וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עד לפני שנתיים לא השתמשנו ב-AI, היום זה חלק בלתי נפרד"

בתוך שנתיים בלבד, בינה מלאכותית חדרה לכל היבט של עבודתנו, מה שהוביל לשיפור משמעותי ביעילות, פרודוקטיביות וחוויית הלקוח. האדריכל אלברט אסקולה: "חלק אינטגרלי מכל תהליך העבודה שלי - ממש משלב ההשראה והרעיון, המחקר, דרך פיתוח הפרוגרמה, ההדמיות, ועד שלב הביצוע"

AI. רויטרס
בכל מקום בחיינו, גם בעולם האדריכלות/רויטרס

נדמה כי המילה הפופולארית ביותר בשנה האחרונה בתחום הטכנולוגיה היא בינה מלאכותית. זה החל עם חברות שפיתחו מודלי שפה שיודעים לעשות כמעט הכל. החל מכתיבת תשובות, פתרון בעיות ועד שרטוטים ויצירת תמונות מציאותיות באמצעות AI.

הטכנולוגיה שמחוללת שינוי בכל תחום בו היא נוגעת, מגיעה כעת גם לעולמות העיצוב והאדריכלות.
בשבוע הבא האדריכל והמעצב אלברט אסקולה יעביר הרצאה חדשה וראשונה מסוגה בכנס ה-AI של חברת סמסונג בשיתוף המסלול האקדמי המכללה למינהל. תפסנו אותו לשיחה קצרה ומעניינת על העולם המשתנה גם בתחום הקרוב לליבו.

יעילות וחיסכון, אבל ירידה במקצועות

באילו משימות אדריכליות אתה משתמש בבינה מלאכותית באופן קבוע?

"בשנה האחרונה הבינה המלאכותית היא חלק אינטגרלי מכל תהליך העבודה שלי - ממש משלב ההשראה והרעיון, המחקר, דרך פיתוח הפרוגרמה, ההדמיות, ועד לשלב הביצוע. היא שדרגה את היעילות שלי משמעותית, בהרצאה אני ממש עובר שלב שלב ומראה באיזה תוכנות AI אני משתמש."

מה השינויים היום בעולם האדריכלות בנוגע לבינה מלאכותית ואיך אתה רואה את זה בעבודה?

"עולם האדריכלות עושה שימוש בבינה מלאכותית ברמות השונות שלה כבר כמעט 2 עשורים. זארה חדיד ופרנק גרי לדוגמא, השתמשו בלא מעט מהיצירות האייקוניות שלהם באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שהתפתחו והשתדרגו, והיום אותן טכנולוגיות תופסות תפקיד משמעותי בעולם הבינה האדריכלית. כל מה שקשור לפרסונליזציה לדוגמא- מה שהבית שלנו והמבנה שבו אנחנו עובדים יודע עלינו- הבינה האדריכלית ממש השתלטה על התחום הזה. בשנה וחצי האחרונות, הגיעו למשרדי האדריכלים תוכנות AI שמשנות את תהליך העבודה ופה ה-GAME CHANGER המשמעותי לאדריכל. במשרד שלי לדוגמא, לפני שנתיים לא נגענו בAI והיום, זה בכל חלק וחלק בעבודה שלנו".

מה היתרונות והחסרונות בשימוש בבינה מלאכותית בתהליך האדריכלי?

"היתרונות בשתי מילים: יעילות, וחסכון. אני כאדריכל הרבה יותר יעיל, מהיר וחכם בזכות כל הכלים שקיבלתי והלקוח מקבל חיסכון עצום בזמן העבודה שלי, ובתקציבים שהוא צריך להשקיע. החיסרון הגדול כמובן, הוא שמקצועות שהיו תפקידי מפתח בעולם האדריכלי עד לפני שנתיים הופכים למיותרים כי הבינה האדריכלית השתלטה עליהם".

אלברט אסקולה. רן יחזקאל,
אלברט אסקולה/רן יחזקאל

איך אתה משלב את הבינה המלאכותית עם היצירתיות והאינטואיציה שלך כאדריכל?

"אני אענה על השאלה הזאת דרך דוגמא על התוכנה מידג'רני. לפני כשנה, כשפרצה המידג'רני לחיינו קיוויתי שהיא תהיה התגשמות כל הדמיונות שלי. שמה שאומר לה, היא תייצר. עם הזמן הבנתי שהיא למעשה רק עוד שלוחה של המוח - והיא מייצרת דברים גם מעצמה ולא בהכרח כאלה שיש להם אחיזה במציאות. לא פעם היא ייצרה לי בתים מושלמים, אבל כאלה שהולכים נגד כח הגרביטציה לדוגמא. אני לא יכול להציג את זה ללקוח. אז אני עובד איתה לבד ומציג ללקוח רק חלק ממה שהיא מציגה לי. קראתי לתהליך העבודה איתה AI-dea, כי היא נותנת אין סוף רעיונות והשראה, אבל בסוף האדריכלות היא לא פחות מאומנות שמצריכה מח אנושי והיום אני מדריך אותה ולא להיפך".

מהן לדעתך ההשפעות ארוכות הטווח של בינה מלאכותית על תחום האדריכלות?

"אי אפשר להפריז בהשפעה של הבינה המלאכותית על האדריכלות, כמו מרבית המקצועות שעומדים לעבור שינוי משמעותי. בעולם שלי, זה הרבה מעבר לקפיצה אבולוציונית, זו ממש מהפכה.
בטווח הרחוק אני צופה שמשרדי האדריכלות יצטמצמו, יהיו פחות עובדים כי את מרבית העבודות האוטומטיות הAI יעשה. מצד שני, לנו האדריכלים - יהיה יותר זמן לעשות את הדברים שאנחנו אוהבים באמת, למצוא פתרונות יצירתיים ולעבוד עם עוד ועוד אנשים שאנחנו זוכים להגשים להם חלומות. נהיה פחות הפועלים של עצמנו ויותר אמנים".

אילו טיפים תוכל לתת לאדריכלים אחרים שמתחילים להשתמש בבינה מלאכותית בעבודתם?

"הטיפ החשוב ביותר הוא לא לפחד. מהשיחות שלי עם קולגות אני שומע שרבים מהם מאוד מפחדים להכניס את הטכנולוגיה, ולא בצדק. היא מאוד נגישה, פשוטה וחלקה אפילו בעברית. בדיוק כפי שזה "למידת מכונה" זו גם "למידת בני אדם" ואנחנו לומדים אחד את השנייה. מכאן גם החלטתי ליצור את ההרצאה הזאת, כדי להנגיש. כדי לעזור לקולגות שלי להציץ לתוך עולם הבינה האדריכלית, לראות איך היא יכולה לסייע להם ולקוות שאחרי ההרצאה הם יעשו את הצעד הראשון ויתחילו להתחבר עמה. לצערי היום, אין להם באמת ברירה אחרת. זו לא בחירה, מי שלא יכניס את הAI לתהליך העבודה - יהיה בקרוב לא רלוונטי".

  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully