וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרחבים מעצימים: עיצוב חדר לבנות שמעורר ביטחון עצמי

עבור בנות, החדר שלהן הוא לא רק מקום למנוחה, אלא מקלט בו הן מפתחות את תחושת העצמי והזהות שלהן. ליהי לוי, יזמת בת 20 בסך הכול, מציגה את השלבים עד להשגת תוצאה מעצימה

ליהי לוי. ביאנה קארו ויטקין,
לעצב להתעצם/ביאנה קארו ויטקין

בתקופת גיל ההתבגרות, נערים ונערות חווים מסע של גילוי עצמי וצמיחה, ולשם כך הסביבה בה אנו חיים ממלאת תפקיד מכריע. עבור בנות, החדר שלהן הוא לא רק מקום למנוחה, אלא מקלט בו הן מפתחות את תחושת העצמי והזהות שלהן. עיצוב חדר המטפח ביטחון ודואג למצבי רוחה של הנערה יכול לתרום באופן משמעותי לרווחתם הכללית ולהתפתחות האישית. ליהי לוי, צעירה בעצמה, רק בת 20, היא יזמת בעלת תכנית הליווי לנערות "Miss Teen". לתוכנית מאות רשומות, שיחד, כקבוצה, פועלות למען שיפור הערך עצמי. את התוכנית לוי פתחה לדבריה כשליחות, מטרתה לעזור לבנות לחיות את חייהן בצורה נעימה יותר, בעזרת הידע שצברה בלימודיה וכמאמנת NLP. עבור אותן נערות, ליהי כתבה טור שמטרתו לעזור לכם ההורים, לייעל את העיצוב של חדרי בנותיכם. זאת במטרה לשפר את איכות חייהן, ולאפשר לחדר שלהן להיות "מפלט בטוח" בשנים האלו.

"בתור מאמנת צעירה אני רואה מה מפריע לבנות מנקודת המבט שלהן, הצעתי, לכם ההורים, היא לנסות להבין יחד עם הבנות מה מייחד אותן, מה הם תחומי העניין, התשוקות והתחביבים שלהן. צרו שיחת הכנה נעימה לקראת עיצוב החדר, שמטרתה להבין מה באמת מעניין את בתכם, מה מפעיל אותה ומה חשוב לה. בחדר עצמו שלבו אלמנטים המשקפים את האישיות שלה ואת התחומים עליהם דיברתם בשיחת ההכנה, בין אם זה באמצעות צבעים בולטים, יצירות אמנות או פריטי עיצוב שמציגים את תחומי העניין שלה.

"בנוסף, נסו לייצר עבורה פינה שתאפשר לה התארגנות מהירה ליציאה. כפי שאתם בוודאי יודעים נערות נוטות להיות שעות ארוכות בחדר, מסתגרות עם הטלפון, מה שמהווה גורם משמעותי להתדרדרות מצב הרוח. בחנו יחד איתה מה יעודד אותה לצאת מהחדר ביתר קלות, אולי פינה ייעודית לתיק ונעליים, פינה משלה בחצר הבית או במרפסת אם יש".

ליהי לוי. ביאנה קארו ויטקין,
ליהי לוי/ביאנה קארו ויטקין

"את תקופת ההתבגרות מאפיינת תחושת חוסר נוחות ואי שקט. הראש מסתחרר מאינספור בעיות שונות ואינדיבידואליות, נסו להפוך את החדר למעין אי של שקט. תחושת נוחות מיטבית המאפשרת רוגע וסדר חיונית לאיזון הרגשי של הנערה ולתחושת היציבות שלה. כמו שאתם יודעים סדר וארגון יכול להיות מלחמה מול מתבגרים, עם זאת, ולמרות ההתנגדות מצדם, בוודאי הבחנתם כי רמת הסדר בחדר משפיעה על הנפש, חדר מבולגן משמעותו תסכול ומערבולות רגשיות ולהפך. לכן, עזרו להן לייצר מרחב מסודר. אחת הדרכים היעילות אך הפשוטות לעזור להן עבור מטרה זו היא לייצר עבורן ארגוניות, בין אם ארגוניות של ממש מחנויות רהיטים ובין אם סלסלות לדברים שנוטים להתבלגן במהירות. כדי לשדרג את החוויה, תוכלו אתם ההורים להפעיל יחד איתה טיימר של 10 דקות אחת למספר ימים בשביל ליצור מסגרת מסוימת שתעזור לה לשמור על סדר מינימלי.

"דרך נפלאה להתקרב לבת שלכם, היא לבדוק האם ישנם "טרנדים" לעיצוב החדר שהיא ראתה ברשת או אצל חברותיה לכיתה ותרצה להחיל גם בחדרה. אין פה כוונה 'ליפול' לשיגעונות גדולים או יקרים מידי, אלא למצוא את הדברים היעילים והפשוטים ביותר שיגרמו לה להרגשה טובה. אלו יכולים להיות דברים מינימליים כמו פס נורות לד לקיר, מנורה ב'סגנון פינטרסט' מאיקאה (תשאלו את המתבגרת שלכן מה זה אומר, היא תדע), או אפילו צלוחית קטנה ויפה לתכשיטים שלה.

"אלמנט אחרון אבל חשוב לא פחות הוא להקדיש מקום ייעודי להישגים ואבני הדרך שלה. בין אם זה לוח מודעות להצגת פרסים ותעודות או קיר לתמונות עם חברים מחוויות שונות. באותו קו אני מיעה לכם, להוסיף תמונות עם משפטים מחזקים שהיא אוהבת, יצירת תזכורת חזותית להישגים ולדברים הנפלאים שיש בחייה יכולה להגביר את ההערכה העצמית שלה ולתת תחושת משמעות ברגעים מורכבים".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully