וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג היסטורי: המותג היוקרתי והבין-לאומי העניק פרס ראשון לבוגרת בצלאל

פרלה סיבאני, בוגרת המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, היא הזוכה בפרס פייר קארדן לשנת 2024

פרלה - תחרות פייר קארדן. יחצ,
פרלה - תחרות פייר קארדן/יחצ

פרס פייר קארדן ליוצרים.ות צעירים.ות היא תחרות בין-לאומית מן החשובות בעולם המתקיימת מזה מספר שנים בהשתתפות מעצבים ומעצבות ממוסדות אקדמיים המובילים ללימודי אופנה. השנה, בחרו במותג לקיים את התחרות בין סטודנטיות וסטודנטים לאופנה מישראל ממוסדות הלימוד, בצלאל, שנקר וויצו. אולם, לאור המלחמה, התחרות הועברה לפריז והתקיימה בסוף השבוע האחרון בהשתתפות למעלה מ-90 מעצבות ומעצבים, בסמוך לשבוע האופנה ולתצוגת האופנה של המותג.

בשלב הראשון נתבקשו המועמדים/ות ממוסדות אקדמיים מובילים ללימודי אופנה בישראל להציע מערכות לבוש, הקשורות באופן ישיר למאפיינים הספציפיים של בית האופנה. ההצעות שהוגשו, נבחנו על ידי צוותי העיצוב של מותג האופנה. בשלב השני, הוזמנו המועמדים הסופיים להשתתף בסדרת אירועי אופנה כולל, סדנת יצירה קולקטיבית משותפת והזמנה לתצוגת האופנה של פייר קארדן.

צוותי האופנה לבית המותג קארדן עברו בין הפיינליסטים, התרשמו מתהליכי היצירה, בחנו את כישוריהם וערכו עמם היכרות אישית ומעמיקה. בתום הסדנה, הוכרזה הזוכה בפרס הראשון.
פרלה סיבאני, בת 24 מנצרת, בוגרת המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים סיימה לימודיה במחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל במהלך חודש אוגוסט האחרון.

עבודת הגמר שלה עסקה בדימויי גוף בעולם הווירטואלי ובגבול העדין שבין האמתי למזויף. בעבודתה התמקדה בחיבור שבין עולם האדריכלות וגוף האישה בהשראת אביה ואמה הם אדריכלים.
את ההשראה לעיצוביה לתחרות פרס המעצב פייר קארדן קיבלה מהתבוננות על חייו וכפי שהם משתקפים מפריטיו האישיים כגון מכוניתו או ביתו, תוך מתן דגש על אלמנטים מקיימים (Sustainability).

פרלה סיבאני - תחרות פייר קארדן. יחצ,
פרלה סיבאני - תחרות פייר קארדן/יחצ

במסגרת זכייתה במקום הראשון, תתמחה פרלה בבית המותג הצרפתי למשך שלושה חודשים.
כחלק מן התכנית הפדגוגית במחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל, סטודנטים וסטודנטיות, עוברים הליכי הכשרה וליווי מקצועי למגוון תחרויות בין לאומיות, כך גם היה תהליך ההכנה לתחרות זו. התמיכה נועדה לגלות, להכיר ולשלב ידע ספציפי, הנוגע לתחומים התיאורטיים והמעשיים הקשורים לחזון היצירתי של המותג.

הליווי האישי של כל סטודנטית וסטודנט ממשתתפי ומשתתפות התחרות, על ידי קלודט זורע, מרצה בכירה במחלקה, נעשה תוך מתן דגש על החזון האמנותי של המותג על כל מורכבותה ובו בזמן לשמור על השפה העיצובית של הסטודנטית.

פרלה סיבאני: "מגיל צעיר מאוד אהבתי לצייר והתעניינתי בבגדים, הייתי עושה סטיילינג לאמי ולאחותי. שבגרתי היה לי ברור שאני מתעניינת בלימודי אופנה. גיליתי שיש שילוב ייחודי בבצלאל של צורפות ואופנה, וזו הסיבה שנרשמתי ללימודים בבצלאל. במהלך התחרות צוות המעצבים והמעצבות מבית המותג פייר קארדן, התרשמו מן העיצובים שלנו וליוו אותנו בתהליכי החשיבה והיצירה. רגע ההכרזה היה אחד הרגעים המשמעותיים והמרגשים עבורי. לשמוע את שמי מוכרז במקום הראשון על הבמה העולמית הסב לי גאווה רבה. אני שמחה לייצג את המוסד האקדמי בו למדתי שיטות עבודה מתקדמות שהובילו אותי לזכייה".

שלי סתת: "אנו גאות בבוגרות ובבוגרי המחלקה לצורפות ואופנה שממשיכים לייצג אותנו בתחרויות בין לאומיות ולייצר אימפקט משמעותי בתחום הצורפות והאופנה בזירה המקומית והבין-לאומית. אין ספק שהזכייה של פרלה בתחרות מביאה לידי ביטוי את הערכים של המחלקה ואת כשרונה הרב. אני רוצה להודות לקלודט זורע על הליווי הצמוד של מתמודדות התחרות ולצוות פייר קארדן שבחר בה במקום הראשון בתחרות. הבחירה בפרלה היא הבעת אמון בעשייתה ובמחלקה".

  • עוד באותו נושא:
  • בצלאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully