וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרופים של צבע? הכתבה הזאת בשבילכם

לצבעוניות שאנחנו בוחרים לבתים שלנו יש השפעה אדירה על התחושות, האנרגיות והמאווים של כל אחת ואחד מהדיירים. הנה דוגמה שתשפוך קצת אור

סטודיו טולה. מאור מויאל,
סטודיו טולה/מאור מויאל

אולי לא לגמרי נתתם על זה את הדעת, אבל לצבעוניות שאנחנו בוחרים לבתים שלנו יש השפעה אדירה על התחושות, האנרגיות והמאווים של כל אחת ואחד מהדיירים: הם משפיעים עלינו פסיכולוגית, על ההתנהלות שלנו בעבודה, על היחסים הזוגיים ועל האינטראקציה בין הילדים. כל גוון הוא תדר חשמלי שנקלט במוחנו, ומפעיל אזורים שונים בו. כן, עד כדי כך.

"עד לא מזמן אנחנו הישראלים פחות התלהבנו משימוש בצבע. אחת הדרכים ליצור אווירה היא על ידי צבע. ולמרות זאת, אנחנו עדיין רחוקים שנות אור ממימוש אופטימלי של הצבע בבתים. הרוב הגדול בוחר לעבוד עם צבעים רק בחדרים סגורים וקטנים כמו שירותי האורחים וחדרי הרחצה, כך שגם אם 'תטעו' זה ממש לא נורא. אף אחד לא לוקח סיכון בסלון, במטבח או בחדרי השינה. לכו אחרי החלומות, כשמדובר בצבע תמיד אפשר להתקדם ולשנות", מסבירות מעצבות סטודיו טולה, טל וגל וליאת קדם.

סטודיו טולה. מאור מויאל,
סטודיו טולה/מאור מויאל
סטודיו טולה. מאור מויאל,
סטודיו טולה/מאור מויאל

"כל עוד יש יד מכוונת, סיכויים גדולים שהצבע יכניס הרבה אור ושמחה לחיי המשפחה: "זה ממש לא חשוב אם הבית שלכם יהיה הכי יפה בעולם, מה שבאמת חשוב הוא שהבית הזה, צבעוני ככל שיהיה, ישרת את בני המשפחה. בלי יותר מידי חוכמות. עם זאת, אסור להיכנע לטרנדים. מה שנכון לאתמול לא נכון למחר".

האדריכל קורבוזייה הוא דוגמה מעולה למי שלא פחד מצבע ומבחינתו צבע הוא רכיב משמעותי בתכנית האדריכלית. כאן בישראל אם כבר משתמשים בצבע זה לעיצוב הפנים וגם אז, השמחה קטנה. משום מה הצבעים יוצרים התנגדות: 'זה ימאס, זה יקטין, זה מגביל' ההתייחסות היא לקיר או לחלל מסוים ואף פעם לא מערכתית. צריך להבין שצבע לא מגביל, לא מקטין ולא יימאס כל עוד משתמשים בו נכון. נהפוך הוא! הוא רק פותח אפשרויות עשירות יותר. העין תופסת את הקונטקסט, לא קיר ספציפי.

סטודיו טולה. מאור מויאל,
סטודיו טולה/מאור מויאל
סטודיו טולה. מאור מויאל,
סטודיו טולה/מאור מויאל

ואיך מתחילים?

"קודם כל מתחילים לחשוב על גוונים שעושים לנו טוב, גוונים שמעוררים בנו תחושות נעימות. אחרי שבחרנו את הצבעים מגיע עניין המינונים- בלתי אפשרי שכל הצבעים והחומרים יהיו במינון זהה. חשוב לבנות היררכיה, לדוגמא קירות, וילונות ורצפה תופסים שטח גדול, מיד אחריהם הריהוט".

הכי חשוב תהיו נאמנים לעצמכם. צבע יעשה לכם טוב. יעורר את החושים, ישמח אתכם. בחרנו מספר חללים שעיצבנו לאורך השנים למשפחות שמחות. כל החללים כאן בכתבה נבחרו בפינצטה, והם לא של חדרי ילדים או נוער, אלא חדרים ציבוריים לכל המשפחה, או חדרי שינה. בחדרים הללו הוכנס צבע בצורה מושכלת, לפעמים הצבע משתלט על החלל, לפעמים הוא צנוע , אבל בכולם הוא בולט בדרכו הייחודית.

סטודיו טולה. מאור מויאל,
סטודיו טולה/מאור מויאל
סטודיו טולה. מאור מויאל,
סטודיו טולה/מאור מויאל

"אנחנו מאמינות בכוחו של הצבע, זה אחד המאפיינים שמאוד מבליט את העשייה שלנו", הן מסכמות. "אנחנו מקשיבות ללקוחות, ומבינות שלפעמים הם נרתעים, חוששים, לא הולכים עד הסוף עם החלומות שלהם. לכו.. תנפצו את תקרת הזכוכית. בסופו של דבר זה יעשה לכם טוב".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully