וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוק התפוח: תערוכות שוות בניו יורק

סמדר רון, טור אורח

24.4.2024 / 13:08

מתכננים לטוס בחודשים הקרובים לתפוח הגדול? סמדר רון, בוגרת תואר באמנות ודיילת באל על, מספקת לכם כמה טיפים שווים במיוחד

אם אתם מתכננים להגיע לניו יורק בקרוב, סמדר אספה בשבילכם רשימה של תערוכות חדשניות ומיוחדות המאופיינות באמנות "פופ" ומציעות חוויה חדשה, אינטראקטיבית ומעניינת של אמנות, לכל המשפחה.

סאמיט וואן ואנדרבילט summit one Vanderbilt

סאמיט. סמדר רון,
סאמיט/סמדר רון

תצפית עם נוף פנורמי הנמצאת בגורד שחקים במנהטן בגובה של 315 מטר, המשלבת תערוכה המתפרסת על פני שלוש קומות בבניין. התערוכה מהווה מרחב מושלם לצילומי אינסטגרם שווים. אחת הקומות מלאה בבלונים כסופים ענקיים וקופצים שמהווים חגיגה לכל הגילאים, בקומה אחרת ישנו חדר מראות עם זכוכיות שקופות היוצרות אשליות אופטיות, וגם רצפה שקופה דרכה רואים את הקרקע. מדובר בתערוכה חווייתית ומהנה, אבל ייתכן שאולי פחות תתאים למי שסובל מפחד גבהים.

מומלץ להזמין כרטיסים מראש ולהגיע בשעת השקיעה, פתוח מ-12 בצהריים. מחיר 47 דולר

Inter - תערוכה שמוצגת בסוהו בניו יורק

INTER. סמדר רון,
INTER/סמדר רון

התערוכה עוסקת בקדמה עתידנית, בחדשנות ובאמנות, והיא מאפשרת לחקור את השמחה, הסקרנות וההרפתקנות הגלומה בכל אחד מאיתנו. השהות בתערוכה מתחילה בהקרנת סרט תלת מימד על החיים, ומשם ממשיכים במעברים אינטראקטיביים בין חדרים מרהיבים בהם כדור בדולח מנגן, רצפת פרחים, מראות, ציורים על מסכים, מפל מים, חדר בועות ועוד.

מחיר: 44 דולר למבוגר, 35 דולר לילד. לפרטים לחצו כאן.

Mercer labs - מוזיאון אמנות וטכנולוגיה

Mercher. סמדר רון,
Mercher/סמדר רון

מוזיאון לאמנות ולטכנולוגיה, המגדיר מחדש את חוויית הביקור שכולנו רגילים אליה במוזיאון. אני ממליצה על תערוכת הוידיאו ארט המוצגת בימים אלה. מדובר בתערוכת וידיאו ארט חדשנית ומסקרנת במיוחד עם נדבך של גאווה לאומית, שכן מאחוריה עומד אמן ישראלי בשם רועי נחום.

התערוכה מאפשרת למבקר הרפתקה המעוררת את כל החושים, כמעין הצצה עתידנית. המבקרים מתחילים בחלל עצום בו מוקרן מיצג וידאו של ציפור ענקית לבנה ומהפנטת ומשם ממשיכים במעבר בין 25 חדרים בעיצוב קונספטואלי, לדוגמה, חדר "המערה", וכשמו כן הוא - מעוצב כמערה וכולל מיצגים של קופים ורודים ששוחים במפלי פרחים.

מחיר - 52 דולר למבוגר, 46 דולר לסטודנטים ולילדים עד גיל 17. לפרטים לחצו כאן.

מומה moma

מומה. סמדר רון,
מומה/סמדר רון

המוזיאון לאמנות מודרנית כולל תערוכות קבועות - "קולקציית המוזיאון", ותערוכות מתחלפות המשלבות פיסול וצילום תוך מינוף האומנות באמצעות כלים טכנולוגיים. ניתן לשהות במוזיאון וליהנות מהיצירות במשך שעות ארוכות. האוסף הקבוע של המומה נחשב לאחד מהטובים בעולם והוא כולל את יצירות "ליל כוכבים" של ואן גוך, "חבצלות המים" של מונה, " הנאהבים" של רנה מגריט ועוד.

המוזיאון פתוח בכל ימות השבוע. מחיר 25 דולר.

מוזיאון וויטני

ויטני. סמדר רון,
ויטני/סמדר רון

מוזיאון וויטני לאמנות אמריקאית שוכן במבנה מרשים וגדול הבנוי מחומרי פלדה וזכוכית. הנוף המשתקף ממנו כולל את נהר ההדסון וליטל איילנד, אי מלאכותי המהווה נקודת עצירה מקסימה נוספת לפני או אחרי המוזיאון.

המוזיאון משתרע על פני 8 קומות ומוצגות בו תערוכות קבועות ומתחלפות לרבות מגוון סוגי אמנות - ציורים, איורים, צילום, הדפסים, פסלים, יצירות וידאו, וידאו ארט ומיצגים.

אוסף המוזיאון הוא גדול וכולל כ-12,000 יצירות, כך שכדאי לפנות מספיק זמן במידה ורוצים ליהנות מכל יצירה. אני למשל שהיתי במוזיאון כ-4 שעות. אני ממליצה להתחיל את הסיור מהקומה העליונה, הקומה ה-8 (יש מעלית), ולרדת דרך המדרגות החיצוניות מהן ניתן להשקיף על כל מנהטן. המוזיאון מציע גם בייקרי, בית קפה ומסעדה להשלמת החוויה.

מחיר 30 דולר. לפרטים לחצו כאן.

מוזיאון הבלונים the balloon museum

מוזיאון בלונים. סמדר רון,
מוזיאון בלונים/סמדר רון

על מוזיאון הבלונים אני ממליצה לבקר בכל יעד שבו יש שלוחה שלו, בין אם בארה"ב או ברחבי אירופה. מוזיאון הבלונים מציג תערוכות אמנות עכשוויות המאפשרות מסע בין מיצגים הכוללים צורות בלתי צפויות. המוזיאון מאפשר לכל אחד להרגיש כמו ילד בחגיגת יום הולדת ססגונית ובנוי כמסלול העובר בין 18 מיצגים המחולקים ב-18 חדרים נפרדים. עיצוב החדרים כולל אלפי בלונים צבעוניים ענקיים ומרחפים בצורות, צבעים ועיצובים קסומים.

המיצגים מאפשרים חוויה אינטראקטיבית, ניתן לגעת, לחוש ולהצטלם כמובן. אחד החדרים למשל, כלל בריכת כדורים ענקית אליה ניתן להיכנס, חוויה מהנה גם למבוגרים.

מחיר: 45 דולר למבקרים מגיל 16, 35 דולר לילד. לפרטים לחצו כאן.

סמדר רון, בוגרת תואר באמנות ודיילת אוויר באל על, משלבת את האהבה שלה לאמנות בכל שהות שלה ביעדים השונים.

  • עוד באותו נושא:
  • תערוכות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully