וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את "יד אחות" - תערוכה חדשה ומרגשת

"יד אחות" - תערוכה חדשה מציגה את החיבור המרגש שנרקם בין הנשים שחוו את הנורא מכל בשבעה באוקטובר ואיבדו את קרוביהן באכזריות לבין נשות הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית שמלוות אותן בתקופה הקשה בחייהן

תערוכת יד אחות. יחצ,
תערוכת יד אחות/יחצ

ד"ר פישר מארחים בגלריה ZOA ע"ש דבורה פישר ז"ל את הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית ומציגים את תערוכת "יד אחות" אשר עולה בסימן נשים מאחות את שברי המלחמה. במסגרת התערוכה, צלמת העיתונות והדוקו המוערכת אבישג שאר-ישוב חברה לנשות הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית בהובלתה של יו"ר הקרן איילת נחמיאס ורבין ולנשים אותן מלווה הקרן מתחילת המלחמה. מדובר בסדרה של תשעה פורטרטים אשר צולמו ברגישות מופלאה ומאפשרים הצצה לנשים עצמן, להבעות הפנים שלהן, לשפת הגוף, לעיניים, לעובדה שהן חשופות ופגיעות אך גם מלאות כוח וחמלה - ולחיבור המרגש שנוצר בינן לבין נשות הקרן לנפגעי טרור.

החיבורים נעשו ממקום חשוך וכואב, על רקע המתקפה הרצחנית של ארגון הטרור חמאס בשבעה באוקטובר. התערוכה מציגה סיפורים של נשים שאיבדו את היקר להן מכל, לצד נשים שהתגייסו לסייע לקהילות שנפגעו בצורה אנושה בעקבות המלחמה. לצד החושך הגדול שאותן נשים חוות מאז השבעה באוקטובר, ומסע הייסורים הנורא שהן מתמודדות איתו בכל רגע נתון ביום, התערוכה מציגה את האור שצמח מתוך האפלה באמצעות החיבור עם נשות הקרן לנפגעי טרור שמציעות נחמה ותמיכה בכל הרגעים הקשים הללו, ואת החברות האמיצה שנוצרה בין הנשים משני צדדי המתרס. את הפורטרטים צילמו בסטודיו ייעודי על רקע ניטרלי מתוך מטרה לייצר תחושה של שליטה, ולהסיר מהמשוואה את האלמנטים הסביבתיים שעלולים להציג את הכאוס שאותן נשים חוות בחודשים הללו.

תערוכת יד אחות. יחצ,
תערוכת יד אחות/יחצ

המשתתפות בתערוכה: איילת נחמיאס ורבין, יו"ר הקרן לנפגעי טרור ו-ורד ליבשטיין, אלמנתו של אופיר ליבשטיין ז"ל, ששכלה גם את בנה ואמה ואחיינה בשבת הארורה | יעל רז, מנהלת הקרן לנפגעי טרור ודליה קושניר עובדת הסוכנות היהודית שגיסיה, איתן ויאיר הורן, נחטפו לעזה ומוחזקים בשבי החמאס | שירהאן אלוכילי, רכזת האוכלוסיה הבדואית בקרן לנפגעי טרור ולילא טלאלקה, אימו של סאמר טלאלקה ז"ל. סאמר נחטף לשבי החמאס ונהרג בשוגג מירי כוחות צה"ל, יחד עם החטופים אלון שמריז ויותם חיים ז"ל | נופר אוזמו, מנהלת אוכלוסיות מיוחדות בקרן לנפגעי טרור ולבנת שרמן, ניצולת הטבח בקיבוץ חולית | דניאלה מור, מנהלת במחלקה לפיתוח משאבים בסוכנות היהודית וליאורה איילון, ניצולת הטבח בכפר עזה. שכלה את בנה טל, מפקד כיתת הכוננות, בהגנה על הקיבוץ | יעל לבקוביץ, רכזת נפגעי המסיבות בקרן לנפגעי טרור וחני ריקארדו, שכלה את בתה אוריה ריקרדו ליטמן במסיבת הטבע ברעים | רונה עמרם נתיב, סגנית מנהלת הקרן לנפגעי טרור והילה גונן ברזילי, מנהלת מרכז חוסן שדרות | פנינה עזרא, רכזת חינוכית, מרחב העמיות היהודית ביחידת החיבור בסוכנות היהודית ואופירה ניר, ניצולה מהטבח במושב נתיב העשרה | הילה גייר, מנהלת מקצועית, הקרן לנפגעי טרור וישיי צ'אנה, שכלה את בנה ישראל ז"ל בקרב על העיר אופקים.

כבר למעלה משני עשורים שהקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית פועלת למען נפגעי טרור בישראל. הקרן מלווה את אלו שאיבדו את בתיהם, נפגעו בגופם ובנפשם ואיבדו את יקיריהם באירוע טרור. צוות הקרן מלווה את הנפגעים ברגישות ובמסירות עוד טרם ההכרה של הגופים הרשמיים, ובמשך שנים לאחר מכן. לפני השבעה באוקטובר, הקרן ליוותה כ-9,000 בתי אב במהלך שני העשורים האחרונים. מאז מתקפת הפתע הרצחנית, פעילות הקרן הוכפלה ונוספו כ-8,500 משפחות למעגל התמיכה של הקרן וכל זאת תוך חודשים ספורים. במצב המורכב שאנו חווים נשות הקרן לנפגעי טרור עובדות במסירות רבה כדי לאתר את הנפגעים הרבים ולהעניק להם סיוע ראשוני וליווי ממושך. בנוסף לאחר ה-7 באוקטובר הצטרפה הרוח הישראלית, חברת בת של הסוכנות היהודית כשותפה בגיוס התרומות לתמיכה במשפחות של הקרן, זאת לצד פעילותם של עשרות מתנדבי הארגון שהגיעו לקהילות המפונות בכל הארץ, לחבק, לסייע בציוד ולהעביר פעילויות הפוגה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תערוכת יד אחות. יחצ,
תערוכת יד אחות/יחצ

איילת נחמיאס ורבין, יו"ר הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית: "מזה 21 שנים הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית היא החיבוק הראשון של כל נפגע ונפגעת; חיבוק מיוחד מיהדות התפוצות. בחודשים מאז אסון 7/10 הצוות המסור היה שקוע במאמץ כביר להעביר למעלה מ-8,000 מענקי חירום ולהתניע את המשך הסיוע במענקי השיקום המשמעותיים. נשות הקרן, הן בעלות יכולת רגשית והכלה נדירות, ולמרות ההיקף הדרמטי של האסון הן הצליחו ומצליחות להתחבר אישית לנפגעים. תערוכת הצילום המרגשת "יד אחות" היא הומאז' ראשון מסוגו, לקשר המיוחד שנרקם בין נשות הצוות לנפגעות הטרור. בחודשים מאז האסון, אני צופה בהתפעלות אדירה בחוסן של הנשים שזכיתי להוביל - ברגעים הקשים ביותר הן רואות את הנפגעות והנפגעים והמשימה לתמוך בשיקומם היא באמת "יד אחות" עבורן."

סיגל בר און, יו"ר משותף מפעלי ד"ר פישר: התערוכה, אותה אנו מארחים הפעם בגלריה ZOA ע"ש דבורה פישר ז"ל, "יד אחות", הינה למען הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית. בתערוכה מציגה הצלמת אבישג שאר ישוב, 9 צמדי דיוקנאות של נשים פעילות הקרן לנפגעי טרור שטיפלו בנשים שנפגעו במלחמה. בפניהן של אלו שנפגעו, ניתן להבחין בסבל, בכאב ובצער הרב ולצידן, בכל צילום, אפשר להבחין בחיבוק ובעיטוף האמפטי של הנשים התומכות, בדיאלוג האנושי שנרקם ביניהן, בחיוביות ובאור שצמח מהחושך. את התערוכה חותמת תצוגה צבעונית משלימה ומחממת לב של ציורי ילדים מהעולם ששלחו מכתבי תמיכה לישראל ואף הוסיפו אמרות ומשפטים מעודדים ותומכים. הרוח הישראלית נרתמה לגיוס תרומות למען הקרן לנפגעי הטרור של הסוכנות היהודית ומפעלי ד"ר פישר גאים לארח ולהציג תערוכה זו.

התערוכה תיפתח ביום שלישי, ה-19.03 ותוצג בגלריה ZOA ע"ש דבורה פישר, בית ציוני אמריקה בכתובת: אבן גבירול 26 פינת דניאל פריש 1, תל אביב, בחסות ד"ר פישר ובשותפות עם הרוח הישראלית מבית הסוכנות היהודית.

  • עוד באותו נושא:
  • תערוכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully