וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב הנסתר, רב גם הגלוי: בית מסקרן ומסתורי

הוא בנוי כקובייה וכולל חלק בנוי בצורת L אותו חובקת מעטפת אלומניום צבועה בלבן שמשלימה את צורת הריבוע. ומה קורה בפנים? בואו ניכנס

אדריכלות דן והילה ישראלביץ. עודד סמדר,
אדריכלות דן והילה ישראלביץ/עודד סמדר

הבית החדש נבנה על מגרש פינתי ששטחו 800 מ"ר באזור המרכז עבור זוג ושלושת ילדיהם הבוגרים. מיקומו הופך את המבנה לשקט, פרטי ואינטימי. העובדה ששתיים מן החזיתות פונות לכיוון הרחוב אפשרה לצקת ממד דומיננטי ומסקרן במעטפת.

בעלי הבית ביקשו ליצור עבור משפחתם בית שונה וייחודי בנוף. הוא בנוי כקובייה וכולל חלק בנוי בצורת L אותו חובקת מעטפת אלומניום צבועה בלבן שמשלימה את צורת הריבוע. הרציונל היה ליצור חזיתות המושתתות על נפחים שונים וקונטרסט בין צבעים, מרקמים וחומרים שמגבים אחד את השני ויוצרים יחד את השלם.

אדריכלות דן והילה ישראלביץ. עודד סמדר,
אדריכלות דן והילה ישראלביץ/עודד סמדר

תכנון המעטפת מדגיש את יצירת יחסי גומלין בין הנסתר לגלוי והיא מגבה את הרצון ליצירת פרטיות לתושבי הבית על ידי יצירת אלמנט וויזואלי מסקרן ומסתורי שמשתנה מכל נקודת מבט. בפועל הבית מייצר המון תהודה ושיח בין הרחוב והעוברים והשבים. גם ילדי הרחוב, שבד"כ עסוקים בענייניהם, עוצרים מולו תוך כדי רכיבה על האופניים ושואלים שאלות על המבנה.

בני המשפחה מרבים לארח לכן חשוב היה להם ליצור כמה שיותר איזורי אירוח בחלל הפנימי והחיצוני ובפרט כאלה בהם ניתן לארח מספר רב של אנשים בו זמנית. בקשה נוספת היתה ליצור חלל כמה שיותר אוורירי ודינמי שיאפשר קשר עין וזרימה במרחב הציבורי.

אדריכלות דן והילה ישראלביץ. עודד סמדר,
אדריכלות דן והילה ישראלביץ/עודד סמדר

לאורך תהליך הבניה, כשמעטפת האלומניום טרם הותקנה במקומה, קשה היה להבין את הרציונל התכנוני והמכלול. בסיום התהליך נוצרה נראות מרגשת שמשפיעה על החוץ כמו גם על פנים הבית.

לחזית האלומניום המקיפה ומעטרת יש תפקיד כפול- היא נתפסת כמייצג אמנותי המעטר את הבית באלמנטים גאומטריים שבורים, הנראים כמרקדים, בצורניות דינמית ומשתנה. בד בבד, היא משמשת כאלמנט הצללה, רותמת את סביבת החוץ ומאגדת אותה כחלק אינטגרלי מהמרחב הפנימי. יחסי הגומלין המהדהדים בין חוץ לפנים נרקמו כבר משלבי התכנון הראשונים ומהווים מפתח ליצירת סביבה הנאמנה לאורחות החיים, הרצונות והמאווים של בני המשפחה.

אדריכלות דן והילה ישראלביץ. עודד סמדר,
אדריכלות דן והילה ישראלביץ/עודד סמדר

משך הבנייה: כשלוש שנים לשלבי התכנון והביצוע.

חוץ: המגרש המשופע הצריך תוספת של מדרגות, לשם כך הותקנו משטחים מרחפים מאבן בלו-סטון בקומפוזיציה א-סימטרית שמהדהדת בצורניות הסבכה שבחזית הפלדה. בין המשטחים נטעו ונשתלו צמחיה ועץ זית שיוצרים כניסה דינמית ומלאת חיים.

מכיוון שהמשפחה מרבה לארח בחוץ, הושם דגש רב על יצירת מרחב חיצוני הכולל אלטרנטיבות אירוח מגוונות וכלל החללים הציבוריים בבית פונים לכיוונו. קוביית האלומניום היא התוחמת ומגדירה אותו והסבכה משמש כאלמנט הצללה אפקטיבי המאפשר לצפות לשמיים.

על השטח הנתון תוכננו מגוון פסילטיז שהופכים את החוויה למושלמת. בריכת השחייה כוללת שיכשוכית ובקרבתה מוקמו ג'קוזי, מלתחה ושירותים. זאת ועוד, תוכננה פינת אירוח סלונית קז'ואלית ושולחן אוכל גדול שיכול להכיל חברים ובני משפחה רבים.

אדריכלות דן והילה ישראלביץ. עודד סמדר,
אדריכלות דן והילה ישראלביץ/עודד סמדר

חלל ציבורי: עם הכניסה לבית החלל הציבורי נפרש בשלמותו ועם זאת, צורת המעטפת מגדירה בין הסלון ופינת האוכל למטבח. הוא תוכנן ועוצב באופן מוקפד ומינימליסטי ומתאפיין בתצוגת צבעים דרמטית ומונוטונית של שחור, אפור ולבן עם נגיעות של עץ. הרצפה, שחופתה באריחי גרניט פורצלן במידות 3/1 מ', דמויי בזלטינה, מייצרת תחושה עוצמתית ומעגנת את החלל. במרכז מיתמר חלל כפול במרכזו שני גופי תאורה מונומנטליים של המותג LUCEPLAN עשויים גומי גמיש שנראים כרשת אוורירית מרחפת.

אלמנט בולט נוסף בחלל הסלון ופינת האוכל הוא הקיר, שחופה בלוחות עץ במבוק שהונחו בקומפוזיציה רנדומלית, ומוסיפים חום כמו גם עומק ועניין בחלל. אותו חיפוי ממשיך ועולה גם לקומת המגורים באזור גרם המדרגות. באיזור סלון הותקנה עליו יחידת מדפים מרחפת עבור פרטי נוי, עשויה מתכת שיוצרה, על פי סקיצה, במיוחד עבור פינה זו. אותה מתכת בדיוק שימשה גם לחיפוי גרם המדרגות.

אדריכלות דן והילה ישראלביץ. עודד סמדר,
אדריכלות דן והילה ישראלביץ/עודד סמדר

פינת האוכל: רוב הרהיטים בבית יובאו מאיטליה. לפינת האוכל נבחר שולחן עץ שאורכו כשלושה מטרים מחופה ריבועי עור. המושב ומשענת הגב של כיסאות האוכל עשויים יציקת פוליאוריתן המדמה עור. הם נוחים ופרקטיים להפליא ובעלי צורניות מיוחדת המחמיאה לקונספט.

סלון: כחלק מתפיסת האירוח, בסלון שולבה ספה של המותג באקסטר מרופדת עור זמש שנראה כקטיפה ומתיישן יפה ורגלי פליז אלגנטיות ומרחפות. הספה גדולת ממדים ויכולה בקלות לאלכס 15 אורחים במקביל. הכורסאות, ששודכו לה גם הן של המותג משלבות בין קו מודרני לריפוד קפיטונאז' שמקנה להן מראה רטרו לייט. הן רכות ומעוגלות ושוברות את הגיאומטריה הישרה שמאפיינת את החלל. מעל פינת הישיבה שולב גוף תאורה soft architecture עגולה של המותג FLOS המוטמע בין שני מישורים של תקרה הגבס ונראה כחלק בלתי נפרד ממנה.

אדריכלות דן והילה ישראלביץ. עודד סמדר,
אדריכלות דן והילה ישראלביץ/עודד סמדר

מטבח/ פינת משפחה: לבני הזוג חשוב היה ליצור מרחב משפחתי אינטימי נפרד. לשם כך נוצרה חלוקה בין המטבח לפינה נינוחה המשרתת את בני הבית. על מנת לא לחסום את החלל תוכננה יחידה דו כיוונית פונקציונלית מחופה פורניר אגוז ועומקה 80 ס"מ. היא משרתת את שני החללים במקביל ותוכננה על פי מודולציות מדויקות כך שתכלול את כלל האלמנטים והמוצרים שמשרתים כל אחד מהם. בחזית הפונה לכיוון פינת המשפחה היא כוללת את מסך הטלוויזיה ומערכות השמע ובחזית הפונה לכיוון המטבח (של Boffi) היא משמשת כאלמנט אחסון הכולל גם את המקררים האינטגרליים.

לצד יחידת העץ, שמכניסה חמימות למטבח, שולבו יחידות מחופות אלומיניום שצבען משתנה לאורך היום ונע בין שחור לחום שוקולד מריר ובשעות מסוימות משנה את צבעו לגוון חציל. האי הבהיר שחופה קוריאן מקשר בין היחידות הכהות הדרמטיות לרהיט הדו כיווני.

אדריכלות דן והילה ישראלביץ. עודד סמדר,
אדריכלות דן והילה ישראלביץ/עודד סמדר

כדי לשבור מעט את המסה נבחרה כוננית ספרים עשויה מדפי מתכת אופקיים עליהם מונחים ספרי בישול ואפייה בשלל צבעים, מוטיב ששובר את המונוכרומטיות ומהווה כתם צבע צבעוני. לאורך הזמן ניתן לשנות את מיקום הספרים ובכך ליצור צבעוניות שונה מקודמתה.

קומת מגורים: תפיסת התכנון שדוגלת ביצירת אלמנטים סמויים מהעין יצרה ברחבי הבית דלתות נסתרות שנטמעות כחלק מהקירות האדריכליים. כך למשל דלתות נסתרות למקלחות בחדרי הילדים, דלת נסתרת למשרד וכיוב'.

גרם המדרגות לקומת המגורים חושף גשר מרחף החוצץ בין חדרי הילדים ליחידת המאסטר של בני הזוג. במרכז הקומה קיר מחופה מתכת בו נישות עשויות עץ במבוק המשמשות לתצוגת אקססוריז וכלים נאים, מימין, דלת נסתרת במישור הקיר המובילה לחדר השירות והכביסה.

אדריכלות דן והילה ישראלביץ. עודד סמדר,
אדריכלות דן והילה ישראלביץ/עודד סמדר

מאסטר הורים: רצפת הפרקט המוברש בגוון אפרפר מעושן ממשיכה מהגשר לחדרי השינה ובהם חדר ההורים. מול המיטה חזית ארונות בגמר צבע בגוון אפור גרייז' בו דלת נסתרת המובילה לחדר הארונות ולחדר הרחצה.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully