וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובר.ת שוויון Game Changer: כנס עיצוב בתודעה מגדרית

המדיטק ומוזיאון העיצוב חולון מציגים את הכנס, שיתקיים ב-1 במאי בין 9:00 ל-14:00 באולם המדיטק

שובר.ת שוויון מוזיאון העיצוב חולון. אלעד שריג,
שובר.ת שוויון מוזיאון העיצוב חולון/אלעד שריג

ביום רביעי ה- 1.5.2024 יערך כנס מרתק בנושא "עיצוב ותודעה מגדרית", בצמוד לתערוכת "שובר.ת שוויון" המוצגת בימים אלה במוזיאון העיצוב חולון. הכנס מהווה בימה לשיח, לדיאלוג ולהרחבת הנושאים המוצגים בתערוכה, העוסקים בקשר שבין עיצוב ומגדר ובהשפעתם על היבטי זהות וחברה. בכנס המרכזי של התערוכה ישתתפו 12 מעצבות ומעצבים מובילים המציגים בתערוכה, ודוברים מומחים המשיקים לשדה העיצוב: ד"ר מיה טבת דיין, לירי סוקול, ד"ר רביד רובנר, ערן פרנקו, אודליה אבינועם, רותם גואטה, ד"ר עינב בכר ושירן גרוס, קרן שפילשר, אוהד חדד, שירה וינברג הראל ומעין ברג'יק. את הכנס תנחה תמר חנה שטיירמן.

הכנס "עיצוב בתודעה מגדרית" הצמוד לתערוכת "שובר.ת שוויון" במוזיאון העיצוב חולון, ירחיב את נקודת המבט על שלושה נושאים עיקריים שייבחנו דרך העדשה המגדרית: גוף וארגונומיה, ייצוג וטאבו ומרחב ווירטואלי. כל מושב יתמקד בנושא אחד ויכלול היבטים מגוונים, הן של מעצבות ומעצבים המציגים בתערוכה והן של דוברות ודוברים מעולמות חופפים המקיימים ממשקים עם שדה העיצוב.

שובר.ת שוויון מוזיאון העיצוב חולון קרן שפילשר. אלעד שריג,
שובר.ת שוויון מוזיאון העיצוב חולון קרן שפילשר/אלעד שריג

את הכנס תפתח הרצאה של ד"ר מיה טבת דיין ולאחריה שלושה מושבים:

המושב הראשון, "גוף ראשון יחיד.ה", יתבונן על האופנים בהם משפיעים מוצרים שנותנים מענה לגוף על הטיפול בו ועל תפקודו וידון בפערי המידע שעדיין קיימים ובקשר שלהם לתכתיבים מגדריים.

המושב השני "לא מלכה ולא מלך", יבחן מה נחשב מותר או אסור לייצוג בפלטפורמות פופולריות, ואיך אלו מייצרים הסללה שקופה מגיל ילדות במקום עיצוב זהות מגדרית מאפשרת.

מושב הסיכום של הכנס, "מפגשים מהסוג השלישי" יתמקד במרחב הווירטואלי המתעתע, שמשנה את חוקי המשחק, וינסה להסב את תשומת הלב לסכנות הגלומות בקדמה טכנולוגית לצד הפוטנציאל לחופש ולשחרור המגדר מהגוף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
‏‏מיה טבת דיין. מאיה חליבה אלון,
‏‏מיה טבת דיין/מאיה חליבה אלון

על תערוכת שובר.ת שוויון במוזיאון העיצוב חולון : מוזיאון העיצוב חולון מציג בימים אלו את התערוכה "שובר.ת שוויון GAME CHANGER" - , תערוכה רחבה וראשונה מסוגה הבוחנת את תפקיד העיצוב ביצירת תודעה מגדרית, ומבקשת להעלות את המודעות לדרכים בהן העיצוב משפיע עלינו כצרכנים וצרכניות, מעצבות ומעצבים. מה שאנו נעצב - יעצב את תודעתנו.

בתערוכה מוצגים מעל ל-120 פרויקטים עכשוויים מהארץ ומהעולם, החל ממוצרי מדף מוכרים ופיתוחים טכנולוגיים רפואיים דרך עבודות עיצוב ביקורתי ופוליטי, ועד מיצבים אינטראקטיביים ודוגמאות אייקוניות מן התרבות הפופולרית. אלה מעניקים מבט רחב על הקשר בין עיצוב ומגדר - מעולמנו הפרטי דרך המפגש עם החברה, ועד למרחב הציבורי והווירטואלי.

לאור אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה שפרצה בעקבותיהם, מוצגות בתערוכה עבודות חדשות המתייחסות למגדר בהקשרי התקופה הנוכחית, הנוגעת בכאב רב בכל אחד ואחת מאיתנו.

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully