וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל כמה זמן אתם צריכים להחליף את הכרית?

טליה ורונה מוצפי

18.3.2024 / 14:35

מה עבר על הכרית שלכם ואיך יודעים שהגיע הזמן לרכוש אחרת? האחיות טליה ורונה מוצפי, בעלות מותג הבית Cotton Club, עושות קצת סדר

כריות קוטון קלאב. יחצ,
כריות קוטון קלאב/יחצ

בימים אלו יותר מתמיד, שנת לילה עמוקה ורגועה חשובה לגוף ולנפש שלנו. אנו משקיעים במצעים הכי נעימים ורכים, אבל השינה לא יכולה להיות מושלמת אם נמשיך להחזיק בכרית האהובה מעבר למה שצריך. הכרית שלנו היא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר במיטה ובאיכות השינה, רובנו מחזיקים את הכריות שלנו במשך שנים רבות ובעקבות זה אנו עלולים לחוות שינה לקויה, אלרגיות, כאבי צוואר ואי נוחות.

ההמלצה היא שכל עוד לכרית אין נזק או ספיגת נוזלים מומלץ להחליף אותה אחת לשנתיים-שלוש. כריות שמטופלות כהלכה יחזיקו זמן רב יותר אבל במידה ויש אלרגיות או כאבי גב מומלץ ללכת ולהחליף את הכרית במהרה.

אז מתי כדאי לנו להחליף את הכריות שלנו?

  • כאבי צוואר, כתפיים או ראש. נתחיל בבייסיק: אנו לא אמורים להתעורר עם צוואר וכתפיים כואבות. אם זה קורה מדי פעם, זה נורמלי, כולנו חווים כאבי צוואר וכתפיים יותר מתמיד בעקבות הישיבה הממושכת מול המחשב, אבל אם זה קורה לעיתים קרובות והכאב נמשך לאורך היום זה סימן להחליף את הכריות בהקדם. בנוסף, מומלץ לבדוק סוגי כריות שונים כמו ויסקו או אולי כרית רכה יותר.
  • אובדן צורה. לכריות יש צורה ייעודית שמטרתה לספק תמיכה, אבל ככל שהחומר שבתוך הכרית נדחס, הוא מאבד צורה בקלות רבה יותר. אם הכרית איבדה את הצורה שלה, זה הסימן שהגיע הזמן לרכוש כרית חדשה. גושים הם נושא נוסף שצריך לשים לב אליו. לעיתים קורה שהמילוי נדחס לגושים בתוך הכרית. גבשושיות נובעת מכביסה וייבוש לא נכונים ואינה ניתנת לתיקון.
  • אלרגיות וגירויים בעור. אין דבר יותר מתסכל מאלרגיות שלא יודעים מה מקורם. פעמים רבות המקור נמצא במקום שהכי פחות חשבנו עליו וזו הכרית עליה אנו ישנים. למרות שהעור שלנו לא במגע ישיר עם הכרית(יש ציפית), עדין הצטברות של אבק וחיידקים בתוך הכרית עלולים לגרום לגירויים בעור ואלרגיות כמו התעטשות ושיעול.
  • ריחות וכתמים. לרוב אנו שמים לב למצב הכרית שלנו רק כאשר אנו מחליפים את הציפיות. בלילות חמים או בשינה עם פה פתוח, הכרית עלולה לספוג נוזלים שנספגים דרך הציפית ולכן, במידה ואנו רואים כתמים או ריחות שאינם עוברים בכביסה זה סימן שהגיע להחליף לכרית חדשה. לטיפול בכתמים, מומלץ על ניקוי נקודתי עם סבון עדין. לכתמים גדולים יותר או לטיפול כללי מומלץ על ניקוי יבש.
כריות קוטון קלאב. יחצ,
כריות קוטון קלאב/יחצ

זה כבר מספר חודשים שאנו נמצאים בתקופה מורכבת ועל כן איכות השינה של כולנו ירדה. שינה לא טובה משפיעה ישירות על מצב הרוח, מצבנו הנפשי והבריאותי ולכן חשוב שאזור השינה שלנו, כלומר המיטה תהיה הכי מזמינה, נעימה ומחבקת שיש. כרית ללא תמיכה נכונה תקשה עלינו להיכנס לשינה עמוקה ורגועה ותחגרום לנו להיות בלופ חוזר אשר ישפיע על מצב הרוח היום יומי שלנו.

אנו חיים בתקופה מורכבת וימים לא פשוטים שעוברים על כולנו פוגמים באיכות השינה אשר משפיעה על מצב הרוח, מצבנו הבריאותי והנפשי. לכן כל כך חשוב שלפחות כשמדובר במיטה שלנו - היא תהיה הכי מזמינה, נעימה ומחבקת שאפשר, אחרת יהיה לנו קשה להיכנס לשינה עמוקה ורגועה.

לסיכום- העצה הכי טובה שאנו יכולות לתת לכם לגבי בחירת הכרית החדשה שלכם היא להבין מה הדברים שהכי מפריעים לכם כיום ומכאן לבחור את הכרית המתאימה ביותר. תשאלו את עצמכם - האם הכרית קשה מדי? רכה? הצורה שלה טובה לי או שהיתי רוצה לבחון אחרת?

הכריות של Cotton Club היפואלרגניות, טבעוניות ומגיעות בדרגות רכות שונות וצורות לבחירתכם. כל מה שנותר זה רק למצוא את האחת המושלמת בשבילכם ולחזור לישון כמו שצריך.

הכותבות הן בעלות מותג הבית Cotton Club

  • עוד באותו נושא:
  • כריות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully