וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשו מקום: הגיע הזמן שהבית שלכם יפסיק להיות מחסן

בעידן של שפע אנחנו אוגרים הרבה יותר משאנו צריכים בפועל. איך מפנים עודפים? פנינו למעצב ליעד יוסף

ליעד יוסף. אלעד גונן,
ליעד יוסף/אלעד גונן

בעידן של שפע, הקשר בין הדברים להם אנחנו באמת זקוקים לבין התכולה בפועל הוא די מקרי ולצערנו הרבה מהבתים, שתפקידם לשמש מקום מפלט מכיל ונעים, עמוסים לעייפה ונראים כמו מחסנים. הבשורות הטובות הן שעל ידי תכנון נכון ניתן לשנות את המצב בתכלית, כך מסביר מעצב הפנים ליעד יוסף. רגע לפני פסח, הגיע הזמן לעשות מקום.

אז מאיפה מתחילים? נסו להבין איך אתם באמת חיים

תכנון נכון של פתרונות אחסון מתבסס על תחשיבים והבנה מה באמת מפריע לנו, לכן לפני שניגשים לתכנן או לרכוש רהיט עלינו לעצור ולהבין מה מציק לנו בעין ומה נדרש כדי לשפר את ההתנהלות היומיומית שלנו, כמו גם את הזרימה בין החללים.

ליעד יוסף. אלעד גונן,
ליעד יוסף/אלעד גונן

בפועל, פתרונות אחסון יעילים ואסתטיים מטיבים משמעותית עם חווית המגורים. כך למשל, ברבות מדירות הקבלן בישראל ישנן גומחות ונישות שאינן מנוצלות ויכולות לשמש כמקומות אחסון מצוינים במקומות האסטרטגיים ביותר כמו במבואת הכניסה ובמסדרונות- אזורים שנרצה לאחסן את הפריטים שפזורים לנו בבית כמו תיקים, הקסדות של הילדים, מעילים וכיוב'.

נצלו את העומקים השונים

"העובדה שמרבית המערכות כיום (מערכות החשמל, האודיאו, המיזוג וכו') חבויות בתוך נישות מאפשרת לנו לנצל את האזורים שמסביבן לאחסנה", כך לדברי מעצב הפנים ליעד יוסף. "כך למשל, בהרבה מהדירות נהוג לעבוד עם יחידות מיזוג VRF אנכיות שמוסתרות בגוף הרהיט על מנת שלא להנמיך את התקרות וסביבן אפשר לייצר מערך אחסנה מאסיבי שכולל, בהתאם לעיצוב החלל ולצורך, תאי אחסנה סגורים, מדפים פתוחים ועוד. ניתן ומומלץ לשחק עם העומקים בהתאם ליעוד וכך לתכנן תאים עמוקים יותר לצד כאלה שיתאימו לספרים, תצוגת תמונות ואקססוריז".

ליעד יוסף. אלעד גונן,
ליעד יוסף/אלעד גונן
ליעד יוסף. אלעד גונן,
ליעד יוסף/אלעד גונן

לדברי יוסף, במרבית מדירות הקבלן החדשות ארון החשמל והתקשורת ממוקם ממש בכניסה ואת האזור הזה אפשר לתכנן בצורה חכמה כך שהם יוסתרו מבעד למראת גוף מרצפה עד תקרה ובחלקים שמתחתם ומעליהם ניתן לייצר אחסון למדפים, תיקים ונעליים: "זהו אזור שלרוב לא מנוצל וחב מכיוון שהוא עשוי לספק פתרון להרבה מאוד פריטים שזקוקים למקום. ככלל, בזכות הטכנולוגיות והחומרים שקיימים בענף אפשר לייצר שטחי אחסון שכלפי חוץ יראו אסתטיים ונקיים, כמו קיר לכל דבר- הודות לאינסוף טקסטורות וצבעים אפשר להפוך את הקירות הגנריים והמשעממים לקירות כוח על ידי חיפוי שלהם בפורצלן, פורניר, אבן, טכניקת צביעה ייחודית ועוד".

לחשוב על כל פרט

על מנת לשוות למטבחים העמוסים בפריטים מראה מסודר ונקי ממליץ יוסף להשתמש במערכת קונספטה שמותקנת כחלק אינטגרלי מארון המטבח ונכנסת לתוך כיס: "אני מאוד אוהב לתכנן יחידה כזאת, במידה ויש מקום", הוא מסביר. "אפשר להניח בה את כל מוצרי החשמל שיושבים לרוב על השיש ובלחיצת כפתור להסתיר את כולם מבעד לחזית אסתטית ונקיה מרצפה עד תקרה ולהשאיר את המטבח נקי ומאורגן. הרציונל הזה נכון אגב לכל חלל וכשניגשים לתכנן בית או דירה חשוב להקצות לכל פריט את המקום שלו, גם אם הוא חבוי בתוך ארון. כך למשל, אם אתם משתמשים במברשות שיניים חשמליות נכון לתכנן עבורן מקום ייעודי ושקעים אינטגרליים בגוף הארון. יש כאן רווח כפול: התפעול הופך לקל ונוח בהרבה והאזור כולו נראה נקי ואוורירי".

ליעד יוסף. אלעד גונן,
ליעד יוסף/אלעד גונן

"במסדרונות ארוכים ורחבים, בהם אנחנו נדרשים לפתרונות אחסון יצירתי, הנטייה היא לייצר דלתות בקו אפס שנפתחות בטאצ'. כך, חזיתות הפרוזדור נראות ממש כמו קיר אבל למעשה לכל אורכו סמויים הרבה מאוד ארונות ותאים", הוא מסכם.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully