וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צובעים את הבית לפסח בעצמכם? לא מאוחר, אבל תצטרכו לעמוד בכמה כללים

פסח בפתח וישראלים רבים לא יוותרו על צביעת הבית למרות הכל. אז הנה כמה טיפים וכללים לטובת המשימה

באדיבות נירלט. תמוז רחמן,
הצבע מגיע רק בשלב האחרון. התמונה באדיבות נירלט/תמוז רחמן

אחד מהדברים שיותר מזוהים עם חידוש וריענון הבית הוא צביעת הבית, במיוחד בפסח. צביעת הבית היא הדרך היעילה ביותר לחידוש וריענון הבית במהירות וללא הוצאות כבדות.

אנחנו לא מציעים שיפוץ של הבית הכולל הריסה ובניה, בעזרת קצת דמיון ויצירתיות, אפשר לשדרג את חלל המגורים וליצור מרחב אסתטי ונעים יותר גם בלי לרוקן את הכיס וללא צורך להרוס ולהפוך עולמות. שימוש בצבע עושה שינוי גדול בהוצאה קטנה. לא מעט פעמים תגלו שמספיק קיר כוח אחד בבית בשביל לחולל מהפך. יש מגוון שילובים או טקסטורות שיתנו לחלל מראה מעוצב.

אז מה השלבים של צביעת הבית? מה לקנות? מה נכון לעשות ואיך עוברים את התהליך בקלות יחסית?גיל כהן, יועץ במרכז נירלט מציג לכם כאן את כל התהליך, הטיפים והפתרונות לצביעה קלה ואפילו מהנה.

עיצוב עינת ארליך, באדיבות נירלט. איתי בנית,
חולמים על זה? זה אפשרי, גם במו ידיכם. עיצוב עינת ארליך, באדיבות נירלט/איתי בנית

שלב ראשון - בחירת הצבע והתאמה נכונה של הגוון. בחירת צבע לקירות הבית היא משימה לא פשוטה, עם תהיות רבות לגבי איך מייצרים הרמוניה בין העיצוב הקיים לצבעים החדשים? איך מתאימים גוונים? מה מתאים לבית שלי?

מניפת הצבעים היא אמצעי עזר מעולה לבחירת צבעים לבית ונוכל למצוא אותה בכל חנות צבע. אופציה נוספת היא להגיע למרכז נירלט בתיאום פגישה, שם תוכלו לראות את מגוון האפשרויות בפלטות צבועות במגוון רחב של צבעוניות ולקבל יעוץ מקצועי, ללא עלות, מאחד מיועצי הצבע. זכרו, הכי חשוב זה ללכת עם הקו העיצובי המתאים לכם ולא לנסות לחקות מגזינים וקטלוגים. יצירת אמירה ועיצוב אישי היא זו שתגרום לשביעות רצון המרבית.

השלב השני התאמת החומר הנכון לצביעה וחישוב כמויות. על מנת לחשב את כמות הצבע יש למדוד את רוחב הקיר, להכפיל בגובהו ולהפחית את שטח החלונות והדלתות מהסכום המתקבל. מומלץ לרכוש כמות צבע הגדולה בכ- 30% מהתחשיב התיאורטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
קיר צבוע בנירלט. איתי בנית,
קיר צבוע, באדיבות נירלט/איתי בנית

השלב השלישי הכנת החלל לצביעה - מומלץ לפרוס יריעות ניילון, קרטונים או עיתונים על רצפת החדר ולרכז ריהוט במרכזו ולכסותו.אביזרי פרזול, מדפים, שקעים ומתגי חשמל, מומלץ לפרק או לכסות בנייר דבק. מומלץ להחזיק בהישג יד מטלית רטובה, לניגוב טפטופי צבע.

השלב הרביעי הוא תהליך הכנת הקיר: אם יש סדקים קטנים וחורים חשוב לתקן לפני תחילת הצביעה בעזרת פרוסימו+, שפכטל לסתימת חורים והחלקת פגמים בקירות פנים או גולד בונד, מרק אמריקאי, להחלקת קירות. לאחר ביצוע התיקונים, יש להמתין לייבוש מלא, ללטש ולנקות אבק ולכלוך מהקיר. לאחר מכן, יש לצבוע שכבה של אקווה פריימר להמתין לייבוש מלא ורק אז להתחיל בצביעה. במידה והקיר צבוע בסיד, נדרש ליישם שכבה של חומר מקשר אקווה פריימר לבן.

עיצוב לילו הום, באדיבות נירלט. איתי בנית,
עיצוב לילו הום, באדיבות נירלט/איתי בנית

השלב החמישי-צביעת הבית: סדר הצביעה הוא תקרות, קירות ולאחר מכן דלתות ומשקופים. את הקירות יש לצבוע בשתי שכבות, אך הכול תלוי במצב הקיר ויש מקרים שידרשו שכבות נוספות. ניתן להתחיל לצבוע את השכבה השנייה לאחר ייבוש מלא של השכבה הקודמת. כשצובעים חדר מומלץ להתחיל לצבוע מלמעלה כלפי מטה. בזמן הצביעה חשוב שהחלל יהיה מאוורר, מה שיתרום לקיצור זמן הייבוש של הצבע בחורף, אך יזרז את זמן הייבוש בקיץ.

לאחר שהצבע התייבש, כל מה שנשאר לעשות הוא להוריד את המסקנטייפ, להחזיר את הריהוט וליהנות מהתוצאה של חידוש מראה הבית, עם צבע איכותי ועמיד לאורך זמן.

רשימת מצרכים לצביעת הבית

  • סרט מדידה (מטר)
  • שפכטל לסגירת חורים (פרוסימו+, למילוי והחלקת פגמים או מרק אמריקאי - גולד בונד, להחלקת קירות)
  • נייר לטש
  • נייר דבק לקיר - מסקנטייפ
  • מגשית צבע
  • רולר + מקל הארכה לרולר
  • פריימר - יסוד אקרילי על בסיס מים בגוון לבן
  • אקווניר EXTRA - צבע אקרילי, לקיר, על בסיס מים בגימור מט
  • עוד באותו נושא:
  • נירלט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully