וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילים לנקות לקראת החג? 8 טיפים מנצחים שיקלו עליכם.ן

ניקיון לפסח יכול להראות כמו משימה די מייגעת ומפחידה אבל אם מנהלים נכון את העבודה אז זה יכול להיות קליל ויעיל. אסעד קראעווי, כימאי ראשי בטאצ', עם טיפים חכמים שיעזרו לכם לעבור את ניקיון הפסח הקרוב בשלום

מירן בוזגלו לטאץ'. אור גפן,
מירן בוזגלו לטאץ'/אור גפן

זה הזמן הזה בשנה, אחרי חג פורים, אנחנו מרגישים את האוויר לאט לאט משתנה. הטמפרטורות מטפסות האוויר מתחמם, הכל מתחיל לפרוח סביבנו והבית שלנו, כמובן, זקוק לניקיון יסודי. ניקיון לפסח יכול להראות כמו משימה די מייגעת ומפחידה אבל אם מנהלים נכון את העבודה אז זה יכול להיות קליל ויעיל. אסעד קראעווי כימאי ראשי בטאצ' עם טיפים חכמים שיעזרו לכם לעבור את ניקיון הפסח הקרוב בשלום.

  • 1. תוכנית עבודה - כמו בכל דבר בחיים , תוכנית עבודה הופכת את התהליך לקל ומסודר יותר . מתחילים בלמנות את כל חדרי הבית על דף נייר , או ברשימות בטלפון ואז פורטים את החלקים באותו החדר שזקוקים לניקיון ארונות, חלונות, שידות, מתחת למיטה וכו מומלץ להתהלך בבית בזמן שמכינים את הרשימה כדי לא לשכוח כלום.
  • 2. שלב שני הוא להיצמד לתוכנית עבודה ולנקות חדר חדר . מעבר בין חדרים באמצע הניקיון עשוי ליצור בלאגן אחד. מומלץ לנקות באופן שיטתי כאשר אתם עוברים מחדר לחדר, רק כאשר סיימתם את כל המטלות בחדר הקודם. דרך פעולה זו תבטיח שאתם חוסכים אנרגיה ובה בעת מוודאים כי שום דבר לא מתפספס בטעות.
  • 3. תעשו סדר לפני הניקיון - תזרקו כל מה שלא בשימוש, "חפצים מיותרים" ,שכן לפי תורת הפאנג שווי "חפץ מיותר" הוא חפץ שלא נעשה בו שימוש יומיומי או תכוף, ואין צפי ברור לזמן בו יעשה בו שימוש עתידי וכשמפנים חפצים שלא בשימוש מפנים מקום לאנרגיה רעננה וגם מתפנה מקום בבית וגם יש פחות מה לנקות.
  • 4. הכנת חומרי הניקיון מראש - תחסכו לעצמכם את הטיולים הלוך ושוב אל ארון חומרי הניקוי שלכם, וארגנו את כל מה שאתם צריכים מראש. קחו את שואב האבק, סלסלה או דלי, עדיף כאלה עם ידית נוחה לנשיאה, והניחו בהם את כל הכלים, אביזרי שואב האבק, המטליות, הספוגים, חומרי הניקוי ועוד, וכך תוכלו לשאת אותם מחדר לחדר, ולהוציא כל פעם את הכלי לו אתם זקוקים באותו הרגע
  • 5. שימוש בחומרי ניקיון ייעודים ונכונים לכל אזור בבית - החל מרב-תכליתיים ועד מיוחדים מאד המתאימים לניקיון של אזורים ספציפיים מאד בבית. בין אם אתם חסידי אקונומיקה או חומרי ניקוי אקולוגיים, רכישה מרוכזת לפי הרשימה תעזור לכם לחסוך זמן וכסף
  • 6. הניקיון מתחיל מבחוץ - גינות וחדר מדרגות כדאי להתחיל איתם זו המלצה פרקטית ויעילה , ניקיון , שמתחיל מהגינה ומחדר המדרגות ונכנס אל חלל הבית.שכן אם לכלוך רב ממתין בכניסה אז אל תופתעו אם הבית מתלכלך שוב ושוב. אבק ושאר מזהמים ימצאו דרכם פנימה ועליכם למצוא את הדרכים להרחיקם ככל האפשר.
  • 7. מתחילים מהיבש לרטוב בגדול כדאי להתחיל מהניקיון ה"יבש" ומסידור הבית ורק אז לעבור לניקיון הרטוב. הכוונה כאן היא קודם כל לדאוג לסדר היטב את החללים הפנימיים בחדר, כמו תוך הארון, השידות והמגירות, ורק אז לעבור למשטחים שונים בחדר ולניקוי הרצפה. כשעוברים אליהם רצוי להתחיל קודם כל בסילוק האבק - את הרצפה לשאוב ואת המשטחים בעזרת מברשת לאבק, ורק אז לעבור לשטיפת הרצפה ולניקיון בעזרת מטלית רטובה.
  • 8. התמדה, נחישות ותיאום ציפיות בואו נגיד את זה ככה: הדדליין הזה של פסח הוא מאד צפוף, לכן חשוב מאד להתמיד ולהיצמד ללו"ז. בנוגע לנחישות, פשוט לעשות את הדברים שתכננתם ואם בתוכנית העבודה כתוב לזרוק או לתרום, אל תתעכבו ותפתחו נוסטלגיה דווקא עכשיו. זה לא הזמן. מלבד זה שלא צריך לחכות עד פסח בשביל ניקיון פסח אין סיבה לחכות לרגע האחרון. אם אתם בבית, בסופשבוע קר שאין ממילא לאן לצאת בו, נצלו את הזמן להתחיל מוקדם. רוקנו ארונות מדברים שאתם כבר לא צריכים כמו בגדים מיושנים או כלי מטבח מיותרים ופנו מקום. אם תבצעו מטלות כאלה מוקדם, לפני הניקיון עצמו, תגלו שהפכתם לעצמכם את החיים להרבה יותר קלים.
  • עוד באותו נושא:
  • ניקיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully