וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפילו סת' רוגן התחיל ליצור": אשת הנדל"ן שעשתה הסבה מדהימה

מיכל סיידון, 49, יזמית מעוררת השראה, מתארת כיצד מפגש אחד עם עולם הקרמיקה גרם לה לוותר על קריירה מצליחה בתחום הנדל"ן, לטובת פיתוח מותג SNSA בבעלותה, שהפך לתשוקה שהובילה לחלום גדול: להציג את יצירותיה בשבוע העיצוב במילאנו

יצירה של מיכל סיידון. יחצ,
יצירה של מיכל סיידון/יחצ

בשנים האחרונות, גל הקרמיקה סוחף את הישראלים ואת אוהבי עיצוב הבית. יותר ויותר אנשים מוצאים עצמם מוקסמים מהעולם של החומר והיצירה. מדובר בתופעה מרתקת שמשלבת אהבה לחומר, יצירתיות, קהילתיות ותרפיה.

לקראת חג הפסח, שמביא עימו אווירה של התחדשות, עיצוב ושיפוצים בבית, שוחחנו עם אחד השמות החמים בתחום הקרמיקה בישראל - מיכל סיידון, יזמית בת 49 מעוררת השראה מת"א, שלפני מספר שנים חוותה מפגש גורלי עם קרמיקה - מפגש ששינה את חייה והוביל אותה לעבר הגשמה עצמית.

מיכל סיידון. יחצ,
מיכל סיידון/יחצ

איך התחילה אהבתך לקרמיקה?

"כבת יחידה במשפחה, שבבעלותה נכסים משפחתיים, מצאתי את עצמי באופן טבעי נכנסת לעולם הנדל"ן ונהניתי מאוד. ואז באופן מקרי, הגעתי לעולם הקרמיקה דרך חברה שהציעה לי להצטרף אליה לחוג. שם, בסטודיו של עדי לידור ברמת השרון, גיליתי עולם מופלא של יצירה, רוגע, מגע בחומר וקהילה מגוונת. כל פגישה הפכה למפלט מהמציאות וטיפול נפשי לכל דבר. הסטודיו הזה לימים הפך לבית השני שלי. המגע בחומר, יצירת דברים יפים והשילוב עם עיצוב הבית, אהבה נוספת שלי, גרמו לי להתאהב בקרמיקה. מתחביב הפך העיסוק לתשוקה של ממש ולמותג שבבעלותי, ומשם הכל היסטוריה."

איך את מסבירה את הנהירה ההמונית לתחום הקרמיקה?

"במדינה שלנו בה המציאות רווית עצב ומתחים, הקרמיקה הפכה למפלט עבור אנשים רבים המחפשים לברוח מעט מן ההמולה היומיומית ולעשות משהו שממלא את הנפש, שאפשר למצוא בו מעט רוגע כמו ביצירה. היצירה היא מקום של שלווה, ריכוז ותחושת סיפוק אדירה. כשאני בסטודיו, אני מרגישה שכל הלחץ והדאגות פשוט נעלמים. זו תרפיה נפשית לכל דבר. מלבד הסטודיו של עדי לידור שמכיל כמאה נשים, לצד רשימת המתנה ארוכה של נשים שרוצות גם להצטרף, גם בכל מיני אירועים שונים שאני נמצאת עולה שיח על תחום הקרמיקה וההתעניינות בו רבה. לאחרונה אף גיליתי שהשחקן ההוליוודי סת' רוגן התחיל ליצור בקרמיקה".

מה מיוחד במותג SNSA שלך?

"השם SNSA מורכב מראשי התיבות של שמות בני משפחתי. אני יוצרת בעיקר כלי הגשה פונקציונליים בעלי סטייל יוקרתי, שמתאימים גם לדקורציה. כל כלי נעשה בעבודת יד, מה שהופך אותו לייחודי. אני לא לוקחת הזמנות מראש, וקהל הלקוחות שלי נאמן ומעריך את הייחודיות הזו."

מהו הקשר שלך לקהילת הקרמיקה?

"הקהילה הזו היא כמו משפחה עבורי. נשים מכל הגילאים והרקעים, שותפות לאהבה לחומר וליצירה. אנחנו תומכות זו בזו, חולקות טיפים ומידע, ונהנות מהזמן המשותף".

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
יצירת קרמיקה - מיכל סיידון. יחצ,
יצירת קרמיקה - מיכל סיידון/יחצ

נקודת המפנה החלה אחרי חמש שנים, בהן החלו לזרום בקשות מנשים רבות שנחשפו ליצירות שהכינה מיכל והעלתה לאינסטגרם שלה תחת המותג SNSA. "אז החלטתי לאזור אומץ ולהרים מכירה ביתית של הכלים שהכנתי. הופתעתי עד כמה מוצלחת היתה המכירה כשכל הפריטים שיצרתי נמכרו. התחושה שאוהבים וקונים משהו שיצרתי בשתי ידי היא עילאית. ממש תחושת ריחוף וסיפוק. זו המחמאה הכי טובה שיכולתי לבקש", מסכמת מיכל.

איך המשפחה הגיבה לשינוי הקריירה שלך?

"המשפחה תמכה בי מהרגע הראשון. בעלי הבנות נהנות לראות אותי יוצרת, וזה נותן לי המון כוח. מכיוון שאני נמצאת בסטודיו של עדי לידור פעם בשבוע ואין אפשרות להיות שם יום יום גם כלכלית וגם כי הסטודיו מלא, החלטתי להביא הביתה את מה שדרוש כדי שאוכל ליצור בבית ולבלות המון שעות של תענוג רצוף אני והחומר ללא הגבלה. אז בעזרתה של המורה שלי, קניתי תנור קרמיקה מיוחד לצד מכשירים ומוצרים נוספים שרלוונטיים לעבודתי. העסק שהקמתי בביתי אינו תחליף לשעות בהן אני מבלה בסטודיו לקרמיקה של עדי - לא מוותרת בשום אופן על הזמן שלי עם הקהילה המגובשת הזו. רגע מכונן שהיה לי, הייתי עם חברים בהפגנה גדולה בקפלן, מסביבי עשרות אלפי אנשים, ניגשה אליי מישהי ואמרה לי - אני מזהה אותך מהאינסטגרם והייתי חייבת לגשת אלייך להגיד לך שהכלים שאת עושה מדהימים".

איך את נערכת לקראת פסח?

"אני יוצרת קולקציות מיוחדות של כלי הגשה ייחודיים לחג. תהליך יצירת קולקציה כזו נמשך כחמישה חודשים, וכולל עבודה רבה ועבודת יד. כל כלי נעשה באהבה רבה. גיליתי התעניינות של אנשים הרבה מעבר למעגלי האנשים שאני מכירה וראיתי שאנשים בעיקר מחפשים כלים יפים לפני חגים, לכן כיוונתי את היצירה שלי למכירות בייתיות לפני ראש השנה ופסח. הביקוש אדיר."

מיכל סיידון - יצירות. יחצ,
מיכל סיידון - יצירות/יחצ

מהם האתגרים וההצלחות שחווית?

"האתגרים כוללים תהליך יצירת ארוך ומורכב, עבודה רבה ותחרות רבה בשוק. ההצלחות הן רבות: קהל לקוחות נאמן, מכירות מוצלחות, ותחושת סיפוק אדירה מהיצירה."

איך את רואה את עולם הקרמיקה מתפתח בישראל?

"תחום הקרמיקה פורח בשנים האחרונות. יותר ויותר אנשים מוצאים בו פורקן, יצירתיות ותחושת קהילה. אני מאמינה שתחום זה ימשיך לצמוח ולהתפתח, ואני שמחה להיות חלק ממנו. בכל מקום בעולם כשאני מטיילת אני שואבת רעיונות, בכל מסעדה אני תמיד מסתכלת על הכלים, בגלישה ברשת אני מבלה שעות ללא תחושת זמן, ושואבת השראה מאומני קרמיקה מכל העולם. בשנים האחרונות אני רואה כמה עולם הקרמיקה סוחף כ"כ הרבה אנשים. זה התחיל בלקוחות שלי שבאו וקנו והתעניינו בתהליך והפניתי אותן לסטודיו של עדי לידור ויש כמה לקוחות שהתחילו בעקבותיי בעצמן ללמוד וליצור ואף הקימו גם סטודיו בביתם".

מהם החלומות שלך לעתיד?

"החלום שלי הוא להציג את הכלים שלי בתערוכות אומנות בארץ ובחו"ל ובשבוע העיצוב במילאנו, ולהפוך את SNSA למותג מוכר ואהוב. אני רוצה שאנשים ייהנו מהכלים שלי ומהיופי שהם מביאים לבית."

  • עוד באותו נושא:
  • קרמיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully