וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתור בעלי מסעדת שף הוא ידע: צריך לקלוע לטעם גם בבית החדש

כבעלי מסעדת שף מובילה ובעלים של מספר מקומות בילוי בתל אביב, הוא וזוגתו ידעו שהמקום החדש שלהם בכפר מונש חייב לקלוע. מורן פארן וג'סיקה תל, בוגרות ביה"ס להכשרת מעצבי פנים של ברברה ברזין, יצרו עבורם בית חם

תכנון ועיצוב - סטודיו ALLOY. -יונתן תמיר,
תכנון ועיצוב - סטודיו ALLOY/-יונתן תמיר
  • הדיירים: בני זוג להם שתי בנות
  • המיקום: כפר מונש
  • שטח הבית: כ-170 מ"ר
  • שטח החצר: כ-70 מ"ר
  • עיצוב פנים והום סטיילינג: מורן פארן וג'סיקה תל- בוגרות ביה"ס להכשרת מעצבי פנים של ברברה ברזין ובעלות סטודיו Alloy
  • צילום: יונתן תמיר

מהטמפרמנט וההמולה של העיר הגדולה לשקט ולשלווה של הכפר: ברוכים הבאים לביתם החדש של בעלי מסעדת שף ומספר מקומות בילוי מובילים בתל-אביב, שבחרו כמו רבים אחרים להתחיל ולסיים את היום רחוק מהאינטנסיביות של העיר - בבית פרטי בלב ההרחבה של מושב כפר מונש שבעמק חפר. מורן פארן וג'סיקה תל, בוגרות ביה"ס להכשרת מעצבי פנים של ברברה ברזין, יצרו עבורם בית חם באווירה רגועה וכפרית, שקולעת בדיוק לאופיים ומשתלבת עם הטבע שמסביב.

טרם השיפוץ. אלבום פרטי,
המטבח לפני השיפוץ/אלבום פרטי
תכנון ועיצוב - סטודיו ALLOY. -יונתן תמיר,
ואחרי/-יונתן תמיר

קשה להאמין שעד לא מזמן הבית הפתוח, המואר והבהיר שלפנינו נראה שונה לגמרי ושטרם השיפוץ המאסיבי כלל אלמנטים שכיום נתפסים כמיושנים, כמו קרניזים מעוצבים מגבס ושפע של אלכסונים שיצרו מראה עמוס ומסורבל- רחוק מאוד מזה שביקשו בעלי הבית החדשים ליצור.

"הרציונל היה ליצור בית חמים ורגוע באוריינטציה מודרנית- כפרית, ועל מנת להתמודד עם האלכסונים בחרנו ליצור פרטי נגרות שייצרו את הקווים הישרים והנקיים", מסבירות פארן ותל. "תורמת לכך גם פלטת הצבעים הרכה והטבעית המשלבת בין גוונים בהירים לעץ טבעי ולצבעי אדמה שמקשרים בין החוץ לפנים ומשתלבים מצוין עם הנוף הירוק שמקיף את הבית ומרחיב את הנשמה".

טרם השיפוץ. אלבום פרטי,
לפני/אלבום פרטי
תכנון ועיצוב - סטודיו ALLOY. -יונתן תמיר,
אחרי/-יונתן תמיר

הפרויקט שלקחו על עצמן השתיים כלל לא מעט שינויים תכנוניים בחלל הציבורי והפרטי, החלפת תשתיות אינסטלציה וחשמל, תכנון נגרות מותאמת לצרכים של כל אחד מבני הבית וכן בחירת אלמנטים וחומרים שתורמים לעיצוב ההרמוני שהתקבל בפועל: "כך למשל הרצפה המקורית הוחלפה בפרקט עץ אלון טבעי- חומר אותו שילבנו בדרכים שונות בחלקים השונים של הבית כמו בגרם המדרגות שחופה במדרכי עץ תואמים, ברהיטים שחלקם עשויים מעץ מלא, בקישוטי הקיר ובידיות המטבח".

"השיפוץ כלל הרחבה של אזור המטבח שטרם השיפוץ חולק וכלל חדר מזווה נפרד. זה החדש יוצר הלכה למעשה חלל מרווח, מואר, פתוח ומזמין", אומרות המעצבות. "כחלק מנגרות המטבח תכננו גם אי גדול ורחב שתוחם את המרחב וחובק עמוד קונסטרוקטיבי קיים אותו חיפינו בבריקים בהירים. האי החדש מייצר מקומות אחסון רבים וכולל גם מגרות מאווררות עבור ירקות ופירות. בחלקו הפונה לסלון, תכננו יחידת נגרות דקורטיבית ואזור ישיבה אינטימי לבני המשפחה".

טרם השיפוץ. אלבום פרטי,
לפני/אלבום פרטי
תכנון ועיצוב - סטודיו ALLOY. -יונתן תמיר,
אחרי/-יונתן תמיר

"מכיוון שהמטבח ממוקם בסמיכות לכניסה, ומתוך הרצון לשלב קונסולת כניסה פרקטית שבה יוכלו לאחסן חפצים יום-יומיים, תיכננו יחידת המשך למטבח שפונה אל עבר הכניסה ומשמשת לאחסון מפתחות, דואר וכדומה. בכדי לשמר את אופיו הכפרי של הבית יצרנו חזיתות מטבח דקורטיביות עם חירוצים עדינים שנצבעו בגוון לבן שבור. את חזיתות האי בחרנו לצבוע בגוון מעט ירקרק שמוסיף מימד של חמימות ועומק, ומעל התקנו פלטת בוצ'ר אלון טבעי".

תכנון ועיצוב - סטודיו ALLOY. -יונתן תמיר,
תכנון ועיצוב - סטודיו ALLOY/-יונתן תמיר
תכנון ועיצוב - סטודיו ALLOY. -יונתן תמיר,
תכנון ועיצוב - סטודיו ALLOY/-יונתן תמיר

לצד הסלון מוקמה פינת אוכל עגולה ומזמינה מעליה גוף תאורה גדול ומרשים בנוכחותו. הפטיו שממוקם בגב קיר הטלוויזיה, מכניס לאזור הציבורי לא רק שפע של אור טבעי אל גם את הצמחייה שבחוץ, כשבמקביל הוא מייצר חציצה אינטימית בין הפונקציות השונות.

טרם השיפוץ. אלבום פרטי,
לפני/אלבום פרטי
תכנון ועיצוב- סטודיו ALLOY. יונתן תמיר,
תכנון ועיצוב- סטודיו ALLOY/יונתן תמיר

בחלל המעבר שבקומת המגורים תוכננה פינת משחק וקריאה עבור הילדות. פארן ותל משתפות שחדר השינה של בני הזוג היווה אתגר של ממש, נוכח הזוויות הלא ישרות וככזה הוא אכן עבר שינוי תכנוני מקיף: "בתכנון המקורי המאסטר כלל חדר ארונות קטן מאוד וחדר רחצה שהכניסה אליו התבצעה מאזור השינה. בדומה לאגף הציבורי גם כאן בחרנו לתכנן נגרות בקווי מתאר ישרים ונקיים שמייצרת אזורי אחסון רבים וכניסה מוצנעת לחדר הרחצה".

"חדרי הרחצה עוצבו גם הם כחמימים ומזמינים, בפלטת הצבעים הבהירה ששולטת ברחבי הבית, כשכאן בחרנו להשתמש גם בחיפויי קיר בהירים שמייצרים רפלקציה של אור. בחדר הרחצה של השניים תכננו ארון נגרות בגוון בהיר עם משטח בוצ'ר אלון ואת החלל צבענו בטיח דקורטיבי בגוון שתומך בפלטת הצבעים השקטה והרכה ובדרכו הוא מוסיף עומק לחלל".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully