וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

.I. Was. There: תערוכת יחיד לאמנית שרון ברונשר

ב- 14 במרץ תיפתח בגלריה זימאק לאמנות עכשווית התערוכה "I. Was. There" של האמנית שרון ברונשר. ברונשר, שגם אוצרת את התערוכה, תציג עבודות שנולדו מתוך מסע שארך למעלה משנה וחצי בו ניהלה האמנית שיח עם הדמויות, המקומות, הטקסטים והצלילים של פריז

שרון ברונשר, סצנה בצבע מס' 3, 2023. שרון ברונשר,
שרון ברונשר, סצנה בצבע מס' 3, 2023/שרון ברונשר

פריז 1927, לאחר ארבע שנים של מלחמה, העיר מתעקשת לחגוג את החיים בכל דרך, עיר רוויה בתשוקה תרבותית לוכדת בקסמה את אנשי המילה והשירה, הריקוד והתיאטרון, האמנות והעיצוב. הם הופכים אותה לנחשקת ומלאת חיים ותאווה, מנסים ככל האפשר להבטיח לעצמם שהיא תשמש להם מקלט אינטלקטואלי שבו יוכלו ליצור, לכתוב, לצייר, לשחק, לשהות ובעיקר לאהוב.

פריז היא גם מושא אהבתה ויצירתה של האמנית שרון ברונשר, שהחל מה- 14 במרץ, תציג בגלריה זימאק לאמנות עכשווית עבודות שנולדו מתוך מסע שארך למעלה משנה וחצי בו ניהלה האמנית שיח עם הדמויות, המקומות, הטקסטים והצלילים של פריז.

שרון ברונשאר, הבזק מהעבר מס' 2, 2023. אבי אמסלם,
שרון ברונשאר, הבזק מהעבר מס' 2, 2023/אבי אמסלם

התערוכה היא הזמנה לשוטט לא רק בתוך נימיה של פריז משנות ה-20 של המאה הקודמת, חשופה וקסומה, אלא גם לתוך מחשבותיה ונפשה של ברונשר. פסלי אבן, תמונות, צילומים, פריטים שנאספו מחלקיה ההיסטוריים של העיר ומילים שמעובדות כחפצים ממשיים הופכים לתוצרי דיאלוג שנוצר בינה ובין העיר. היא עושה בתערוכה שימוש בחומרים שמגיעים מרחובות פריז עצמה, כמו אבני מדרכות ופסי מעבר חצייה, ופריטים שקנתה במסעותיה בשווקים הרבים שפרושים ברחובות עיר והדוכנים השונים, ספרים, מגזינים, חוברות, קופסאות עתיקות, מסגרות לתמונה, מחברת שירים ועוד. אלו טופלו והפכו לעבודות שלה. התערוכה היא למעשה המפה של פריז של שרון, דרך רגליה ודרך עיניה.

בין העבודות המוצגות בתערוכה, עבודת פסיפס מ-70 אבני המדרכה שנאספו בפריז ברובע המארה, עליהן חרוטים שמות הרחובות בפריז בהן הסתובבה שרון וספגה את העיר. בעבודה אחרת משתמשת האמנית במחברת שירים מתחיל המאה ה-20 שרכשה בשוק הפשפים בפריז, אותה פירקה והפכה ליצירה שלה, כמו גם ספרים ישנים של הרבעים בפריז חומרים אותנטיים משנת 1890 שהתגלגלו לידיה, וקבלו את הטיפול והמגע האישי שלה והפכו לעבודת אמנות עכשווית.

בנוסף, מוצגת בתערוכה סדרת צילומים שצלמה ברונשר שבחלקם מופיע האמנית רומי הלקין, אשר לקחה חלק בהפקת הצילומים. חלקם של הצילומים צולמו בישראל באווירה וניחוח פריזאי וחלקם בפריז עצמה, אשר נארגים יחד לידי מקשה אחת בתערוכה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
רון קדמי, Étude  du corp  #3,2024. שרון ברונשר,
רון קדמי, Étude du corp #3,2024/שרון ברונשר

שרון מנסה לתת ביטוי לזיכרונות החולפים, האנשים שעברו, נכחו, השאירו חותמם, אותם היא רואה בחריטות בקירות ובדלתות בפריז, בגרפיטי הספונטני. היא צלמה בביקוריה בפריז קירות, את החריטות והרישומים עליהם, דלתות עם גרפיטי, והיא מבטאת את כולם בעבודותיה.

בתערוכה הנוכחית בגלריית זימאק היא לא רק מציגה את עבודותיה אלא משלבת ואוצרת אל תוכה אמנים נוספים ובכך מייצרת מודל חדש של עבודה בשיתוף פעולה והפריה הדדית.

שרון ברונשר, סצנה בצבע, 2023. שרון ברונשר,
שרון ברונשר, סצנה בצבע, 2023/שרון ברונשר

בין האמנים שלוקחים חלק בתערוכה, שחר קורנבליט, שאתר ואסף פס ממעבר חציה מהאי סאן לואי שיושב בלב פריז, שקרא לו מגילת סן לואי, אותו הוא מגלגל והציב על פודיום, הגר תירוש, אמנית שעובדת באבן, אשר יצרה סדרת פסלים מרשימים מאבן ויחד עם שרון יצרו מסגרות ענק מקרניזים מעץ, שמתבססות על הקרניזים שמזוהים כל כך עם האדריכלות בפריז. אנדרה ג'אווי, יוצר צרפתי ישראלי, מציג בתערוכה עבודה שנקראת "out of the box ", עבודה תלת מימדית שעושה שימוש במסגרת שנרכשה בפריז וממנה יוצא אלמנט אל עבר הצופה.

שיריה של המשוררת הדסה טל מלווים את המסע של ברונשר ומופיעים כחלק בלתי נפרד מהתערוכה. דפי ספר השירה של טל, "פתקים לפינה באוש", מוגדלים לממדי ענק בתצורתם המקורית . המבקר בתערוכה כמו נכנס אל תוך ספר השירים.

ג'רי שי סריג, נוף מס' 1, 2023. ג'רי שי סריג,
ג'רי שי סריג, נוף מס' 1, 2023/ג'רי שי סריג

התערוכה הינה חוויה רב חושית, היא מלווה בעבודת וידאו של שרון המורכבת מסרטונים שצלמה ברחובות פריז בתקופות, במוזיקה וסאונד פריזאי שילווה את התערוכה ואפילו בריח של רחובות פריזאים על מנת להשלים את חווית המבקר כך שתעטוף אותו ב- 360 מעלות. כמו כן יוצגו בתערוכה עבודותיה הרקומות של האמנית ג'רי שי סריג, עבודות הדפס של הצלם רון קדמי ועלי הפורצלן הקסומים של האמן זיו גנל ז"ל.

"אני הייתי שם" אומרת שרון ברונשר. "התהלכתי ביניהם, הגיתי את מילותיהם, דברתי את שפתם. לבד ויחד, אני מגלה את דרכי אז כשהייתי שם. כך אני מצליחה לגלות את פניה של העיר, את השנים היפות ואת עצמי מחדש".

שרון ברונשר נולדה בשנת 1972 ב-רמת גן. היא בוגרת הסדנא לעיצוב ואדריכלות במגמת עיצוב תעשייתי. מסעה של ברונשר בעולם העיצוב והאמנות החל בשנת 2005 וממשיך עד היום עם מותג הנושא את שמה בתחום העיצוב. כמו כן אחראית משנת 2013 ועד היום על מותג הנייר "פאפייר". במקביל לעיסוקה כאמנית יוצרת, עוסקת ברונשר בייעוץ אומנותי ואוצרות. בשנה האחרונה מחלקת את זמנה בין ישראל לצרפת.

במהלך כל שנות פעילותה, משלבת ברונשר בעשייתה דיסציפלינות שונות וממזגת אותן בהרמוניה וקוהרנטיות. ברונשר יוצרת ממקום של תשוקה מחד ושל מחקר מאידך. היא יוצרת מניפולציות במגוון חומרים, מתחכמת איתם ומנהלת איתם שיח בדרכים כמעט מעבדתיות היוצרות תוצאות מרתקות ועוצמתיות.

אנדרה ג'אווי, מחוץ לקופסא. שרון ברונשאר,
אנדרה ג'אווי, מחוץ לקופסא/שרון ברונשאר

שרון ברונשר: "I. Was. There.", 14 במרץ - 30 באפריל, גלריה זימאק לאמנות עכשווית, ה' באייר 68, תל אביב. ימים א' - ה': 10:00 - 17:00, ו': 10:00 - 15:00

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully