וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם 105 אמנים: אירוע "אמנות במושבה פרדס חנה כרכור" חוזר

אירוע הענק "אמנות במושבה פרדס חנה כרכור" 2024 חוזר בין התאריכים 11-13 באפריל בהשתתפות 105 אמנים ואמניות, כולל אמנים אורחים מפונים מהדרום ומהצפון

הילה דגני כגן, סטודיו דורותיאה. שהם אפרתי,
הילה דגני כגן, סטודיו דורותיאה/שהם אפרתי

אירוע האמנות הענק של פרדס חנה כרכור "אמנות במושבה פרדס חנה- כרכור" חוזר לקראת פסח 2024 בין התאריכים 11-13 באפריל בהשתתפות של 105 אמנים ואמניות, כולל אמנים אורחים מפונים מהדרום ומהצפון. במשך שלושה ימים המושבה תהפוך לגלריה פתוחה ושוקקת. הבתים, הסמטאות הקסומות, המתחמים והסטודיואים ייפתחו לקהל שמוזמן להגיע ולחוות אמנות ויצירה, תרבות, סדנאות, סיורי אמנות, פעילויות לילדים, קולינריה מקומית איכותית ועוד. במהלך האירוע יתקיימו למעלה מ-90 אירועים הכוללים מגוון אדיר של סדנאות לכל המשפחה, שיחות גלריה, מופעי קוסמות והופעות מוזיקליות. באירוע יפעלו גם עמדות תמיכה במאבק להחזרת החטופות.ים, מיזם הנצחה כלניות לפני הגשם ועוד. הכניסה חופשית.

דניה ויינר - איורים מהמטבח. דניה ויינר,
דניה ויינר - איורים מהמטבח/דניה ויינר
רותם כהן - mudmade. איה ווינד,
רותם כהן - mudmade/איה ווינד
גליה שמחאי - KWALA Paper Art. גליה שמחאי,
גליה שמחאי - KWALA Paper Art/גליה שמחאי

אירוע אמנות במושבה פרדס חנה כרכור נחשב לחג השנתי של המושבה הפסטורלית ורבת הקסם בה מתגוררת קהילת אמנים ויוצרים ענפה תוססת ופעילה, ביניהם בעלי שם עולמי המציגים בגלריות נחשבות בארץ ובחו"ל.

השנה, בעקבות רוח התקופה כשמסרים רבים של איחוד כמו 'יחד ננצח' ו'עם ישראל חי' מציפים את הרחובות, הוחלט שהאירוע יהיה בקונספט של סטיקרים כשהרעיון המרכזי הוא להפיץ את הטוב. כמו שדבק יכול להדביק חפצים כדי שיישארו במקומם, כך גם אנו יכולים להשתמש באמנות, עיצוב ובילוי כדי להדביק את הקהל סביבנו בחוויות טובות ובמסרים חיוביים ולהפיץ את הטוב תוך יצירת סביבה חברתית ואמנותית משותפת. כך גם חברו השנה לקהילת האמנים המקומית אמנים ואמניות מפונים מהצפון והדרום ומעגל היוצרים התרחב.

האמנים יציגו תחומי אמנות מגוונים כמו קרמיקה וקדרות, ציור, עיצוב מוצר, פיסול, תכשיטנות, אמנות שימושית וחפצי נוי, צילום, זכוכית, אופנה ואקססוריז, צורפות ורוקחות טבעית. באמנות במושבה כל אחד ימצא משהו שיעשה לו טוב בכל פינת רחוב: אמנות, אנשים, טבע, קולינריה, קהילה. בואו. הטוב מדבק.

רותם כהן - mudmade. איה ווינד,
רותם כהן - mudmade/איה ווינד
הילה דגני כגן סטודיו דורותיאה. שהם אפרתי,
הילה דגני כגן סטודיו דורותיאה/שהם אפרתי
גליה שמחאי - KWALA Paper Art. גליה שמחאי,
גליה שמחאי - KWALA Paper Art/גליה שמחאי

אירועים וסדנאות

במהלך האירוע יתקיימו למעלה מ-90 אירועים הכוללים מופעים מוזיקליים, הרכבי לייב ג'אז, מופעי קוסמות לילדים, מפגשי שיח גלריה עם אמנים, הדגמות של עבודה על אובניים ויצירה בזכוכית, ומבחר עצום של סדנאות יצירה כגון: סדנאות ציור וציורי דיוקן, קסם הטרריום, סדנאות יצירה לילדים, סדנת רישום בוטני, רישום על עץ, הטבעת עלים מגבס, יצירת בובות גרב ללא תפירה, מגוון סדנאות כתיבה, סדנת הדפסי רשת, יצירה בנייר, סדנה להכנת קוקדמה - טכניקת גינון יפנית לצמחים, ליבוד במחט, רישום בעיפרון, רוקחות טבעית, מיחדוש חולצות עם הדפס בוטני, מקרמה, סטיילינג ועוד. (חלק מהפעילות בתשלום סמלי).

הווארד פוקס. הדפס אמנותי ירושלים,
הווארד פוקס/הדפס אמנותי ירושלים
נטע ליבנה. יוסי גבעוני,
נטע ליבנה/יוסי גבעוני

סיורי אמנות

בנוסף, ייצאו שלושה סיורי אמנות מודרכים במסלולים שונים בהנחיית ענת קוצר גפני. הסיורים יעברו בין הבתים ויתנו הצצה רחבה יותר לחיי האמנים והאמניות וסיפורם האישי ויעניקו השראה מהיצירתיות שבאמנות והתשוקה שבעשייה. הסיורים יתקיימו בימי חמישי שישי שבת בשעות 10:00-13:30 הרשמה ותשלום באתר.

הווארד פוקס. הדפס אמנותי ירושלים,
הווארד פוקס/הדפס אמנותי ירושלים

מיזם כלניות לפני הגשם

מיזם אמנותי מרגש שקם בעקבות המלחמה נקרא 'כלניות לפני הגשם' ובכל הארץ ובעולם יוצרים כבר כמה חודשים כלניות אדומות וביחד מציבים אותם במקומות הנצחה, כיכרות בערים. לקראת יום השנה למלחמה יוקם מיצב ענק של 18,000 כלניות בעוטף עזה באוצרותה של האמנית שלומית חפר תושבת המקום. במתחם האורנים 40 המבקרים מוזמנים לקחת חלק במיזם וליצור באהבה כלנית שתוצג בהמשך באחד המיזמים הארציים, ללא עלות. שעות פעילות הכנת הכלניות:
יום חמישי 13:00-16:00, יום שישי 13:00-16:00, יום שבת 13:00-17:00

דניה ויינר - איורים מהמטבח. דניה ויינר,
דניה ויינר - איורים מהמטבח/דניה ויינר
נטע ליבנה. יוסי גבעוני,
נטע ליבנה/יוסי גבעוני

האמנים שאנחנו ממליצים לשים לב אליהם

  • הילה כגן - מעצבת רהיטים ישנים חללים ואווירה. הילה נולדה בקיבוץ משמר דוד, והייתה הבת הראשונה של הקיבוץ. בשנות ה-80, עברה יחד עם משפחתה לקיבוץ גבים, מקיבוצי העוטף, שהותקפו ופונו באירועי ה-7 לאוקטובר. רק לאחרונה שבו הוריה של הילה לקיבוץ. הילה התגוררה שנים רבות בתל אביב , שם יצרה ופעלה בתחום המוסיקה שהיה כל עולמה באותן שנים. לפני 22 שנים, הגיעה עם בן זוגה אייל וילדיה לפרדס חנה כרכור, שהייתה באותן שנים מושבה כפרית, צנועה, שקטה וחפה מכל סימני אורבניות, עד כדי כך שבמושבה שהפכה להיות בשנים האחרונות צבעונית תוססת ומובילה קולינרית לא היה אף בית קפה אחד. מהר מאד הקימה הילה את העסק המשפחתי. "בעצם קראו לנו לליפוף ועם השנים השם דורותיאה , תפס את מקומו ודייק את האהבה הגדולה לרהיטים ישנים, שממשיכים את מסע החיים לדורותיהם. גם לסבתא רבא שלי קראו דורותיאה וזה היה למעשה החיבור ההסטורי שלי לשם" (סבתא רבא דורותיאה נרצחה בשואה עם רוב בני משפחתה). בסטודיו דורותיאה יש אוסף עצום של רהיטים חפצים ופריטי עיצוב שהזמן וידיה הטובות של הילה רק השביחו והמון תשוקה ואהבה יומיומית למפעל החיים אותו הקימה הילה לפני יותר מעשרים שנה. "היצירה היא דרך חיים יומיומית עבורי" אומרת הילה, "שנים של עיסוק ביצירה הובילו אותי למקום שבו אני נמצאת היום. העבודות שלי הן ביטוי של עולמי הפנימי הטעם האישי שלי והשראה יום יומית. כמו כן האינספירציה מגיעה מעולמות שלמים של רגשות, געגועים, מוזיקה אנשים סיפורים וטבע. העבר מושך אותי כמו קסם. אני עובדת עם רהיטי פעם: וינטג'. והשילוב בין הבד לרהיט וכל תהליך הריפוד אותו אני עושה בסטודיו מרגש אותי." לסיום היא מבקשת להסביר ,כי "חשיפת היופי החי בפריט ישן והוצאתו לאור דרך ניקוי שכבות הזמן, ליטוש הזנה ריפוד וטיפוח ועיצובו בחלל , הופכים אותו למעין תכשיט שמאיר את יופיו וייחודו". הסטודיו שופע יופי וצבע , כורסאות כריות וילונות רהיטים מנורות והמון אווירה. סטודיו "דורותיאה", נעורים 35 כרכור
  • הווארד פוקס, צייר בינלאומי. הווארד פוקס הציג לאורך השנים בעשרות תערוכות יחיד וקבוצתיות בטורונטו, לונדון , ברזיל, ארצות הברית , איטליה , צרפת וישראל. פוקס מצייר בסגנון Imaginary Realism בשמן על בד. העבודות שלו נראות במבט ראשון מתקופות זמן אחרת אך למתבונן נגלות סיטואציות עכשוויות ורלוונטיות לתקופה שמשתלבות לכדי מציאות דמיונית ריאליסטית. באירוע תוצג סדרת "Hotel Utopia" עליה כתב: "קיבלתי דום לב על הבמה בלילה לבן בכרכור, בעקבות חווית המוות הקליני שעברתי נולד פרויקט Hotel Utopia שעוסק במשמעות החיים, השוני והשפע של פרספקטיבות על רגעים אוטופיים, ועל השאלה מהי אוטופיה ומה אנחנו מחפשים". בציר 2, כרכור.
  • גליה שמחאי בעלת סטודיו KWALA מפסלת, מציירת ויוצרת עולמות מנייר. בסטודיו שנפתח לפני 20 שנה, גליה מותחת את גבולות החומר, משלבת אותו עם חומרים נוספים ומפסלת ממנו פסלים ספק אנושיים ספק יצורי יער, דיוקנאות נשיות על מברשות צבע ישנות, מציירת על מפות ימיות ישנות ומפסלת מנייר אפייה גופי תאורה מלאי רכות. "אני אוהבת לצור 'פסלי מברשות' מדובר בעצם במברשות צבע ישנות והרוסות שאני מפסלת עליהן בעיסת נייר דמויות נשיות. גוף העבודה הזה הוא מחווה לסבתות שלי וחברותיהן שבגיל 17 עזבו את בתיהן באירופה ,עלו לארץ והתיישבו בקיבוץ. אלו הן נשים שגדלתי על ברכיהן וגוף העבודה הזה מוקיר אותן באהבה גדולה וגעגוע עמוק". KWALA Paper Art מתחם הידית, חרושת 1
  • דניה ויינר איורים מעולם המטבח. דניה היא צלמת אוכל ובלוגרית של אוכל שנים רבות. במשך 15 שנים היה לה סטודיו לצילום מזון ביפו ולפני 8 שנים כשעברו לפרדס חנה הקריירה שלה החלה לתפוס כיוונים נוספים. היום היא עובדת גם בתחום ניהול ויצירת תוכן בחברת מזון בשם רסטרטו. בנוסף לזה, מעבירה סיורים קולינריים בנצרת ומאיירת מתכונים וחומרי גלם מהמטבח. האיור החל במקרה, מתוך סקרנות בזמן הקורונה ותוך חיפוש אחר שפה חדשה לדבר אוכל דרך אמנות וקומפוזיציות. דניה לוקחת את הידע שיש לה בפיתוח מתכונים, משלב עם הניסיון הצילומי ביצירת קומפוזיציות ומעבירה אותם למדיום החדש. ההשראה שלה הוא בלוג שפתחה לפני 15 שנה בשם מתכוניישן, משם היא לוקחת את המתכונים ומנסה לעשות להם המרה ויזואלית לחומרי גלם ולמתכון מאויירים. העבודות שלה לקוחות כולן מעולם המטבח. דניה מאיירת בצבעי מים משולבים בצבעי עיפרון ועטים. דניה ווינר תציג במתחם הידית חרושת 1
  • נטע ליבנה אמנית ומעצבת תכשיטים בינלאומית. "כל חיי עסקתי ביצירה למעשה נמשכתי לעולם עיצוב התכשיטים עוד מימי התיכון בשלב מאוחר יותר עברתי להיות מדריכת אירובי אולם עקב מחלה קבלתי החלטה לעזוב את התחום וללכת אחרי התשוקה האמיתית שלי והיא עיצוב תכשיטים. מאז עיצבתי אין ספור קולקציות שנמכרו בחנויות בארץ , באתר שלי ובבוטיקים בבירות האופנה בעולם. לפני שנה עברתי לגור בכרכור והקמתי את 'NETUSH', הבית לחוויות הופעות ומתנות בפרדס חנה כרכור. בבית אני מציגה את התכשיטים והאמנות שלי. התכשיטים עשויים ברובם מפליז, שאותם אני מעצבת בצורות שונות, בציורים, בצבעים ובציפויים שונים ומשלבת חומרים נוספים כגון אבנים, חרוזים, חוטים ועוד. בשנים האחרונות התחלתי לצייר מנדלות וציורים אבסטרקטיים שאותם אני גם הופכת לתכשיטים ויש להם קהל מעריצים מאירופה. מקורות ההשראה שלי הם הטעם האישי שלי, עולם האופנה, האמנות, העיצוב והטבע. אני משתמשת בדגמים של מנדלות וגאומטריה קוסמית, צבעי הצ'אקרות והשפעה בודהיסטית, אני מתחברת לתנועה ולשילובים בלתי שגרתיים. המזמור 11 כרכור.
  • הקרמיקאית רותם כהן. רותם בעלת המותג Mudmade מקבלת את ההשראה שלה מעיצוב יפני סקנדינבי ומהטבע. "אני מתחברת מאוד לקווים הנקיים והצבעוניות המונוכרומטית, ומתעסקת בשלם שאינו מושלם כמעין רפרנס מעולם הוואבי סאבי היפני". כל העבודות שלה הן עבודת יד שנוצרות על האובניים או בעבודת משטחים ועבודה ידנית. פלטת הצבעים של רותם היא בגווני שחור, אפור ולבן מפורצלן לבן חלק ועד חימר שחור ומגורען. "תמיד עניינה אותי חומריות שונה והיחסים בין הכביכול מושלם, מוגמר ומעודן לבין המחוספס הראף והפחות מעובד, המתח שנוצר בינהם מרתק". בסטודיו תוכלו למצוא ספלים, קערות וצלחות בגדלים שונים, כלים לפרחים, לנרות ועוד. כל כלי הוא one piece. ישנן גם סדרות אבל לכל כלי יש את הנגיעה האישית שלו כחלק מהמהות, מהקו של הסטודיו. הסטודיו פתוח כל ימות השנה בתיאום מראש. סטודיו Mudmade ליצירת כלים שימושיים מחימר. רחוב נעורים 44 כרכור.

עמדות תמיכה במאבק להחזרת החטופות והחטופים

יפעלו במספר מוקדים באירוע, בהם תוכלו לרכוש אביזרים שונים להבעת תמיכה במאבק להשבתם.ן הביתה. מידע על מוקדי התמיכה ניתן למצוא באתר בעמוד תכנון ביקור.

'אמנות במושבה פרדס חנה כרכור'- חמישי עד שבת- 11-13/4/2024, חמישי 11.4 - 10:00-20:00, שישי 12.4- 10:00-17:00, שבת 13.4- 10:00-20:00. פרטים נוספים ומידע לגבי מיקומים ומסלולים, שעות הפעילויות והרשמה לסיורים באתר: pardesart.co.il, על גבי מפות שיחולקו ברחבי המושבה ובעמוד הפייסבוק: אמנות במושבה פרדס חנה כרכור . הכניסה חופשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully