וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים כפתור: המגמות החדשות בעולם העיצוב מעידות שהעולם הולך לכיוון פחות פורמלי

בתוך נוכחות השיא בשבוע העיצוב במילאנו, ניתן היה לזהות מספר מגמות שילוו אותנו בשנה הקרובה - ואתם צפויים לאהוב אותן

מגמות העיצוב הבולטות. Romano Dubbini,
מגמות העיצוב הבולטות/Romano Dubbini

שבוע העיצוב במילאנו, Salone del Mobile, המכה של עולם העיצוב, ציין השנה 62 שנים להיווסדו עם שיאים חדשים: כ-2000 מציגים וכ-371 אלף מבקרים המהווים גידול של כ-20% יותר מבשנה שעברה.

מלבד התערוכה המרכזית, רחובות מילאנו חוגגים עיצוב עם שפע תערוכות, השקות, מיצגים ואירועים המשלימים יחד את חלון הראווה הגדול ביותר בעולם. שבוע העיצוב המתפרש על פני 6 ימים, הוא זה שקובע את הטרנדים, החומרים, הצבעים והחידושים שנראה בשנה הקרובה בסביבה הביתית, המשרדית והמסחרית.

למרות השפע העצום, מומחיי טולמנ'ס וטולמנ'ס דוט שחזרו מהתערוכה, מסמנים כמה מגמות בולטות, שילוו אותנו בשנה הקרבה.

התרפקות על העבר

טולמנ'ס. התרפקות אל העבר. יחצ,
טולמנ'ס. התרפקות אל העבר/יחצ

במילאנו נשבה השנה רוח נוסטלגית. הברק של שנות ה-70 יחד עם אומנות ארט דקו מתוחכמת, הופיעו במגוון רחב של מוצרים חדשים. מפגש התקופות הזה התבטא בצורה של צבעים עשירים כמו הבורגנדי, בחומרים כמו לכה ופלדה (לעיתים מחומצנת, לעיתים בגימור סאטן או בציפוי כרום) ובעיצובים שנידמה כאילו נסעו בזמן.

ימים אחרונים

הזדמנות אחרונה למבצע מאי בתמי4: חודשיים ראשונים חינם

לכתבה המלאה

פינות האוכל הרשמיות יורדות קומה

מעצבים רבים נתנו מענה לדינמיקות משפחתיות שונות ולמפגשים חברתיים, המשמשים מוקד ליצירת מסורות מתמשכות. במטרה להמציא מחדש את הרעיון של אירוח סביב שולחן האוכל יותר ויותר מעצבים הכניסו טוויסט חדש בכיסאות האוכל שניראו הרבה יותר מרווחים ונינוחים ממש כמו כורסאות ואילו השולחנות קיבלו חזות של שולחנות ביסטרו אינטימיים.

ישיבה בלתי פורמלית

טולמנ'ס. א פורמלי. יחצ,
טולמנ'ס. א פורמלי/יחצ

נראה כי הגישה הבלתי פורמלית לישיבה הידהדה במיוחד השנה. מילת המפתח היא נוחות. ריפודים תפוחים, כורסאות נדיבות ונוחות בהשראת שנות ה-70, ספות מבוססות על הרכב כריות מודולרי המתאים לרביצה נינוחה, מערכות עם צורות ביומורפיות שאפשר ממש לשקוע בהן, פחות ריפודים מתוחים ומושלמים ויותר ריפודים שניראה כאילו כבר היו להם חיים.

קיימות ושימוש חוזר

טולמנ'ס. שימוש חוזר. חיים חדשים לשאריות ולחומרים שנזרקו. יחצ,
טולמנ'ס. שימוש חוזר. חיים חדשים לשאריות ולחומרים שנזרקו/יחצ

המודעות הגוברת והצורך העולה למנוע אסון אקולוגי היוו השראה עבור מעצבים רבים לחשב מחדש את אורך החיים ומחזור החיים של המוצרים. בעיקר ניתן היה לראות מוצרים שנולדו משימוש חוזר המעורר אובייקטים לחיים תוך שהוא מעניק להם משמעות חדשה.

שיש

טולמנ'ס. שימוש יצירתי בשיש. יחצ,
טולמנ'ס. שימוש יצירתי בשיש/יחצ

המגמה אשר החלה עוד בשנה שעברה מתחזקת ומתעצמת. אך יותר מכך המופעים שלה בוגרים יותר, אסרטיביים יותר ומבליטים את יופיו של השיש - העורקים מובחנים יותר, אקזוטיים ונדירים יותר והצבעוניות חוגגת.

קווים רכים ומעוגלים

טולמנ'ס, קווים רכים ומעוגלים. יחצ,
טולמנ'ס, קווים רכים ומעוגלים/יחצ

הקווים הישרים ההנדסיים, מתעגלים והופכים פחות נוקשים, יותר הרמוניים ומחבקים. מערכות הישיבה מאופיינות במראה מרוכך בפינות עגולות. צורניות המאפיינת בעיקר את שנות השבעים המדגישות מצב רוח רגוע ונינוח בדומה להלך הרוח האופטימי השורר כעת בעולם ובסצנת העיצוב בפרט.

מגמת מפתח נוספת השנה היא צורות פיסוליות: הן בעיצוב רהיטים והן בעיצובי האקססוריז לבית, חפצים נועזים בעלי צורות אורגניות היוו מכנה משותף עבור מותגים רבים. את כתב היד העגול ממשיכים בדים רכים בדרך כלל גם טבעיים כמו כותנה, פשתן, ובצבעוניות המבטאת את ההומניזם של העידן החדש- מונוכרומטית מאופקת.

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully