וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוחת הסדר מבטיחה לכם כתמים על הבגדים. כך תסירו אותם

טלי יצחק, טור אורח

16.4.2024 / 17:54

ליל הסדר מתקרב, ארוחה משפחתית סביב השולחן שתכלול לבוש מהודר, לרוב בצביעים בהירים, וכולנו יודעים מה קורה במקרה הטוב בסוף הארוחה. יש מה לעשות? טלי יצחק, מדריכת המוצרים של קונסטרוקטה, עם הטיפים

ליל סדר. ShutterStock
אוכל, יין וכתמים/ShutterStock

ליל הסדר מתקרב, ארוחה משפחתית סביב השולחן שתכלול לבוש מהודר, לרוב בצביעים בהירים, וכולנו יודעים מה קורה במקרה הטוב בסוף הארוחה ובמקרה הפחות טוב עוד בתחילתה - החולצה הבהירה מתלכלכת. מה אפשר לעשות?

ראשית, זיכרו: כל כתם קל להסרה אם מטפלים בו קרוב לרגע שבו הוא נוצר ולא כל חומר פעיל (כגון חומץ או סודה לשתייה) הוא פתרון יעיל ולעיתים עלול לפגוע בבד ולהותיר אותו פגום.

הסרת כתמי יין

כולנו מכירים את מצוות שתיית 4 הכוסות, אך כולנו גם מכירים את כתם היין אדום על חולצה לבנה ואת העובדה שהוא נראה מאוד "מאיים." האפשרות המהירה סביב שולחן החג היא לשפוך על כתם היין האדום - יין לבן באופן מידי. היין הלבן ינטרל את הצבע האדום של הכתם. יש לייבש היטב ולאחר מכן לכבס במכונת הכביסה. חשוב להקפיד על טמפרטורה של 40 מעלות. טמפרטורה גבוהה יותר עלולה לקבע את הכתם למצב שבו לא נוכל להסירו לחלוטין.

אפשרות נוספת היא להשרות את הבגד עם הכתם בחלב קר. חלב הוא נוזל הסרה מצוין לכתמים כמו יין ודיו. חשוב להשרות כ-שעתיים ולאחר מכן ניתן לשפשף בעדינות את אזור הכתם, טרם ההכנסה למכונת הכביסה.

הסרת כתמי דגים

המנה הראשונה האהובה על רובנו היא דג בתצורתיו השונות. כתם דג אפשר להוריד עם כל סבון. סבון הוא למעשה מסיר שומנים יעיל להסרת כתם שמן (אפילו כתם שומני ואדום כמו של חריימה.) שמפו לשיער יכול להתמודד היטב עם כתמי שומן (וגם נוזל כלים) במידה ומוהלים במעט מים, מורחים על הכתם, מייבשים היטב טרם הכנסת הבגד למכונת הכביסה. חשוב לייבש את הבגד ולהתאים את הטמפרטורה לסוג הבד (לא כל בגדי החג עמידים לטמפרטורה של 60 מעלות).

אפשרות נוספת היא להשתמש בקצף גילוח - לרסס על הבד, לייבש היטב ולכבס במכונת הכביסה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מכונת כביסה של קונסטרוקטה. יחצ,
מכונת כביסה של קונסטרוקטה/יחצ

איך מסירים כתמים קשים של שוקולד?

כולנו אוהבים את המצה שלנו עם שוקולד וזה מצוין כי בגדול כתם שוקולד לא קשה להעלים מבגדים. ניתן להסירו די בקלות. מה שחשוב הוא להקפיד להסיר בעדינות רבה באמצעות כפית או סכין (לא חדה) את השאריות שלו (במידה והוא נוזלי), כדאי שהכתם לא יתפשט וימרח. מומלץ להשרות את הבגד המוכתם במי קרח (לא מים חמים, הם לגמרי יקבעו את הכתם) לפחות כ-שעה. ואז להסיר את הכתם כשהבגד הפוך (כדי להסירו מהחלק הפנימי לכיוון החיצוני). לייבש היטב ולסיים את הניקיון במכונת הכביסה.

בדיוק בשביל כתמים מהסוג הזה, BSH היבואנית הרשמית של המותג קונסטרוקטה בישראל, השיקה סדרה חדשה של מכונות כביסה עם מערכת אוטומטית Anti-Stain System - לטיפול והסרה של 4 סוגי כתמים קשים במיוחד (שמן, דם, יין אדום ודשא). המערכת יודעת להתמודד עם הכתמים מבלי להעלות טמפרטורה או להוסיף חומר ייעודי לטיפול מקדים לבד. מדובר במכונה בקיבולת של 9 ק"ג, תוצרת גרמניה, עם מהירות סחיטה מרבית - 1400 סל"ד וצריכת אנרגיה A בתקן האירופאי החדש.

הכותבת היא מדריכת המוצרים של קונסטרוקטה.

  • עוד באותו נושא:
  • כביסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully