וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדשת ברזל": מלחמת חרבות ברזל מבעד לעדשה הרגישה והכואבת

מלחמת חרבות ברזל מבעד לעדשה הרגישה והכואבת של בועז סמוראי, צלם טבע אילתי ולוחם במילואים. גלריית אמני אילת, הכניסה ללא תשלום. אירוע פתיחת התערוכה - 9.5.2024

תערוכת עדשת ברזל. בועז סמוראי,
תערוכת עדשת ברזל/בועז סמוראי

"זה קרה לראשונה ברגע בו סיימתי לכסות גופה וראיתי את הגלגליות שלידה. אז החלטתי להתחיל לתעד את המציאות הנוראית הזו בעיניים אחרות. לאט לאט הצטברו אצלי מאות צילומים כאלה במחשב והחלטתי להקים תערוכה". במילים אלה, אשר מתקשות להכיל את הכאב העצום שהוא אוגר בתוכו כבר למעלה מחצי שנה, מתאר בועז סמוראי, צלם טבע אילתי, את התערוכה העוצמתית שלו, בשם 'עדשת ברזל', שתיפתח ביום חמישי, ה-9 במאי, בגלריית אמני אילת, בשיתוף עם עיריית אילת ותאגיד התיירות אילת.

ב-8 באוקטובר לבש סמוראי את מדיו, אחרי שהמתין לקריאה למילואים שלא הגיעה, ונסע ביוזמתו לסייע באזור העוטף. סמוראי, קצין הנדסה קרבית במילואים, הצטרף לחיילים שסרקו את כל שטחי העוטף שהותקפו, בחיפוש אחר מטענים ונשק. בהמשך הצטרף לצוותי זק"א שעסקו בפינוי גופות ואז צורף לצוותי מילואים שלחמו בלב עזה.

צלף מרוכז במטרה, חיילים בסיור מבצעי, כלי רכב שרופים, בתים הרוסים, מבטי כאב על פניהם של חיילים המפנים פצוע על אלונקה, כלב עם עיניים עגומות מציץ מבין הריסות וקרעי מזרנים ושמיכות, אש ותמרות עשן ולצידם איים של שקט - חייל מניח תפילין, חייל חובק כלב אל חיקו, מזיגה של קפה מהפינג'אן המפוייח, מכתב ששלחה ילדה לחייל, תפילת חיילים משותפת לפני יציאה לקרב, חיילים משחקים כדורעף וכדורגל מונח דומם לצד משגר טילים, גופה מכוסה ולידה גלגיליות ורודות. אלה הם רק חלק קטן מהרגעים, המטלטלים ומקוטבים, שיוצגו בתערוכה.

תערוכת עדשת ברזל. בועז סמוראי,
תערוכת עדשת ברזל/בועז סמוראי
תערוכת עדשת ברזל. בועז סמוראי,
תערוכת עדשת ברזל/בועז סמוראי

"ביקשו ממני להיות מתעד מבצעי - להצטרף לחיילים ולצלם פריטים מבצעיים של החמאס לצרכי תחקיר. מהר מאוד הבנתי שמימדי הזוועה עצומים ובלתי נתפסים והרגשתי צורך עז ואינסטינקטיבי לתעד גם לצרכים לאומיים, חברתיים והיסטוריים. בין משימה אחת לשנייה צילמתי את הרגעים שאני קורא להם 'בין לבין'. רגעים אישיים, מפגשים מיוחדים, מגע אנושי".

"הצטרפתי לצוות של מתעדים צבאיים שכולם צעירים בסדיר, וראיתי איך מיום ליום נפשם נשחקת. אני עצמי, בגיל 45 ועם ניסיון רב שנים, עברתי טראומה לא קלה. בהתחלה היה בי כעס גדול ורצון לפוצץ ולקרוע לגזרים ובהמשך, כשראיתי את המחיר הכבד שאנחנו משלמים, את הפצועים וההרוגים, התמלאתי בעצב וכדי לא לשקוע בו החלטתי להתמקד בדברים היפים שיש בנו כעם, ובמיוחד בדור הצעיר והנפלא הזה שנשלח להוציא אותנו מהבוץ. פגשתי צעירים מדהימים וערכיים ואני מנסה באמצעות התערוכה להעביר מסר של תקווה וזו אף שליחות מבחינתי לתת תמונה הפוכה לאנטישמיות שמשתוללת נגדנו בעולם".

מפגשים אישיים עם בועז סמוראי יתקיימו בכל יום חמישי, בין התאריכים 16.5-6.6, בין השעות 20:00-21:15.

המפגשים ייפתחו בסיור מודרך בתערוכה ולאחריו שיח עם סמוראי, שישתף את סיפורו האישי מתקופת התיעוד הצבאי בשטח אש ויספר על תחושות ההלם, הזעם, העצב והתקווה.

עדשת ברזל, תערוכת צילומי מלחמה של הצלם בועז סמוראי, אוצרת: שירה קשת. גלריית אמני אילת, דרך יותם 2, אילת, תוצג בין התאריכים 9.5-14.7. הכניסה ללא תשלום. מידע מלא על שעות הפעילות ועל מועדי המפגשים עם בועז סמוראי באתר Travel to Eilat

  • עוד באותו נושא:
  • תערוכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully