וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא עכשיו: יצירתה של האמנית הישראלית נמכרה למוזיאון הגוגנהיים

היצירה 'המפתחות', 2010 של האמנית עילית אזולאי, בוגרת המחלקה לצילום ותוכנית התואר השני באמנויות M.F.A, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, מצטרפת לאוסף מרשים של יצירות אמנות פורצות דרך ונדירות המוצגת בין אמני העולם הבולטים גם בתקופה קשה זו

היצירה "המפתחות" של עילית אזולאי. יחצ,
היצירה "המפתחות" של עילית אזולאי/יחצ

אלה לא ימים פשוטים לישראלים בעולם בכלל ובניו יורק בפרט, אבל הנה קצת נחת. היצירה 'המפתחות', 2010 של האמנית עילית אזולאי, בוגרת המחלקה לצילום ותוכנית התואר השני באמנויות M.F.A, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, מצטרפת לאוסף מרשים של יצירות אמנות פורצות דרך ונדירות המוצגת בין אמני העולם הבולטים גם בתקופה קשה זו.

היצירה "המפתחות" עוסקת בשימוש לא קונבנציונלי של חפצים יום-יומיים לבניית קירות בתים, שימוש שהיה נפוץ בתקופת הצנע שלאחר הקמת מדינת ישראל. אזולאי מתייחסת ביצירתה למס' נרטיבים הקיימים בתרבות החומרית המקומית.

עילית אזולאי, (52) הנה אמנית ישראלית הפועלת בברלין, ומציגה בכמה מהמוזיאונים וחללי התצוגה החשובים בעולם. עבודתה החלה בצילום ישיר, אך עם השנים היא התפתחה ליצירה דיגיטלית ורב-שכבתית, שלצד טכנולוגיות צילום מתקדמות, כוללת גם מחקרים היסטוריים ואנתרופולוגיים בארכיונים, אוספים ואתרים אדריכליים.

עניין רב ברחבי העולם

ביצירתה, "המפתחות", אזולאי חושפת את המשמעות הרטרוספקטיבית שנמצאת בטקסטורה של קירות וחומרים זרוקים שאינם משרתים עוד את מטרתם הפונקציונלית. בכל קומפוזיציה מוצגים פריטים ופסולת יומיומית שנחשפו וסווגו על ידי אזולאי כחומרי בנייה חלופיים המשובצים בין קירות מבנים שנבנו בתקופת הצנע שלאחר הקמת מדינת ישראל.

מפגשיה עם הבניינים הובילו אותה לתופעה מובהקת ומסקרנת בקירותיהם, שם מצאה מגוון חפצים ששימשו במקום גושי מלט. על ידי מיקומם מחדש של ממצאיה בסטודיו שלה, מול עדשתה ותחת מבט ביקורתי, אזולאי מתייחסת לחיי המדף של הנרטיבים הלאומיים הקיימים, ומשייכת אותם לאריכות החיים החומרית ולמשמעות המצויה באופיים המגוון של השרידים שהופקו מסביבתם המקורית. בכך אזולאי שופכת אור על המעשה הארכיוני כמסוגל להקשר מחדש את מנגנוני הראייה והזיכרון דרך הפריזמה של ערכים אסתטיים, תרבותיים והיסטוריים.

"המפתחות" גרפה עניין רב וכבר הוצגה במגוון תערוכות ברחבי העולם ביניהן גלריית אנדריאה מייזלין בניו יורק, גלריית רוטונד בציריך, פסטיבל צילום מגע של המוזיאון לאמנות קנדית עכשווית בטורונטו, במרכז האוסטרלי לאמנות עכשווית במלבורן ועוד מקומות.

לאחר תהליך קבלה ארוך עם מספר ועדות והצבעות התקבלה ההסכמה לקבלת העבודה "המפחות" לאוסף מוזיאון הגוגנהיים.

עילית אזולאי: "המציאות מורכבת ומכילה פנים שונות וזוויות סיפור שונות, הרבה מעבר למה שנמסר לנו במדיה, ממש כמו בארכיאולוגיה שהלימוד על פני השטח בא מהשכבות העמוקות. אני מרגישה שזו תקופה שבה היכולת להכיל מורכבות חשובה לאין שיעור וכולי תפילה שתנועות כמו "עומדים ביחד" ימשיכו להתחזק ולהביא שינוי ממשי ועמוק למציאות הפוליטית והחברתית בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • מוזיאון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully