וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המילואימניק שמשמח ילדים: סיפורו של "העץ של יאשה"

יעקב אצילדייב מייצר ריהוט מונסטורי לעולם של ילדים שכולו רכות קסם ורוך. בואו נרים לו

יעקב אצילדייב - העץ של יאשה. שי אשכנזי,
יעקב אצילדייב - העץ של יאשה/שי אשכנזי

הכל התחיל לפני 7 שנים בחצר הבית של יעקב. לאחר שסיים תואר בכלכלה ועבד בעבודות משרדיות, הבין שזה לא המקום שלו, החל ללמוד נגרות והיה הראשון לפתח וליצור רהיטי עץ בגישה המונסטורית - גישת הלמידה החופשית שפותחה במאה ה-19 על ידי הרופאה והמחנכת האיטלקיה מריה מונטסורי.

הפניות התחילו לזרום, הורים, מוסדות, גני ילדים מעצבים ואדריכלים ביקשו לעצמם וללקוחותיהם ריהוט מהסוג הזה, ומשם היתר היסטוריה. "ככה זה שאתה נותן מענה לצורך קיים." מספר יעקב אצילדייב, המכונה "יאשה", ומוסיף: "ג'ימבורי של היום זה לא הג'מבורי של פעם, הוא מעוצב בצורה רגועה יותר עם מתקנים שמאפשרים לילדים חופש. פחות הפרעות והסחות של צבע, וזה נכנס גם לחלל הביתי. יותר ויותר הורים יוצרים עבור ילדיהם בתוך הבית מתחמי משחק כולל קיר טיפוס, קירות איזון, נדנדה ועד למיטות ומטבחים מעוצבים בגישת מונטסורית בה המשחקים פרוסים בגובה העיניים של הילד נגישים ומעודדים דימיון , גם המיטה לפי גישה זו, מיוצרת בגובה מדוייק כך שהילדים יוכלו לטפס באופן עצמאי".

חופש היא מילת המפתח.

ג'ימבורי ביתי  סטייל 2024- רגוע ומאפשר חופש.העץ של יאשה. יונתן תמיר,
ג'ימבורי ביתי סטייל 2024- רגוע ומאפשר חופש.העץ של יאשה/יונתן תמיר
נדנדות מידוף נגיש ומיטת קומותיים נגישה. העץ של יאשה. עדי רז,
נדנדות מידוף נגיש ומיטת קומותיים נגישה. העץ של יאשה/עדי רז
נדנדות מידוף נגיש ומיטת קומותיים נגישה. העץ של יאשה. עדי רז,
נדנדות מידוף נגיש ומיטת קומותיים נגישה. העץ של יאשה/עדי רז

המותג "העץ של יאשה", זוכה להצלחה וממוקם כשחקן ראשי במגרש בתחום בזכות היכולת של יאשה והצוות להמציא מוצרים חדשים לפני כולם, להרחיב את ההיצע ולייצר מגוון הכי רחב שיש.

"יש לנו צוות מקצועי, מכשור מתקדם, המון ידע וניסיון של שנים, קשר אישי עם לקוחות, מעצבים ואדריכלים, לקוחות פרטיים, גני ילדים, מועצות ומוסדות שמגיעים עם רעיונות וצרכים, ואנחנו כאן להגשים את כל החלומות. כל רהיט ופריט שאני מייצר, אני מנסה עם הבנות שלי. כל משחק ואביזר חדש. מכל לקוח אנחנו לומדים ומתפתחים. מוצרים רבים שעולים לאתר הם מוצרים שיצרנו עבור הלקוחות וההיפך, ישנם מקרים בהם הלקוח מגיע מקבל השראה מהעיצובים באתר ואנו עושים עבורו את ההתאמות הן ברמת השפה בעיצובית והן ברמת תמהיל המוצרים".

באתר הבית "העץ של יאשה", ניתן להיחשף לעולם שלם של רהיטים, משחקים, אביזרים, להזמין as is או לקבל רעיונות ולהזמין מוצרים דומים עם התאמות מדוייקות לצרכי הלקוח. ניתן להזמין למשל מטבח משחק לילדים ולרכוש בו זמנית את כל האביזרים המשלימים החל מירקות כלי מטבח והכל ברמת איכות מאוד גבוהה. מלבד מתקני משחק, ג'ימבורי, נדנדות, המותג מציע מיטות מושלמות ומעוצבות בקו מעודן ומוקפד. והכל לפי הגישה המונטסורית המעודדת עצמאות נגישות וחופש. לצד המיטות מזרנים איכותיים בייבוא מאיטליה. הכל במטרה לתת מענה כולל ושירות מקצועי ונוח.

כיום החברה ממוקמת בחולון בחלל של כ- 300 מ"ר, כולל נגריה ומחסן ולמעלה מ-10 עובדים נאמנים ומוכשרים שנתנו לו גב ואפשרו את המשך פעילות החברה בזמן שהוא במילואים בעזה.

הראשון שזיהה את הצורך בריהוט מונסטורי ומוביל את התחום עד היום

מגדלי למידה מתקפל , מיטות מונטסוריות לגילאים צעירים, מתקני התפתחות, משולשי פיקלר, מה זה אומר?

משולש פיקלר - העץ של יאשה. אביב פרנק,
משולש פיקלר - העץ של יאשה/אביב פרנק

משולש פיקלר הוא מתקן טיפוס רב תכליתי מהנה ומפתח. קרוי על שמה של רופאת ילדים הונגרייה בשם אמי פיקלר שידועה בזכות מחקר מקצועי ומקיף שביצעה במסגרתו בחנה את התנהגותם של ילדים המעמד הנמוך שהסתובבו ברחוב ללא הפרעה וגילתה שהינם חזקים פיסית וסובלים פחות מנפילות ופציעות. יכולת השליטה הגופנית שלהם היתה גבוה יותר ודווקא הילדים שזכו ל"ניהול מבוגר" , נראה היה שהדבר החליש אותם פיסית שכלית ורגשית. משולש פיקלר מאפשר לילדים להתאמן ולפתח יכולות מוטוריות גסות, מדמה אתגרים שיש בחלל החוץ בתוך הבית ומייצר סביבה התפתחותית מטיבה.

מגדל למידה מתקפל - העץ של יאשה. טלי דברת,
מגדל למידה מתקפל - העץ של יאשה/טלי דברת

מגדל למידה מתקפל: מתקן המאפשר לילד לפעול באופן חופשי ובגובה העיניים של המבוגר. להגיע באופן מונגש ובקלות לשיש של המטבח. המתקן עשוי עץ לבנה צבוע בלכה על בסיס מים, מיוצר בעבודת יד ומתקפל באופן שניתן לאחסון אותו שצורה שלא תופסת מקום.

כיסא ושולחן מתכוונים גיל 1-5 העץ של יאשה. יחצ,
כיסא ושולחן מתכוונים גיל 1-5 העץ של יאשה/יחצ

בסט סלר - כיסא שולחן מתכווננים: שולחן וכיסא מתכווננים לגיל שנה עד חמש. הכיסא משתנה בגבהים של הילד, בשולחן ניתן לשנות את גובה הרגליים. זה סט שקונים בגיל שנה ושימושי עד גיל 5. הילד יכול לשבת לבד לאכול באופן עצמאי ללא חשש מנפילה או פחד מהגובה. הוא בעצם מגיע עם הרגליים לרצפה ויושב באופן נוח ונגיש מול האוכל. זה מחזק בטחון ותחושת עצמאות ונותן הרבה שקט גם להורים.

יותר ויותר הורים ומעצבים מיישמים את הגישה המונסטורית בעיצוב חדרי ילדים בבית, ובגני ילדים

העץ של יאשה. עיצוב פנים ספיר לוי מאורי. שירן כרמל,
העץ של יאשה. עיצוב פנים ספיר לוי מאורי/שירן כרמל

ספיר לוי מאורי, לקוחה, מעצבת פנים שמיישמת את הגישה המונטסורית גם כמעצבת עם לקוחותיה וגם עם שני ילדיה הקטנים אותם היא מגדלת בגישת החינוך המונטסורי, מספרת: "כמעצבת וכאמא אני מאמינה גדולה בגישת החינוך המונטסורית הדוגלת בין השאר בעידוד לעצמאות, יכולת בחירה והחלטה של הילד וכן תקשורת בגובה העיניים של הילד, פיסית ומנטלית. בחיי כאמא, אני מאפשרת לילדיי מרחב בחירה ועצמאות ככל הניתן: הנגשה מלאה של כלי האוכל שלהם, הבגדים שלהם וכל הנחוץ להם ביום יום. כך למשל תוכנן ארון קיר בחדר שינה שלהם, ככזה שבחלקו החתון מוצגים משחקים ותרגילים, בחלקו האמצעי ובגובה העיניים שלהם נמצאת מגירה בה יש מספר אופציות ללבישה ובחלקו העליון מאוחסנים יתר הבגדים".

העץ של יאשה - גימור מוקפד חומרים טבעיים. עיצוב פנים ספיר לוי מאורי. שירן כרמל,
העץ של יאשה - גימור מוקפד חומרים טבעיים. עיצוב פנים ספיר לוי מאורי/שירן כרמל

תכנון, ריהוט ו"בופה תרגיל"

"דוגמה שמעודדת עצמאות ונגישות דרך תכנון ועיצוב הפנים של החלל הוא יצירת מדפים פתוחים למשחקים ותרגילים. כאלה שיונחו בצורה מזמינה, בצורה של "בופה": בתוך מגשים וסלסלות פתוחות. יתר המשחקים שאינם כרגע בשימוש במדפים הפתוחים (שכן אין כוונה שאותם מדפים יכילו את כל המשחקים שיש בידכם, אלא יתחלפו בתדירות כזו או אחרת) יאוחסנו בארון סגור, רחוק מנגישות הילדים, אחסון זה נקרא על פי הגישה המונטסורית "אחסון שקט" וגם לאחסון זה יש למצוא פתרון דרך תכנון ועיצוב החלל.

"הרעיון הוא שאין טעם בערימת משחקי קופסא סגורים, אלא הנגשתם כ-"תרגיל" למיקוד תשומת הלב ונוחות מרבית עבור הילד.ה".

״בופה תרגיל״ נגיש בגובה העיניים- העץ של יאשה - מחלוצי הריהוט המונטסורי. אלן צצקין,
״בופה תרגיל״ נגיש בגובה העיניים- העץ של יאשה - מחלוצי הריהוט המונטסורי/אלן צצקין
ריהוט מונגש. העץ של יאשה. אלן צצקין,
ריהוט מונגש. העץ של יאשה/אלן צצקין

"אופציה נוספת היא לשלב בתכנון הנגרות בחדר, קופסאות משחק גדולות עם גלגלים ככלי נהדר לאיסוף קבוצת משחקים אהובה ויכולת להתנייד איתה ברחבי הבית באופן- עצמאי ואף לאסוף בקלות ולהחזיר למקום.

"כשאני מעצבת חדר לילדים, אני פותחת שיח מול הלקוח, מסבירה לו על קצה המזלג את עקרונות השיטה ומה ניתן לצקת ממנה כבר בשלב התכנון והעיצוב לחללים השונים בבית ובחדרי הילדים בפרט. הרעיון המארגן הוא ההנגשה והתנאים לעצמאות. ככל שהם יהיו נוכחים בבית יותר ויותר כך הילד יגדל להיות עצמאי, יחווה נינוחות ושקט פנימי.

בלימודי את השיטה נתקלתי במשפט האומר "תנו לילד רגיל תנאים בלתי רגילים" וזה מבחינתי המהות בתכנון ועיצוב מותאם אליהם, ללא גריעה כהוא זה מאיתנו המבוגרים. חדר ילדים צריך להיות כמו "בית מלון", "הבופה" במלון מונח לפניך, אתה בוחר מה לאכול. ככל שהחדר במלון יהיה מסודר ונגיש - תחווה נינוחות ושקט וכך ילד.ה פעוט.ה מצליחים להעסיק את עצמם - לבד".

ריהוט לגני ילדים ומוסדות - ג'ימבורי

"כל גן שרוצה להיות מונטסורי ושונה מהרגיל, הצבעוני והעמוס", מגיע אליי מספר יאשה. אנחנו מרהטים משחקיות חדשות, חדרי המתנה ומשחק. ג'ימבורי צבעוני ועמוס שייך לעבר היום הגישה היא יותר מינימליסטית, שימוש בחומרים טבעיים, הנגשה. אני קורא לזה 'ג'ימבורי טבעי'".

גני ילדים -מרחב בטוח בגובה העיניים. העץ של יאשה. תמיר רוגובסקי,
גני ילדים -מרחב בטוח בגובה העיניים. העץ של יאשה/תמיר רוגובסקי
גני הילדים של העידן החדש. העץ של יאשה. תמיר רוגובסקי,
גני הילדים של העידן החדש. העץ של יאשה/תמיר רוגובסקי
משחקיות בצבעוניות רגועה. העץ של יאשה. אביב פראנק,
משחקיות בצבעוניות רגועה. העץ של יאשה/אביב פראנק
כיתת לימודי טבע חטיבה - העץ של יאשה. מאיה אבגר,
כיתת לימודי טבע חטיבה - העץ של יאשה/מאיה אבגר

מהפך. מכיתה רגילה לכיתה ייעודית ללימודי טבע. בפרויקט המוצג בתמונה הפכנו כיתה רגילה לכיתה ייעודית ללימודי טבע בחטיבה. הלימודים בשוטף מתבצעים בשטח ובטבע, ובהתאם לכך עלה צורך שתהיה כיתה פיסית, תומכת גישה, בה התלמידים יוכלו להיפגש להרצאות ועבודות בקבוצות, כולל ספרייה עם חומר מקצועי. על מנת לתת מענה לכל הפעילות שמבקשים לערוך בכיתה תיכננו ריהוט חכם ומודולרי שבאמצעות פעולות קצרות יוכל להתאים עצמו לפעילות נתונה. בנוסף, תכננו טריבונת ישיבה בגמר בירץ' עבור מפגשי הרצאה. הטריבונה מכילה קוביות עץ שניתן לשלוף ומשמשות כמושב בעבודה בקבוצות. לצד אלו, ספריית עץ פתוחה ומרווחת עבור מגוון חומרי לימוד נגישים עבור התלמידים. בחרנו לחפות את קירות הכיתה בלוחות בירץ' בשילוב אלמנטים בצבעי ירוק על מנת לתת לכתה מראה שלם ואחיד אשר מייחד אותה מול כיתות לימוד סטנדרטיות. פרויקט שממחיש את היכולת שלנו להגשים חלומות, בהתאם לצרכי הלקוח, לגישה חינוכית ולשפה עיצובית ולכל גיל. הכל בהרמוניה ובגישה שמעודדת למידה חופש דמיון ויצירה. תמצית המהות של "העץ של יאשה".

  • עוד באותו נושא:
  • גן ילדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully