וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב בזירה התרבותית: תערוכת יחיד למיכל סהר

ב- 21 במרץ, תיפתח בגלריה ויטרינה ע"ש ג'וליה מזרחי תערוכה המוקדשת לעבודותיה של מיכל סהר. התערוכה, אותה אצרה ד"ר דליה מנור, מאפשרת להכיר מקרוב מבחר מהגופנים שיצרה סהר ואותם אנחנו פוגשים בחיי היום יום; את פועלה כמעצבת גרפית בתחום המיתוג ופיתוח זהות חזותית

מיכל סהר, ספר רטרוספקטיבי לאמן משה גרשוני. מוזיאון תל אביב לאמנות, 2010. אלעד שריג,
מיכל סהר, ספר רטרוספקטיבי לאמן משה גרשוני. מוזיאון תל אביב לאמנות, 2010/אלעד שריג

אותיות מקיפות אותנו מכל עבר: בשלטי חוצות ועל מסכי המחשב, בעיתונים ובספרים ועל אריזות מוצרים, על גבי חולצות טי ובטפסים רשמיים - אותיות המצטרפות למילים, למשפטים, לכותרות ולסיסמאות ולכל סוגי הטקסטים. כל האותיות הללו הן פרי העבודה של מעצבות ומעצבים אך יצירתם זו כמעט תמיד נסתרת מעינינו, הקוראים שמתמקדים במלל ואדישים לצורתו. אולם עיצוב אותיות (גופנים) הוא יותר ממהלך אסתטי; הוא נטוע בתרבות הכתובה בכל שפה. הוא אינו מנותק מן התכנים אותם הוא משרת ואף משפיע עליהם: על עוצמת המסר, על נהירות הקריאה ועל התואם בין שפות שונות.

ב-21 במרץ, תיפתח תערוכה המוקדשת לעבודותיה של מיכל סהר, מהמעצבות הבולטות בשדה הטיפוגרפי בישראל. התערוכה, אותה אצרה ד"ר דליה מנור, מאפשרת להכיר מקרוב מבחר מהגופנים שיצרה סהר ואותם אנחנו פוגשים בחיי היום יום; את פועלה כמעצבת גרפית בתחום המיתוג ופיתוח זהות חזותית למוסדות תרבות; וכמעצבת ספרי אמנות. יצירתה של סהר בשני צירים מקבילים, עיצוב גרפי ועיצוב אותיות, מקיימת ביניהם מערכת של יחסי גומלין. זהו שילוב יוצא דופן המייחד את עבודתה.

מיכל סהר, פוסטר תערוכת הבוגרים של בצלאל, 2012. יחצ,
מיכל סהר, פוסטר תערוכת הבוגרים של בצלאל, 2012/יחצ

התערוכה תציג פרישה של מבחר גופנים בולטים ונפוצים שיצרה סהר בעשור האחרון והתמקדות בתהליך העיצוב שלהם. במקביל יוצגו עבודות עיצוב סביב עוגנים מוסדיים כמו מוזיאון תל אביב לאמנות שסהר חידשה את הלוגו שלו ב־2012 ויצרה לו תפיסה גרפית מערכתית שהייתה אז בגדר חידוש ועצבה את הקמפיין לציון 90 שנה למוזיאון שנתן ביטוי צורני להיסטוריה של המוזיאון.

מוסד נוסף שסהר עבדה אתו במשך שנים רבות הוא האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל עבורם עצבה קטלוגים, כרזות, טפסים, וניירת ואף חדשה את לוגו המוסד. מוסד ירושלמי אחר, שסהר עובדת אתו הוא הספרייה הלאומית החדשה שנפתחה לאחרונה, בתערוכה יוצג העתק של שני פנלים מתוך תצוגת הקבע בספרייה החושפים היבטים של העיצוב בשלוש שפות. סהר עבדה בפרויקט זה בשיתוף עם אמיר אברהם וכך גם בעבודה למרכז המוסיקה תל־אביב-יפו: יצירת לוגו חדש ושפה גרפית. מבחר מעשרות ספרי האמנות והקטלוגים של תערוכות שסהר עיצבה מוצג בתערוכה לעיון.

"אני גאה מאד שאנחנו מציגים את תערוכת היחיד הראשונה של מיכל סהר. במשך שנים רבות סהר ניצבת מאחורי הקלעים של תערוכות רבות, בעיצוב הגופנים לתערוכות ובעיצוב הקטלוגים. התערוכה היא הזדמנות להפנות את הזרקור אל העשייה המשמעותית שלה ולפתוח אותה לקהל רחב יותר מאשר חוגי אנשי המקצוע המכירים אותה היטב", אומרת ד"ר דליה מנור, אוצרת התערוכה והגלריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מיכל סהר,  The Marks. גופן עברית, לטינית, סמלים ואימוג׳יז, 2023. יחצ,
מיכל סהר, The Marks. גופן עברית, לטינית, סמלים ואימוג׳יז, 2023/יחצ

מיכל סהר, היא מרצה, טיפוגרפית, מעצבת גרפית ובעלת סטודיו "מיכל סהר" המתמחה בעיצוב גרפי ומיתוג בתחום האמנות והתרבות. לאחר שסיימה בהצטיינות את לימודיה באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, החלה לעבוד בקבוצת תל אביב, בה התקדמה לתפקיד ארט דיירקטורית ולבסוף שותפה.

פריצת הדרך של סהר הייתה בשנת 2000 כאשר הגופן "דרום" שעיצבה נרכש למגזין "7 ימים" של ידיעות אחרונות. מאוחר יותר היא התמנתה למעצבת המוסף. מאז עיצבה סהר עשרות גופנים בעברית, לטינית וכיום גם בערבית, שחלקם הפכו לקאנון בשדה העיצוב. בשנים האחרונות היא עובדת בשיתוף פעולה עם מעצבי גופנים בשפות אחרות על מערכות טיפוגרפיות רב־לשוניות במטרה ליצור מכלול הרמוני בין סוגי כתב תוך שמירה על המאפיינים התרבותיים וההיסטוריים של כל אחד מהם. שיתופי פעולה נוספים היו הקמת "הגילדה" (2002), קואופרטיב לעיצוב ושיווק גופנים איכותיים עם דני מירב, והקמת "הליגה" (2008) עם המעצב הגרפי קובי לוי. מאז 2011 מיכל סהר פועלת בסטודיו עצמאי הנושא את שמה.

מיכל סהר, לוגו קמפיין 90 שנים למוזיאון תל אביב לאמנות, 2022. יחצ,
מיכל סהר, לוגו קמפיין 90 שנים למוזיאון תל אביב לאמנות, 2022/יחצ
The Marks. גופן עברית, לטינית, סמלים ואימוג׳יז, 2023. יחצ,
The Marks. גופן עברית, לטינית, סמלים ואימוג׳יז, 2023/יחצ

מיכל סהר, "א-Z: עיצוב בזירה רב תרבותית", 21.3 - 16.5 2024, גלריה ויטרינה ע''ש ג'וליה מזרחי, הופיין 59 (שער המעונות), HIT מכון טכנולוגי, חולון. שעות פתיחה: א-ה: 10:00 - 17:00 (בחג הפסח ובחול המועד פסח הגלריה תהייה סגורה).

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully