וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים זאת בעצמכם? הנה כמה טיפים לסידור וארגון כלי העבודה

צריכים אותם נגישים וזמינים לכם בזמן תחזוקת ושיפוץ הבית? כך תעשו זאת נכון

ארגון כלי עבודה בבית - כתר. יחצ,
ארגון כלי עבודה בבית - כתר/יחצ

מתי הייתה הפעם האחרונה שהייתם צריכים פטיש וידעתם בדיוק איפה הוא נמצא? לרובנו אין הרבה מושג איפה ממוקמים כלי העבודה שלנו, ויותר מידי פעמים אנחנו פשוט עובדים בלחפש אותם בכל הבית. בין אם אתם מחזיקים רק כמה מברגים ובין אם יש לכם סט כלי עבודה שלם, סידור הכלים במקום ייעודי יכול להקל מאוד כשניגשים לעבוד. לשם כך, המומחים של כתר עושים סדר ומסבירים את כל מה שצריך לדעת על מנת לארגן בכמה פעולות פשוטות את כלי העבודה שלנו, כך שיהיו נגישים וזמינים לנו כשאנו ניגשים לעבוד בתחזוקת ושיפוץ הבית.

אז איפה מתחילים?

ארגון כלי עבודה בבית - כתר. יחצ,
ארגון כלי עבודה בבית - כתר/יחצ
  • הדבר הראשון הוא ספירת מלאי של כל הכלים שברשותכם. פתחו כל מגירה או ארון שבו כלי העבודה שלכם יכולים להימצא והניחו אותם לפניכם. ברגע שתדעו בדיוק כמה כלים צריך לסדר - המלאכה הופכת קלה הרבה יותר. הצעד המתבקש הבא הוא מיון של הכלים לפי קטגוריות: כלי כוח גדולים כמו מברגה ופטישים, וכלים קטנים יותר פלאיירים וברגים. בשלב הזה בטח תגלו שלכלים שלכם יש גם לא מעט אביזרים, כמו ראשים שונים של מקדחה למשל. כדאי להחליט מהו האופן שבו תרצו לארגן גם את האביזרים האלו בנוסף לכלים, בצורה הכי נגישה והגיונית.
  • שיטות לסידור כלים קטנים. פטישים, מברגים, פליירים או כל כלי אחר שלא דורש סוללה או חיבור לחשמל הם הכלים הבסיסיים שאפשר למצוא אצל רוב האנשים כמעט בכל בית. בגלל שהם קטנים יותר, הם גם הכלים שהכי קל לאבד ברחבי הבית. הפתרון המתבקש והפשוט ביותר הוא רכישה של ארגז כלים, שמגיע בכל מיני גדלים וצורות. חשוב להקפיד שלארגז יהיו כמה תאים שיעזרו לייצר חלוקה יעילה, וידית אחיזה נוחה כדי שאפשר יהיה לקחת אותו איתכם, אם צריך. אחרי שבחרתם ארגז, אחסנו את הכלים בהם אתם משתמשים לרוב בתאים העליונים ואת הכלים הפחות שימושיים בתאים התחתונים. אם השימוש שלכם בכלים הוא לעיתים נדירות, אפשר גם לחשוב על פתרון אחסון קבוע כמו מגירות בגדלים שונים או קופסאות אחסון שקופות שקל לראות מה יש בהן.
  • שיטות לסידור כלי כוח. למתקדמים שיש ברשותם מספר מקדחות, או אפילו מסור חשמלי, סידור כלים מהסוג הזה ייעשה בהתאם לתדירות השימוש. יש כלים שיתאימו לאחסון בארגז כלים גדול עם חלוקה מתאימה. אם נדרש מקום נוסף, רצוי לחשוב איך אפשר לרווח אותם. פתרון פשוט יכול להיות רכישת שולחן עבודה עם מגירות גדולות. אם לא משתמשים במגירות, רצוי למצוא פתרונות אחסון גדולים ואטומים ככל האפשר שיגנו על הכלים מפני אבק או מים ורצוי למצוא פתרון תלוי ולא צמוד רצפה, כדי להקל על הנגישות לכלים הכבדים.
  • אחסון כלי עבודה ואביזרים משלימים. מעבר לסידור וארגון הכלים והאביזרים, סוגיה נוספת שחשוב לקחת בחשבון היא האופן שבו נאחסן את הכלים שלנו ודרכים שבהן נשמור עליהם לאורך זמן. הכלל הראשון הוא לעולם לא לאחסן כלים מלוכלכים. למשל, אם השתמשתם במברג ויש עליו שאריות שמן, ודאו כי ניגבתם את המברג כמו שצריך לפני שתאחסנו אותו במקומו. בנוסף, כפי שכבר הוזכר בהקשר של כלי כוח, רצוי למצוא פתרונות אחסון שאינם צמודי רצפה, דוגמת ארונות תלויים או קופסאות על מדפים חזקים, כמו מדפים מסדרת פיוזד החזקה במיוחד של כתר, שיגנו על הכלים מפני לכלוך או מים.
  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully