וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגישו בבית: יוזמות ותרומות למפונים, לתושבי העוטף ולחיילים

1 במאי באדיבות דרור ישראל. יחצ,
1 במאי באדיבות דרור ישראל/יחצ

מדינת ישראל המשיכה לתפקד בזמן המלחמה הקשה והארוכה שאנו בתוכה הרבה בזכות העובדים שלה שפועלים תחת אש או במוקדי הקהילות המפונות על מנת לשמור על כך שהחיים ימשיכו גם בתנאים קשים. השנה הוחלט לשנות את אופי האירוע מחג עם תהלוכה במרכז ת"א לטקס בשדרות. בטקס יציינו את עובדי חברת חשמל שנפלו במלחמה ויצדיעו לעובדי התעשייה, החקלאות, הקהילה, החינוך והרווחה שהמשיכו לפעול בזמן מלחמה וכולנו חייבים להם כל כך הרבה.

גם היום, 140 שנים אחרי ההפגנות בשיקגו שהפכו את האחד במאי לסמל למאבק הפועלים, המאבק על תנאי העסקה טובים יותר והדרישה לשוויון ולסולידריות, הם מצרך יקר שיש להיאבק עליו. צורות העסקה המודרניות יצרו "פועלים מנוצלים" בדמותם של עובדים מוחלשים שאינם גומרים את החודש.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "1 במאי, שבימים כתיקונם חוגג את הסולידריות של עובדות ועובדים ברחבי העולם, מצוין השנה בישראל באווירה אחרת. בכאב מפלח לב על כל מי שאיבדנו מאז פרוץ המלחמה, אני ממשיך לשאוב את הכוחות והתקווה מסיפורי הגבורה האזרחית. סיפורם של עובדות ועובדים שנלחמים על החוסן הלאומי שלנו, לא פעם תוך הקרבה אישית וסיכון עצמי רב. 1 במאי זו הזדמנות נוספת להצדיע ולהוקיר את פועלם. הגיבורות והגיבורים של השנה החולפת נמצאים בכל מקום - במד"א, בבתי החולים, במערך הכיבוי וההצלה, בתעשיות הביטחוניות, ברשויות המקומיות, ובכל אותם מפעלים שעובדיהם עוזרים לספק מוצרים ושירותים חיוניים בשעת החירום. גם היום חשוב שנזכור ונזכיר גם את עשרות העובדים שקיפחו את חייהם בשבעה באוקטובר ונפלו בעת מילוי תפקידם. עלינו להישאר חזקים ומאוחדים. יחד - כדי להחזיר את אחינו ואחיותינו החטופים; יחד- כדי לסייע בתהליך השיקום של הפצועים בגוף ובנפש; יחד - כדי שנבנה את העתיד של מדינת ישראל".

תומר שרים האיגוד המקצועי לנוער של הנוער העובד והלומד: "לא הייתה לנו הרבה התלבטות איפה לציין את האחד במאי השנה. שדרות והנגב המערבי בכלל זה המקום הכי טבעי בשבילנו. האנשים פה שעובדים לפני ובזמן המלחמה הם גיבורים אמיתיים. החברה הישראלית היא שוחרת חיים, מקומות העבודה הן המקומות שרואים את המאמץ הזה הכי ברור. להכיר להם תודה זאת האמירה שלנו השנה."

עומר ברט, דובר דרור ישראל: "מדי שנה אנחנו מציינים את חג הפועלים בתהלוכה בת"א ובאירוע גדול בחצר ההסתדרות. השנה בצל המלחמה הקשה, הנופלים הרבים והחטופים שעדיין בשבי חמאס, החלטנו לשנות את אופי האירוע ולקיים אותו בשדרות בסימן הצדעה לעובדים שפעלו תחת אש כדי שהמדינה תמשיך לתפקד גם במצבים בלתי אפשריים. אנחנו מצדיעים לעובדי המלונות שאירחו את המפונים, לעובדי החינוך והרווחה בנגב המערבי שדואגים לקהילות שלהם, לעובדי החוסן, לעובדי התחזוקה שדאגו שהאזור הזה ימשיך לעבוד, לחקלאים, לעובדי המפעלים ולכולם. בלעדיהם, ישראל לא הייתה ממשיכה לעבוד".

איך נזכור את יום השואה השנה?

הצל של אירועי שבעה באוקטובר, הפחד והאימה עודם נוכחים בחיינו ובוודאי משפיעים על האופן שבו נחווה השנה את יום הזיכרון לשואה ולגבורה. טקס "התכנסות ליום השואה - מקינה לתקווה" נכתב במיוחד למציאות זו.

הטקס הוא מעגל זיכרון חווייתי ואישי, שנועד להדגיש את זיכרון היהודים שנספו ולהנציח את המאבק לחיים, תוך שותפות פעילה של היושבות והיושבים במעגל וסיפוריהם. ה"הגדה ליום השואה", שמלווה את הטקס, נכתבה ועובדה מחדש לשנה זו, והיא מבקשת לאפשר לנו את זיכרון השואה כדרך ליצור חיבור, הקשבה ותקווה.

ההגדה כוללת קטעי קריאה, עדויות, דיונים, תפילות ואף רגעי שתיקה. המשתתפים מוזמנים להוסיף את קולם האישי, את זכרונותיהם ואת מחשבותיהם, כביטוי לשותפות הגורל והאחריות המשותפת.

מעגלי "התכנסות" מרכזיים יתקיימו בתל אביב, ירושלים, חיפה וירוחם, ולצדם מעגלים רבים נוספים של אנשים פרטיים שיערכו טקסים משפחתיים או קהילתיים משלהם.

"ההתכנסות השנה מציעה מענה רלוונטי ומשמעותי לשעה הנוכחית", אומרת פרופ' מיכל גוברין, מיוזמי הפרויקט. "המטרה היא לזכור את השואה מתוך המציאות העכשווית, ליצור מרחב של הקשבה ולהעניק תחושת תקווה ועוצמה פנימית. הזיכרון אינו רק עניין לספרי היסטוריה - הוא חי ונושם בתודעה של כל אחד ואחת מאתנו. ההתכנסות מזמינה את כולנו לקחת חלק פעיל ביצירת זיכרון השואה ובהנחלתו לדורות הבאים".

לפרטים נוספים והרשמה למעגלי ההתכנסות לחצו כאן.

תורמים יחד לעוטף קניוני עופר והאחים. מחיר 30 שקל. ניל כהן,
תורמים יחד לעוטף קניוני עופר והאחים. מחיר 30 שקל/ניל כהן

לרגל יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל, קניוני עופר בשיתוף פעולה עם קבוצת "האחים" ייצאו במבצע גיוס כספים לטובת מרכזי חוסן לקהילת יישובי העוטף.

16 קניוני עופר ברחבי הארץ ימכרו חולצות טי שרט אופנתיות ומעוצבות במחיר מיוחד: 30 שקל בלבד, על כל קנייה תוכפל סכום התרומה ע"י קניוני עופר ותמסר למרכזי החוסן.

החולצות של פרויקט עוטף - otef מעוטרות באיורים המייצגים את מגוון ישובי וקיבוצי העוטף שנפגעו באירועי ה-7.10, ביניהם: עוטף, חולית, קיבוץ בארי, חולית, קיבוץ נחל עוז, קיבוץ רעים ועוד.

החולצות יימכרו באפליקציית MY OFER החל מיום שלישי ה-07.05.24 ועד יום ראשון ה-12.05.24 או עד גמר המלאי - כל הכנסות ממכירת החולצות יוכפלו על ידי קניוני עופר ויועברו למרכזי החוסן.

16 קניוני עופר ברחבי הארץ המשתתפים בגיוס התרומות: קניון עופר רמת אביב ,חוצות המפרץ אאוטלט, עופר הקריון - קריות, עופר גרנד קניון - חיפה, עופר חדרה, עופר השרון - נתניה, עופר הקניון הגדול - פ"ת, עופר סירקין -פ"ת, עופר מרום - רמת גן, עופר הגבעה - גבעת שמואל, עופר קניותר - נס ציונה, עופר רחובות, עופר בילו סנטר אאוטלט, עופר אדומים - מעלה אדומים, קניון עופר הראל, עופר גרנד קניון - באר שבע.

לאחר שנפצע באופן קשה מאד במלחמת חרבות ברזל, ידין גלמן ועמותת שם ונר בפרויקט זיכרון ייחודי למען נופלי מלחמות ישראל. כחלק מהפרויקט מזמין גלמן את כלל אזרחי המדינה להדליק נר זיכרון אישי, של עמותת שם ונר עבור כל אלו שנפלו במלחמות ישראל וקיפחו את נפשם עבור המדינה. השנה לראשונה אי פעם, תינתן האפשרות להדפיס דרך אתר האינטרנט של עמותת שם ונר דש ריק עבור נר זיכרון אישי על גביו יהיה ניתן לאייר, לכתוב ולהנציח את היקרים לכם.

ידין גלמן: "נלחמתי בקיבוץ בארי בשבעה באוקטובר, איבדתי חברים קרובים. האנשים שלחמו איתי הם מלח הארץ, עלינו להיות ראויים להם כחברה וכעם, לא לשכוח אותם ולהנציח את הזיכרון שלהם, לכן התרגשתי לקחת חלק בפרויקט הייחודי של עמותת שם ונר שמאפשרת לכל מי שאיבד את היקר לו להנציח אותו באופן אישי.

"הפרויקט סוקר את כלל מלחמות ישראל מתקומתה ועד היום, מנציח את האובדן הקשה שלנו כחברה וכעם. מעל 25,000 גיבורים נשמו את נשמתם האחרונה עבור מדינת ישראל. על כן, מדגיש הפרויקט עד כמה חשוב שנהיה מאוחדים כעם סביב הזיכרון וסביב הידיעה שעלינו להיות טובים אחד לשני, לנהוג ברעות וכבוד על מנת שההקרבה של אחינו ואחיותינו לא תהיה לשווא. לצד זיכרון הנופלים מדגיש הפרויקט את פצועי הגוף והנפש החיים כיום במדינה. פצועים אלו שרדו את התופת במלחמות ובמבצעים הקשים. "עלינו לעצור ולתת את המקום הראוי להם, שלא יהיו שקופים, להוקיר, להעריך ולאפשר להם לחזור למסלול חייהם במהרה".

רוחה וקנין שער, מנכ"ל עמותת שם ונר : "אנו כעמותה חרטנו על דגלנו לזכור ולא לשכוח. לצד הזיכרון החשוב שלנו כעם וכאזרחים במדינה לזכור את רצח העם היהודי בשואה. חובתנו לזכור ולהזכיר את האחים והאחיות שלנו שנפלו על מנת שכולנו נוכל להמשיך ולהתקיים בביטחון במדינתו."

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully