵינָם מֻטָּלִים בְּסָפֵק, שֶׁהָיוּ מֵעוֹלָם, שֶׁלְעוֹלָם לֹא יָמוּתוּ בְּךּ."

בנות משפחתו של גורי - עליזה אלמנתו ובנותיו יעל, נועה וחמוטל - השתתפו באירוע, כמו גם מנכ"ל בית הקונפדרציה - אפי בניה, מנכ"ל המועצה לשימור אתרים - עמרי שלמון וסמנכ"ל המועצה לשימור אתרים - אלעד בצלאלי ואחרים.

גיא פלומבו האמן שיתף את קהל הנוכחים והסביר שהפסל משקף למעשה את ההשתנות של היוצר לאורך השנים. מזווית ראייה אחת אפשר לראות את דמותו של חיים גורי הצעיר ומזווית שונה ממעלה גרם המדרגות רואים את דמותו של גורי בבגרותו.

התצוגה תוכננה ובוצעה ע"י המועצה לשימור אתרים ובליווי הנהלת בית הקונפדרציה ומשפחת גורי. ניהול פרויקט: אלעד בצלאלי, אוצר: רמי פיכמן, מעצבת ראשית: ליהי פולט, עיצוב הפסל: גיא פלומבו.

  • עוד באותו נושא:
  • חיים גורי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully