וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגינדי TLV, משקיפה אל הים: כשהדרמה מתובלת בחוש הומור

אחת הדירות במגדלים שייכת לזוג בשנות ה-60 לחייהם. הם שכרו את שרותיו של מעצב הפנים אורון מילשטיין שיצר עבורם סביבת מגורים פרקטית, בצבעוניות כהה ודרמטית מתובלת באומנות פופ-ארט צבעונית וקורטוב של הומור

עיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
עיצוב אורון מילשטיין/אלעד גונן
  • עבור: זוג בשנות ה-60 לחייהם
  • היכן: פרויקט גינדי TLV בלב תל-אביב
  • הדירה: דירת מיני-פנטהאוז בשטח של כ-140 מ"ר+ 20 מ"ר מרפסת
  • תכנון ועיצוב: אורון מילשטיין
  • צילום: אלעד גונן

אחרי עשרות שנים של מגורים בוילה רחבת ידיים החליטו בני הזוג, שילדיהם כבר בגרו והקימו משפחות משלהם, לעבור לדירת מיני-פנטהאוז מוארת ומרווחת בפרויקט גינדי TLV- מהפרויקטים המבוקשים בעיר. את הדירה, שכללה במקור 6 חדרים, הם קיבלו לידיהם כשהיא כבר בנויה אבל הסיטואציה לא הרתיעה אותם והם בחרו להתאים אותה במדויק לטעמם ולצרכיהם.

עיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
עיצוב אורון מילשטיין/אלעד גונן

"שניהם הבינו שבית רחב ידיים כמו זה שהיה להם הם כבר לא צריכים אבל באותה נשימה היה להם חשוב שגם בדירה החדשה הם יוכלו לארח את הילדים והנכדים בצורה המיטבית", מסביר מעצב הפנים אורון מילשטיין שאחראי על תכנון ועיצוב הדירה. "את ה-layout הישן, שכלל כאמור 5 חדרי שינה וסלון הרסנו ובמקומו תכננו חלוקה שונה לגמרי שכוללת אגף אירוח גדול שמסתיים בחזית כהה ודרמטית בה יש בין השאר דלת נסתרת שמובילה לאגף הפרטי, שם תכננו סוויטת שינה מפנקת לילדים ולנכדים שמגיעים להתארח, חדר רחצה כללי ומאסטר שינה גדול במיוחד עבור בני הזוג. יש חלוקה מאוד ברורה בין הפרטי לציבורי והתכנון הוא פרקטי ופונקציונלי, כזה שתואם את אורחות חייהם- כך למשל את השטח של שלושת חדרי השירותים שהיו בדירה המקורית (ולכולנו ברור היה שאין בהם באמת צורך) הסבנו לטובת פונקציות אחרות.

"את התהליך ליווה לכל אורכו בעל הדירה, אדם בעל חוש עיצובי מפותח שהיה מאוד into it עד רמת הדיטיילים הכי קטנים", משחזר המעצב. "מכיוון שהדירה פונה לכיוון דרום-מערב, ומקבלת שפע של אור טבעי לאורך היום, לא פחדנו להשתמש בה בגוונים כהים שבמידה ויודעים לשלב אותם במינונים הנכונים אפשר ליצור בעזרתם מראה יוקרתי ועדכני מבלי שיהפכו את החלל לקודר. כך למשל, בחלל הציבורי יש הרבה אלמנטים כהים אבל האור הטבעי שחודר מבעד לחלונות שעוטפים את האגף, כמו גם הספרייה הבהירה והמוארת בסלון שאורכה כ-5.5 מטרים, מאזנים את הכהות".

עיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
עיצוב אורון מילשטיין/אלעד גונן
עיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
עיצוב אורון מילשטיין/אלעד גונן

"עם פתיחת דלת הכניסה נגלה משמאל קיר המשכי שמגיע עד לקצה המטבח, אותו צבענו בגוון אפור גרפיט- הוא זה שחוצץ בין הציבורי לפרטי וטומן בחובו פונקציות תפעוליות כמו ארונות החשמל והתקשורת ודלת כניסה לחדר שירות וכביסה, בשטח בו מוקמו קודם לכן שירותי האורחים.

"בהמשך מהווה הקיר את חזית הגבוהים של המטבח, היא נסתרת לחלוטין וכוללת דלתות קונספטה כפולות שנפתחות ונסגרות על פי צורך ומבעדן חבוי משטח הכיור. ניצלנו את עומק באזור הזה לטובת התקנה של קלאפות חשמליות עם חזית זכוכית רפלקטיבית ותאורה פנימית, בהן שילבנו את כל המוצרים שנדרשים במטבח פעיל, ממוצרי חשמל קטנים ועד כוסות וצלחות".

עיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
עיצוב אורון מילשטיין/אלעד גונן

ממול החזית תוכנן אי רחב ידיים בצורת ח' שמשמש כאזור ההכנות והבישול, עליו יושבות הכיריים ובחלקו התחתון הוא משמש לאחסון: "בני הזוג ביקשו דלפק ישיבה בגובה של שולחן אוכל סטנדרטי, נמוך מגובה האי. יצרתי עבורם רהיט שנראה כמו בר במסעדה, עם מעין מדרגה בתוך משטח השיש בגובה של 75 ס"מ שאינו פוגעת בצורתו ומשמשת כמשטח אכילה פרקטי ונוח".

בהמשך ממוקמת פינת האוכל שמורכבת משולחן עגול שעשוי כולו (פלטה ורגליים) מזכוכית שחורה. בהיקפו שובצו כיסאות פוליקרבונט שעיצב מעצב העל הספרדי חיימה חיון ומעליו נתלה שנדלייר עשוי יציקת חומר אקרילי, מעוצב בהשראת העיצוב אירופאי קלאסי באדפטציה מודרנית לחלוטין. לצד פינת האוכל תוכנן ארון ויטרינה מרצפה עד תקרה, עשוי פורניר אלון שחור ודלתות זכוכית. בחלקו התחתון הותקנו מקררי יין, מעליהם ארון משקאות ותצוגת גביעים וכוסות.

עיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
עיצוב אורון מילשטיין/אלעד גונן

הספרייה בסלון בהירה אבל בפועל היא מהווה קיר כוח עוצמתי. היא תוכננה CUSTOM MADE עבור הדירה, נצבעה בתנור בגוון לבן מט ושולבה בה תאורה פנימית שמאירה את האלמנטים שבתוכה: "בעל הבית אסף לאורך השנים הרבה מאוד ספרים והפינה הזאת משמשת לתצוגה אלגנטית של כמה מהם לצד אמנות, אקססוריז וכלים נאים- פינה שמוסיפה הרבה אופי לדירה", אומר מילשטיין. "שתי ספות השזלונג רופדו בד ואינן חוסמות את החלל. שתי הכורסאות, מבית היוצר של גוטייה, רופדו בד עשיר בהדפס פריחת הסאקורה ביפן ובמרכז החלל שובצו שני שולחנות אלומיניום על גבי שטיח שנארג בחו"ל על פי תכנון שיצרתי. הצבעוניות והצורניות שלו שוברות את המסה הכהה והקווים הגיאומטריים בחלל, הוא מכניס פופיות ומאזן את המראה המהודק והרשמי. את אותה פעולה יוצרות גם עבודות הפופ-ארט הצבעוניות של האמן הבריטי תומאס רוקסון אותן רכשנו בגלריית Lemon Frame התל-אביבית".

הסגנון המוקפד ממשיך גם במרפסת המקורה. שם, על גבי הרצפה המאוירת, שולבה ספה ארוכה במיוחד, שיוצרה במיוחד ורופדה בד עמיד שמתאים לסביבת החוץ. מולה שובצו כיסאות אקרליים של המותג Kartell ובמרכז שולחן עץ אלון לו פלטת זכוכית.

עיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
עיצוב אורון מילשטיין/אלעד גונן

מהציבורי, לפרטי: עם פתיחת הדלת הנסתרת בחזית הכהה נגלה מסדרון מואר ובהיר. לאורכו נתלו צלחות של האמן האיטלקי פיירו פורנסטי על גבן מאוירים פניה של המוזה שלו: זמרת האופרה לינה קאבליירי שהיוותה מקור ההשראה לכל יצירותיו.

סוויטת האורחים תוכננה לפרטי פרטים כך שתתאים לאירוח הילדים והנכדים שמגיעים באופן תדיר. במרכזה מיטה זוגית שגם נפתחת על פי צורך ומולה ארון מקיר לקיר המשמש לאסון עבור האורחים ובעלי הדירה במרכזו שולב מסך הטלוויזיה.

עיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
עיצוב אורון מילשטיין/אלעד גונן

"חדר הרחצה הכללי משמש גם כשירותי אורחים וככזה הוא מרווח ומרשים", מסביר המעצב. "השתמשנו בהם באריח במראה גלי ואת המקלחון הטמענו בתוך נישה כך כשכפותחים את דלת הכניסה כלל לא מבחינים בו. ארון האמבט עשוי חזית זכוכית שחורה מעליה משטח קוריאן".

עבור מאסטר השינה של בני הזוג הוקצה שטח מכובד: "הם גרו בבית גדול וחשוב היה להם שמאסטר השינה בדירה החדשה לא ייפול ברמתו או בגודלו מזה ששימש אותם לאורך השנים. חדר השינה מתפרס על כ-25 מ"ר וכשמוסיפים את חדר הארונות וחדר הרחצה מגיעים לשטח כולל של כ-40 מ"ר", אומר מילשטיין. "את הרצפה חיפינו פרקט עץ אלון מושחר ומכיוון שחדר השינה מאוד גדול יצרתי גב מיטה עוצמתי מרצפה עד תקרה באורך של 5.5 מטר. הוא עשוי מסגרת פורניר אלון מושחר בו גם משולבת תאורה. בעומק הנישה שנוצרה הותקנו פלטות בגודל מטר על מטר אותן ריפדנו עור בגוון אבן. משני צידי המיטה שידות לילה אינטגרליות להן גוף פורניר שחור וחזיתות תריסים מזכוכית שחורה, שכוללות בתוכן את כל מתגי התאורה והשקעים בדומה לבתי מלון. שידת המגרות שממול משמשת גם כשידת טואלט, היא צבועה בתנור בגוון שחור ובתוכה מסך טלוויזיה שעולה במעלית על פי צורך. כך, כשהוא אינו בשימוש, ניתן להשקיף באין מפריע לכיוון הנוף".

עיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
עיצוב אורון מילשטיין/אלעד גונן

את חדר הרחצה של בני הזוג בחר מילשטיין לרצף באריחים שחורים ולחפות באריחי טרצו גדולים במיוחד. במקלחון הגדול הוא תכנן עבורם פרט מדף מרחף ואת ארון האמבט יצר מחזית עץ אגוז מחורצת מעליה משטח קוריאן עליו כיור מונח.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully