וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפלה, אוונגרדית, מחתרתית: האדריכל הישראלי שעושה דברים אחרת

אדריכל ירון אלדד מנסה לפענח פרויקטים בצורה יותר מחתרתית, עם בתים שעשויים מברזל שחור או חדרים משרדיים שתלויים מהתקרה. כך זה נראה

אדריכל ירון אלדד. עמית גירון,
אדריכל ירון אלדד/עמית גירון

האדריכל ירון אלדד מפתיע שוב ושוב. העיצוב שלו פיסולי ומדוייק, הוא אינו מגדיר את עצמו כטרנדי, אלא כזה שמייצר ומתאים מרחב לאנשים. אלדד, בוגר הפקולטה לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב, נשוי לשחקנית, יוצרת וכותבת תוכן עופרי פרישקולניק ולהם 3 ילדים.

מביתו בשרון, הוא מגיע כל בוקר למשרד הבוטיקי שלו בפלורנטין הקיים מזה 14 שנים, עם צוות המונה 4 עובדים. הוא מתעקש על הלוקיישן המרתק, והמדויק בשבילו. לדבריו, "יש משהו בשכונת פלורנטין שמהווה עבורי השראה. שכונת ביניים כזו, שמתפתחת ומפתיעה, באותנטיות נפלאה שמסקרנת אותי".

אדריכל ירון אלדד. עמית גירון,
אדריכל ירון אלדד/עמית גירון
אדריכל ירון אלדד. עמרי אמסלם,
אדריכל ירון אלדד/עמרי אמסלם

אלדד אומר כי "האדריכלות משכה אותי מגיל נעורים על כל היבטיה. מקצוע שכולל בתוכו רבדים רבים: אמנות, ידע טכני, ראייה מרחבית והרבה מאוד יצירתיות. מה שמשך אותי במקצוע - הוא שאנו מייצרים מרחבים לאנשים. זה לא כמו ציור על קנבס או פסל, זהו תפקיד שיוצר מרחב לאנשים לטובת עבודה, מגורים, ושימושים שונים. זה מה שריתק ומשך אותי למקצוע, להיות קריאייטור".

עבודותיו, הן במגזר הפרטי והן בעסקי, שונות בנוף האדריכלות. "אני מנסה לפענח פרוייקט בצורה שהיא פחות מקובלת, חדשה, שונה ומעט מחתרתית. לדוגמא פרוייקט שהוא עובד עליו בקוסטה ריקה, כאן המחתרתיות באה לידי ביטוי בחומר ובצבע. כל הבית עשוי מברזל שחור, שמכניס בדרכו המיוחדת את הנוף. בימים אלה עובד על משרד, שבמקום שהחדרים המשרדיים יצמחו מהרצפה, הם תלויים מהתקרה. מרחפים. החברה עוסקת בתחום הבניה, כך שהפרוייקט מאופיין עם חומרים תעשייתיים. יצרתי קוביות פרי סטנדינג תלויות, שמהוות חדרי העבודה שקוראים תיגר לכוח המשיכה".

אדריכל ירון אלדד, פרוייקט קאי. עודד סמדר,
אדריכל ירון אלדד, פרוייקט קאי/עודד סמדר
אדריכל ירון אלדד. הדמיה IVANK,
אדריכל ירון אלדד/הדמיה IVANK
אדריכל ירון אלדד. עמרי אמסלם, הסטודיו בפלורנטין 5,
אדריכל ירון אלדד/עמרי אמסלם, הסטודיו בפלורנטין 5

בתחילת דרכו הוא בכלל רצה להיות מקעקע. עבורו זה כמו צייר שמצייר על הגוף. "ירדתי מזה וטוב שכך", הוא מעיד על עצמו. מיד אחרי השירות הצבאי, התגבש מקצוע האדריכלות. כסטודנט שנה רביעית ובו זמנית איש חיי לילה, החל לתכנן, איך לא, ברים ומועדונים, שמהותם בעיקר עיצוב פנים. מאחר שהבין שהאדריכלות והעיצוב פנים ביחד קורצים לו, החליט שהגיע הזמן לעלות רמה. אולם עדין חיי הלילה טבועים ב"אני מאמין שלו".

לדבריו "בעבודות שלי הסגנון הלילי, האפל מעט, והתעשייתי ניכרים. סגנון שמכניס לחללים נגיעות של חיי הלילה, אך בתכנון מדוייק ומאוזן שמשלב בין העיצוב לפרקטיקה ולחמימות בחלל. לא סתם נבחרה בפלורנטין כסביבת העבודה הטבעית עבורי".

אדריכלות ועיצוב ירון אלדד. עמרי אמסלם,
אדריכלות ועיצוב ירון אלדד/עמרי אמסלם
אדריכל ירון אלדד. עודד סמדר,
אדריכל ירון אלדד/עודד סמדר
אדריכל ירון אלדד. עודד סמדר,
אדריכל ירון אלדד/עודד סמדר
אדריכל ירון אלדד. גיא כושי,
אדריכל ירון אלדד/גיא כושי

מעבר לאדריכלות הוא משקיע זמן יקר באהבה גדולה שלו מהיותו ילד- גלישת גלים. עבור הגלישה היא לא ספורט, היא דרך חיים, היא לייף סטייל שלם, שפה ולבוש. אהבה שגם ביתו הבכורה בת ה-14 נסחפה אליה והיא אף מדריכת גלישה. בחיפושו אחר הגל המושלם הוא היה בקוסטה ריקה, מלדיביים, סרילנקה והיד עוד נטויה.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully