וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהוכתר כאחד מעשרת בתי החולים הטובים בעולם: המהלך המפכני של המרכז הרפואי שיבא

צופה אל הבאות: אחרי שהוכתר לאחד מעשרת בתי החולים הטובים בעולם, המרכז הרפואי שיבא במהלך שעתיד לשנות את פני המתחם והאזור: פארק ירוק לרווחת המבקרים והתושבים

מבט אל כל המבנה מכיוון דרום - עצים אורבך הלוי. הדמיה,
מבט אל כל המבנה מכיוון דרום - עצים אורבך הלוי/הדמיה

במקביל להכרזתו כאחד מעשרת בתי בחולים הטובים בעולם על ידי המגזין האמריקאי ניוזוויק, ממשיך בית החולים שיבא בתל השומר לקדם במרץ את 'עיר הבריאות של ישראל', במסגרתו קורמים עור וגידים פרויקטים ששמים דגש על ניצול משאבי הטבע והאנרגיה לצד רווחת המטופלים, המבקרים וצוות העובדים- מבנים בהם בנייה ירוקה וקיימות הן אבני יסוד כחלק מהתפיסה של בריאות הוליסטית.

כחלק מהתכנית השאפתנית שעתידה לשנות את פני המתחם וסביבתו, אמון המשרד אורבך- הלוי אדריכלים על תכנון מבני התמך המרכזיים של בית החולים: המטבח המרכזי, המכבסה והמרכז הלוגיסטי שעתידים לשמר באופן מקסימלי את השטחים הפתוחים, להוסיף שפע של צמחייה ועצים (כתוספת ל- 800 העצים שכבר נשתלו ברחבי הקמפוס) למצוא פתרונות יעילים וחסכוניים לצריכה האנרגטית ולהעניק ערך מוסף למבנים שלרוב ממוקמים ב"חצר האחורית" ובמקרה זה עתידים להפוך לחלק בלתי נפרד מאזור הכניסה הדרומית החדשה לבית החולים.

הדמיות מטבח שיבא, אורבך הלוי. הדמיה,
הדמיות מטבח שיבא, אורבך הלוי/הדמיה

"קיבלנו לידנו פרויקט מסקרן ומאתגר במסגרתו מתוכננת סדרת מבנים באזור הכניסה החדשה לבית החולים שממוקמת בדרום המתחם, בסמוך לשכונה חדשה בתחום המוניציפלי של רמת-גן. כך לדברי האדריכל אורי רותם, שותף ב'אורבך-הלוי אדריכלים'. "אחד מהמבנים מאגד בתוכו את המטבח המרכזי ומרכז חלוקת המזון שמספקים מידי יום כ-10,000 מנות בסיווגים רפואיים שונים, מבנה שיכול היה להיתפס כעוד בניין תעשייתי אך בפועל עתיד להוסיף ערך מוסף ציבורי חיוני למען הדורות הבאים. המבנה משתלב בטופוגרפיה הטבעית וכולל גג פעיל שישמש כשטח פתוח, ירוק ומגונן במקום בו עומד כעת מגרש חניה.

"תכנון מבנה תעשייתי בשטח של כ-5000 מ"ר ובגובה 10 מטרים, ממש בכניסה למתחם, הצריך מאיתנו לתכנן אותו ככמעט בלתי נראה. כשבחנו את הטופוגרפיה בשטח מצאנו כי הקרקע עולה כ-5 מטרים מהקצה הדרומי לקצה הצפוני מה שאפשר לנו להיעזר בתכונות הקרקע הטבעית בכדי לשלב את המבנה כחלק מהטופוגרפיה הסביבתית. על מנת להסתיר את הקופסה הגדולה ולהפוך אותה לאטרקטיבית, חמה ומזמינה עבור המטופלים והצוות, החלטנו לנצל את הפרשי הגובה בקרקע ולבנות כמחצית מהמבנה מתחת לפני שיפועי הקרקע הטבעיים. לכשיושלם, גג הבניין ישתלב ויתחבר למפלס המדרכה הטבעית בצידו הצפוני וייצר גן ירוק פתוח שמשתלב בסביבה. על מנת להעצים את האשליה אף יותר תכננו בהיקף שוליים וסוללות שיכוסו בפרחים ובצמחייה. קו החלונות, שממוקם ממש מעל למדרון, יספק אור טבעי לעובדים תוך יצירת הרושם שמדובר במבנה משרדים אטרקטיבי והרבה יותר קטן מגודלו ונפחו האמיתי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הדמיות מטבח שיבא , אורבך הלוי. הדמיה,
הדמיות מטבח שיבא , אורבך הלוי/הדמיה
אדריכל שותף אורי רותם - משרד אורבך הלוי אדריכלים. יוסי צבקר,
אדריכל שותף אורי רותם - משרד אורבך הלוי אדריכלים/יוסי צבקר

אדריכל עמית עומר דלוס-נאמן מוסיף: "הולכי הרגל שיגיעו מצפון כלל לא יבחינו בבניין. מולם יתפרס פארק ירוק בשטח של 4000 מ"ר שיכלול פינות ישיבה, שבילי הליכה גנים ובית קפה. כך, בעוד שהמטבח ישמש כפונקציה תפעולית חשובה, הפארק ישמש כמקלט לאלה המתמודדים עם מצבים רפואיים מורכבים וכמקום לאתנחתא עבור הצוותים הרפואיים שעושים לילות כימים ועובדים ללא לאות למען רווחת המטופלים".

  • עוד באותו נושא:
  • שיבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully