וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הפכה דירה ישנה בת"א למפלט אירופאי בניחוח של בית מלון?

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 17:29

כיצד ניתן לקחת חלל סטנדרטי ולתת לו אופי ואווירה של מלון בוטיק אירופאי? מעצבת הפנים טלי כהן ליעד משתפת בסודות מקצועיים שיעזרו לכם לעצב את בית המלון הפרטי שלכם

מטבח אירופאי custom made בצפון תל אביב. עיצוב: טלי כהן ליעד. צילום: איתי בנית, אתר רשמי
מטבח אירופאי custom made בצפון תל אביב. עיצוב: טלי כהן ליעד/אתר רשמי, צילום: איתי בנית

בבניין ישן משנת 68 הממוקם בנווה אביבים בתל אביב, גילינו דירת 4.5 חדרים מפתיעה אשר נראית כמעט מנותקת מסביבתה. דירת ה-145 מ"ר המרווחת הזו שופצה מהיסוד ועוצבה מחדש בקו אירופאי עדכני, שמשרה אווירה חמימה ומזמינה שקשה מאד לעזוב. בדירה מתגוררת מעצבת הפנים טלי כהן ליעד המתמחה בעיצוב כפרי ואירופאי עכשווי, ביחד עם בני משפחתה.

"אחד הפיצ'רים המשמעותיים ביותר המגדירים סגנון עיצוב ומבדלים סגנון אחד ממשנהו הוא סוג החלונות בהם משתמשים. בניגוד לעיצוב מודרני המקדש לרוב מינימליזם ומסגרות אלומיניום נקיות וחלקות, בעיצוב האירופאי או הכפרי ניתן למצוא בעיקר חלונות עם חלוקות משנה שמקנות תחושה יותר ביתית, משום שהן מייצרות מעין הפרדה עדינה בין החוץ לפנים. באירופה הקרה, מקובל מאד לעשות שימוש בחלונות מחולקים מעץ או בחלונות המשלבים עץ ואלומיניום, אך בישראל החמה מקובל יותר לעשות שימוש בחלונות ברזל בלגיים או בחלונות אלומיניום עם חלוקות משנה מודבקות".

חלונות אלומיניום עם חלוקות משנה של "כוכב אלומיניום" במקום חלונות ברזל מספקים את הנראות האירופאית ללא בעיות של תחזוקה ופרקטיקה. צילום: איתי בנית, אתר רשמי
חלונות אלומיניום עם חלוקות משנה של "כוכב אלומיניום" במקום חלונות ברזל מספקים את הנראות האירופאית ללא בעיות של תחזוקה ופרקטיקה/אתר רשמי, צילום: איתי בנית

המעצבת בחרה בחלונות של חברת "כוכב אלומיניום" ולא בחלונות ברזל מטעמי פרקטיקה ותחזוקה בבניין מגורים משותף. הבחירה שלה בצבע הלבן ובכמות קטנה יחסית של חלוקות משנה, נבעה מהרצון למנוע תחרות ויזואלית בין החלונות לבין מעקה הברזל השחור אשר נמצא בחוץ לאורכן של הוויטרינות.

"לא כדאי לוותר על האסתטיקה והמיוחדות של חלוקות המשנה גם אם אין תקציב להחליף את כל החלונות בבית. במיוחד כאשר מדובר בסגנון כפרי או אירופאי, וכאשר חלוקות המשנה בחלונות מזוהות מאד עם העיצוב. לפני כמה חודשים חברת "קליל" הוציאה מוצר נפלא: סטריפים של אלומיניום להדבקה- אשר מיושמים במפעל או בשטח ממש- על גבי הזכוכיות עצמן- באמצעות דבק מיוחד. המוצר הזה מאפשר לייצר חלוקות משנה בהדבקה בשטח על גבי כל אלומיניום- בין אם קיים ובין אם חדש".

הנגרות היחסית מודרנית שתוכננה בסלון, בנויה בצורה מדורגת כך שחלקה האמצעי השחור עמוק יותר משני צדדיה הלבנים, בכדי לספק מקום לקמין החשמלי במרכזה מבלי לפגוע בתחושת המרחב בחלל.
כל חלקי הנגרות, למעט תאי הטלוויזיה והקמין, מספקים מקומות אחסנה נסתרים מאחורי דלתות הטאץ'. הנגרות, העשויה כולה מצבע בתנור, תוכננה מרצפה עד תקרה על מנת לייצר תחושה פיקטיבית של גובה בעוד שבפועל התקרה אינה גבוהה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פנלים וקרניזים דקורטיביים בשילוב עם מנורות תמונה קלאסיות מספקים טוויסט אירופאי עדכני לנגרות הסלון. צילום: איתי בנית, אתר רשמי
פנלים וקרניזים דקורטיביים בשילוב עם מנורות תמונה קלאסיות מספקים טוויסט אירופאי עדכני לנגרות הסלון/אתר רשמי, צילום: איתי בנית

"גם פריטי נגרות מודרניים ונקיים יחסית במראם יכולים להפוך בקלות לאלמנט עם טוויסט אירופאי בזכות פנלים עם נוכחות המודבקים לתחתית הרהיט, קרניזים דקורטיביים המודבקים לחלקם העליון והוספת גופי תאורה קלאסיים לתמונה".

השימוש בחומרים טבעיים ניכר מאד בחלל הציבורי. בריקים מפירוק בגווני אפור למיניהם מספקים רקע של קונטרסט וטקסטורה לספה הקלאסית העשויה מפשתן טבעי. שולחן הסלון היפהפה העשוי מעץ מיוחד, פרקט העץ הבהיר, רצפת הפישבון הטבעית השחורה, השטיח העשוי מחומרים טבעיים, הכורסאות היחודיות עם רגלי הברזל הרקוע ווילונות הפשתן הנשפכים- כל אלה מייצרים מרחב חם, מדויק ומזמין.

השימוש בחומרים טבעיים ניכר בחלל הציבורי ומייצר מרחב חם ומזמין. צילום: איתי בנית, אתר רשמי
השימוש בחומרים טבעיים ניכר בחלל הציבורי ומייצר מרחב חם ומזמין/אתר רשמי, צילום: איתי בנית
שימוש בחומרים טבעיים. צילום: איתי בנית, אתר רשמי
שימוש בחומרים טבעיים/אתר רשמי, צילום: איתי בנית

המטבח המרווח תוכנן סביב פינת אוכל משפחתית והוא מהווה את לב ליבו של הבית. נגרות המטבח הבהירה המקושטת באלמנטים אירופאים קלאסיים מודגשת היטב באמצעות הקונטרסט שבינה לבין רצפת הפישבון השחורה, ומתקבלת כאלמנט חזק ומשמעותי מאד בחלל.

רצפת פישבון שחורה במטבח כקונטרסט לגווניו הבהירים. צילום: איתי בנית, אתר רשמי
רצפת פישבון שחורה במטבח כקונטרסט לגווניו הבהירים/אתר רשמי, צילום: איתי בנית

"מאחר ונגרות המטבח ונגרות הסלון ממוקמות למעשה על אותו ציר ועל אותו קיר, האחת תוכננה כאלמנט יותר קלאסי והשנייה כאלמנט יותר מודרני, על מנת שלא יתחרו זו בזו ובכדי לייצר אקלקטיות עדינה אשר משמרת את ההרמוניה בין השתיים".

גם בתחום התאורה המעצבת יצרה שילובים אקלקטיים שמחברים בין ישן לחדש ובין קלאסי למודרני, באמצעות שילוב בין פסי תאורה מודרניים לגופי תאורה קלאסיים אירופאים. על השילוב הזה בין השניים היא מקפידה גם מטעמים פונקציונאליים וגם מטעמים אסתטיים, שכן הוא מאפשר לייצר חללים יותר קלילים ופחות דרמטיים, המתאימים יותר לארץ ישראל.

"בכדי לייצר חלל עם טוויסט אירופאי שאינו משתלט על העיצוב בצורה אגרסיבית מידי, רצוי למנן את הקישוטיות של המעטפת ושל הנגרות באמצעות רהיטים יותר עכשוויים ומודרניים. היכן שבחרנו בנגרות מאד כפרית ומקושטת, כדאי שנמקם רהיטים יותר קלילים, והיכן שהריהוט יותר כפרי או קלאסי, כדאי שנייצר נגרות יותר קלילה. האיזון הזה חיוני כדי לייצר חלל עם מראה אירופאי, אך לא עמוס, ויותר נקי."

איזון החלל באמצעות מינון הקישוטיות של המעטפת, הרהיטים והנגרות. צילום: איתי בנית, אתר רשמי
איזון החלל באמצעות מינון הקישוטיות של המעטפת, הרהיטים והנגרות/אתר רשמי, צילום: איתי בנית

את המסדרון הצר יחסית המוביל לחדרים, בחרה המעצבת לרווח באמצעות ארון מראות מסוגנן, בו משתקפים פרופילים דקורטיביים שמחפים את צידו השני. גם כאן, בכדי להימנע מעומס יתר, הפרופילים הדקורטיביים יושמו רק על מחצית גובה הקיר.

ארון מראות מסוגנן במסדרון - המשפר את תחושת המרחב. צילום: איתי בנית, אתר רשמי
ארון מראות מסוגנן במסדרון - המשפר את תחושת המרחב/אתר רשמי, צילום: איתי בנית

חדר העבודה, המיועד לשניים, תוכנן בצורת רייש לטובת מקסום המרחב. הנגרות שבחדר עשויה כולה עץ אלון מלא עם עיטורים קלאסיים עדינים, המשווים לו מראה מזמין ונעים. המופע החוזר של רצפת הפישבון השחורה ושל כסאות העץ המרופדים מחבר בצורה הרמונית בין אזור פינת האוכל לחדר העבודה, שבזכות הדלתות הצרפתיות השקופות שלו, מאפשר את ה"בצבוץ" של אותם החומרים.

חדר עבודה קלאסי לשניים. עץ אלון מלא ורצפת פישבון שחורה. צילום: איתי בנית, אתר רשמי
חדר עבודה קלאסי לשניים. עץ אלון מלא ורצפת פישבון שחורה/אתר רשמי, צילום: איתי בנית

חדרי הרחצה הולבשו בחומרים זהים אך הובדלו זה מזה באמצעות גוונים שונים של שליכט דקורטיבי וארונות אמבטיה בצורניות ובצבעים שונים.

"בתכנון ארונות אמבטיה קלאסיים, יש חשיבות יתר לשמירה על סימטריה חזותית. רצוי שלא לוותר עליה משום שניתן לחבר חזיתות דמה לכדי מגירות כפולות וניתן לייצר ארונות עם פתיחה רגילה גם כשבחזית הם נראים כמגירות".

חדרי הרחצה הובדלו זה מזה באמצעות גוונים שונים של שליכט דקורטיבי. צילום: איתי בנית, אתר רשמי
חדרי הרחצה הובדלו זה מזה באמצעות גוונים שונים של שליכט דקורטיבי/אתר רשמי, צילום: איתי בנית

שלושת חדרי השינה בבית תוכננו גם הם בקו דומה עם שימוש חוזר באותם עיטורים ובאותה סקלת צבעים וחומרים העוברת ביניהם כחוט שני.

חדר השינה של ההורים, שאינו החדר הגדול ביותר בדירה, עוצב בגוונים נעימים ורגועים באמצעות טקסטיל קאסטום מייד, נגרות מעוטרת ווילונות מלטפים.

החדרים המרווחים של הבנות והחלונות הענקיים בחדרן, היוו תשתית התחלתית מצוינת לתכנון החלל. האור הרב שנכנס לחדרים ומראה העצים הירוקים שנשקף מבחוץ, מוסגרו לכדי תמונה של ממש באמצעות חלוקות המשנה העדינות שבחלונות. הטקסטיל העשוי חומרים טבעיים, הגוונים האדמתיים והטבעיים של הכריות, הפרופילים הדקורטיביים בקירות והעיטורים הקלאסיים בארונות- כל אלו יצרו חללים קלאסיים, נעימים ומרגיעים עבור הבנות .

"גם בעולמות תוכן של אדריכלות ועיצוב, כמו בכל תחום בחיים, איזון צריך להיות ערך עליון שאליו כולנו מכוונים. איזון בעיצוב מבחינתי הוא משחק עדין של מינונים, ועולם התוכן הנפלא ביותר הוא זה שמבוצעים בו שילובים".

חדרי שינה בנגיעה אירופאית. צילום: איתי בנית, אתר רשמי
חדרי שינה בנגיעה אירופאית/אתר רשמי, צילום: איתי בנית

• תכנון ועיצוב פנים: טלי כהן ליעד
• קבלנים: שלומי וגבי נחמיאס
• נגרות: אדהם מנסור
• חלונות: כוכב אלומיניום
• תאורה: לייט אין
• ריהוט: סיאם / לילו הום / דליה ארמוני
• בריקים ופישבון: פרקטים
• פרופילים דקורטיביים: ש.י.ר.ן פרופילים
• שטיח: ג'וזפון שטיחים
• וילונות: מרים עזרא
• צילום: איתי בנית

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully