וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המוזיאונים הבינלאומי 2024: כניסה חינם לעשרות מוזיאונים ברחבי הארץ

כמידי שנה, ולמרות המצב המורכב, יפתחו למעלה מ-100 מוזאונים, מהצפון ועד הדרום, את שעריהם לקהל הרחב וללא תשלום לרגל יום המוזיאונים הבינלאומי החל ביום חמישי, ה-9 במאי

ראובן קופרמן, טרגדיה, במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית. ראובן קופרמן,
ראובן קופרמן, טרגדיה, במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית/ראובן קופרמן

אליהו אריק בוקובזה, 'עניין משפחתי' במוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח. אליהו אריק בוקובזה,
אליהו אריק בוקובזה, 'עניין משפחתי' במוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח/אליהו אריק בוקובזה

איגוד המוזאונים הישראלי והמוזאונים ברחבי הארץ, מזמינים את הציבור הרחב לבקר בעשרות מוזאונים ללא עלות, לרגל יום המוזאונים הבין-לאומי, שיחול ביום חמישי, ה-9 במאי 2024.

השנה מתקיים יום המוזאונים הבינלאומי בסימן מוזיאונים למען חינוך ומחקר, המדגיש את חשיבותם המשמעותית של מוזיאונים כמוסדות חינוך דינמיים המטפחים למידה, גילוי והבנה תרבותית. את תפקידם של מוזיאונים ומוסדות תרבות בהענקת חוויה חינוכית הוליסטית, מכילה וברת -קיימא. איתם ודרכם נחשוב מחדש על החינוך, על עתיד שבו שיתוף ידע יתעלה על מחסומים; שבו חדשנות מתאחדת עם מסורת. הצטרפו אלינו ותחקרו את שפע הידע שיש למוזיאונים להציע.

יום המוזאונים הבינלאומי נחגג מדי שנה, למעלה מ- 45 שנה, ברחבי העולם במהלך חודש מאי במטרה להגביר את מודעות הציבור לחשיבות תרומתם של המוזאונים לחברה, לעודד אותו להרחיב את אופקיו ולהנגיש לקהל הרחב את תחומי המדע, האמנות, האדריכלות, היסטוריה ומורשת תרבותית - המוצגים במוזאונים. בשנה שעברה השתתפו באירוע כ 75 מוזיאונים מכל רחבי הארץ, ואילו השנה יקחו חלק ביום מיוחד זה יותר מעל ל 100 מוזיאונים מהצפון ועד הדרום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
מגדל דוד מוזיאון ירושלים. ריקי רחמן,
מגדל דוד מוזיאון ירושלים/ריקי רחמן

בין מוזיאונים מהצפון והדרום אשר ייקחו חלק ביום המוזיאונים: מוזיאון ינקו דאדא, המשכן לאמנות עין חרוד, מוזיאון וילפריד ישראל בקיבוץ הזורע, מוזאוני חיפה, מוזאון הנגב לאמנות בבאר שבע, המוזיאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן באשדוד, המוזיאון הצ'רקסי בכפר כמא, אחוזת דוברובין ביסוד המעלה, מוזיאון העמק בקיבוץ יפעת, אולמות האבירים בעכו, מוזיאון המזגגה בנחשולים, מרכז ג'ו אלון לתרבות הבדואים בקיבוץ להב, המוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח בבאר שבע ועוד.
מוזיאונים נוספים שיפתחו את דלתותיהם השנה: מוזיאון ישראל, מוזיאון תל אביב לאמנות, מוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל, מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית, מוזיאון הטבע ע"ש שטיינדהרט, מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד, מוזאוני יד ושם, מוזיאון אנו, מגדל דוד, מוזאון העיצוב חולון ורבים אחרים (הרשימה המלאה באתר).

בין הפעילויות שיתקיימו במוזאונים השונים ביום זה: המוזיאון לתרבות הפלשתים באשדוד יקיים את ה"חידונולוגיה" - כתב חידה מיוחד לילדים, במוז"א- מוזיאון ארץ ישראל תתקיים פעילות מיוחדת לילדים בשם "אמנות בדרך לחלל", סדנה חווייתית בה נראה כיצד בחלל יש מקום לכולם, נלמד על משימות חלל שונות ומטרותיהם ונאפשר לכם לקחת חלק במשימת החלל הבאה, מוזיאון ינקו דאדא בקיבוץ עין הוד מזמין את המבקרים לשיח גלריה עם האמנית נעה אורליצקי בתערוכתה "שיחה עם אבן: הווה מתמשך", המשכן לאמנות בעין חרוד מזמין לסיורים מודרכים בתערוכות בדגש על הערכים שחרטו על דגלם, ביניהם (ואולי החשוב מכל בימים אלו) חינוך לפלורליזם ולהיכרות עם מה שאינו בסביבה המיידית שלנו. מוזיאון המדעטק בחיפה מציע מופע הדגמות "קסמי מדע" - מופע מלהיב בו ידגימו את המדע שבקסם, או אולי את הקסם שבמדע...? עוד בגזרת המדע: מוזיאון האדם והחי מזמין את קהל המבקרים ל"שיר מעמקים" - חוויה קולית המזמינה למסע קסום בו הקהל יוכל להאזין לשירן של הקונכיות והרכיכות. המוזיאון הישראלי במרכז יצחק רבין יחשוף תערוכה חדשה בשם 'רצועת ברזל': מחווה לחמ"ל הטכנולוגי על טהרת ההתנדבות בשירות הלוחמים בעזה. עשרות אמנים יציגו יצירות המבוססות על שאריות ברזל הישר מפס הייצור של אביזרי עזר ללחימה. וכן במרכז רבין יקיימו משחק חידות בסגנון חדר בריחה - המוזיאון יהפוך למעין חדר בריחה גדול ומלא אתגרים שבו קהל המבקרים הופכים לבלשים בסיפור הישראלי. המוזיאון הגיאולוגי ברמת השרון מציע סיור מיוחד על סודות המינרלים ואבני החן. הקהל יסייר בתצוגת המינרלים של המוזיאון, ישמע הסברים על מוצא האבנים, צורות, צבעים, יוכל לגעת, להריח ואפילו ללקק מינרל מיוחד ולהתבונן במטאוריט הנמצא בתצוגה במוזיאון.

כל אלו ופעילויות רבות נוספות יחכו לקהל הרחב במאות המוזיאונים אשר יפתחו את שעריהם ללא תשלום ביום זה.

מוזיאון האדם והחי. נדב כהן יונתן,
מוזיאון האדם והחי/נדב כהן יונתן

הרשימה המלאה של המוזאונים הפתוחים ללא תשלום, שעות פעילות, הפעילויות השונות מופיעים באתר איגוד המוזאונים הישראלי ובאתרי האינטרנט של המוזאונים ברחבי הארץ.

איגוד המוזאונים ואיקו"ם ישראל מייצג את מרבית המוזאונים בישראל ומונה כ-2,500 חברים המעורבים בכל תחומי העשייה המוזאלית בארץ ובעולם. האיגוד פועל לקידום המוזאונים ופעילותם, ליצירת שיתופי פעולה, קידום מקצועי של הסגל המוזאלי ובפיתוח קשרים מקצועיים עם מוסדות חינוך ותרבות בארץ ומחוצה לה. האיגוד פועל בזיקה לעקרונות איקו"ם, ארגון המוזאונים הבינלאומי שמרכזו בפריז הפועל בחסות אונסק"ו. איגוד המוזאונים הישראלי הוא האיגוד הלאומי המוכר שמייצג את ישראל באיקו"ם העולמי.

יום המוזאונים הבינלאומי בסימן "מוזיאונים למען חינוך ומחקר", 9 במאי 2024 בעשרות מוזאונים ברחבי הארץ

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully