וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טברנה בשרון: הם החליטו לגור ביוון - ועשו את זה בארץ

כשחושבים על יוון האסוציאציות הראשונות שעולות לנו בראש הן חופי ים כחולים, חול זהוב ורך, מבנים לבנים, טברנות, בוזוקי ואוזו. את כל אלה יישמה המשפחה שרכשה דירת פנטהאוז בצור יצחק בסיוע יעל אליאסי - בוגרת הסטודיו להכשרת מעצבי פנים של ברברה ברזין

עיצוב יעל אליאסי. אלעד גרובנר,
עיצוב יעל אליאסי/אלעד גרובנר
  • עיצוב פנים: יעל אליאסי, בוגרת הסטודיו להכשרת מעצבי פנים של ברברה ברזין
  • צילום: אלעד גרובנר

דירת הפנטהאוז החדשה, שממוקמת בבניין בוטיק ביישוב צור יצחק שבשרון, נרכשה על ידי
בני הזוג לאור התרחבות המשפחה. "הם בחרו להשתדרג ולעבור לדירה גדולה ומרווחת בת 5 חדרים, הכוללת גם שתי מרפסות גדולות מאוד", מסבירה אליאסי. "הדירה משתרעת על פני קומה שלמה ונהנית מ- 4 כיווני אוויר ונוף פנורמי מרהיב.

"ברמה התכנונית, הדירה מחולקת בצורה אופטימלית לשני אזורים ברורים: אזור ציבורי הכולל את הסלון, פינת האוכל, המטבח, שירותי האורחים ומרפסת גדולה מאוד. ואזור פרטי הכולל 3 חדרי שינה שאחד מהם היא סוויטת הורים גדולה ומרווחת, ממ"ד, מקלחת כללית ומרפסת גדולה לה שתי יציאות- האחת מחדר ההורים והשנייה מחדר הרחצה של הילדים".

עיצוב יעל אליאסי. אלעד גרובנר,
עיצוב יעל אליאסי/אלעד גרובנר
עיצוב יעל אליאסי. אלעד גרובנר,
עיצוב יעל אליאסי/אלעד גרובנר

"בבניית הפרוגרמה, הבקשה החשובה ביותר מבחינת הלקוחות היתה לעצב בית בהשראת העיצוב היווני. שניהם פשוט מאוהבים ביוון, פוקדים אותה כמעט בכל חופשה, אוהבים את המוסיקה, אוהדים את אחת מקבוצות הכדורגל המקומיות ואין ארוחה שלא כוללת שתיית כוסית אוזו. הבעל אף למד באופן עצמאי את השפה היוונית ומתמצא בקריאה, כתיבה ודיבור.

"בעיצוב הפנים משתמשים היוונים בצבעי לבן (לפקו) וכחול (גלאזיו) -Γαλαζιο και λευκο, צבעי הדגל שלהם. הצבע הלבן מכניס את הניקיון, הטוהר והקרירות לצינון מזג האוויר החם וכחול הים בא לידי ביטוי בנגיעות, בפרט בחלונות, בדלתות, בפריטי הריהוט ובסטיילינג כמו שטיחים, אגרטלים ותמונות. את צבעי הלבן והכחול, היוונים נוהגים לשלב בצורה הרמונית עם פריטי עץ וקש שמשרים חמימות ויוצרים איזון אנרגטי במרחב. בנוסף, בעיצוב בסגנון יווני משלבים גם אריחים צבעונים בגווני כחול, לבן וחום אותם נראה בריצוף או בפסיפס צבעוני ובחיפויים במקומות שונים כמו במטבח, במרפסות ובמקלחות. בתוך כך, העיצוב היווני מתאים מאוד לאקלים הארץ- ישראלי ומשתלב בפועל נפלא בעיצוב הבית".

עיצוב יעל אליאסי. אלעד גרובנר,
עיצוב יעל אליאסי/אלעד גרובנר
עיצוב יעל אליאסי. אלעד גרובנר,
עיצוב יעל אליאסי/אלעד גרובנר

"פלטת הצבעים שבחרתי כוללת, איך לא, צבעי לבן וכחול, תוך שילוב של עץ וצהוב במינונים מדויקים, וכן חומרים טבעיים כמו חרס, עץ, קש וטקסטיל. במטבח בחרנו להחליף את החזיתות המקוריות בחדשות, שמתאפיינות בסגנון כפרי, בשילובים של לבן וכחול. כמו כן, עבור המשטחים בחרנו בפלטות סיילסטון בגוון לבן צחור. בסלון הסמוך שילבנו פינת ישיבה גדולה בגוונים של לבן, צהוב ונגיעות של כחול וכן פינת עבודה מעץ.

"שירותי אורחים שבאגף הציבורי שופצו מהיסוד (כולל החלפת אינסטלציה) והותאמו לסגנון היווני ע"י שימוש באריחים מאוירים בגווני כחול, לבן ומעט חום, משטח מעץ בוצ'ר עליו הונח כיור חרס מיוחד וכלים הסניטריים, מראה ותאורה מיוחדת בגוון מוזהב".

עיצוב יעל אליאסי. אלעד גרובנר,
עיצוב יעל אליאסי/אלעד גרובנר
עיצוב יעל אליאסי. אלעד גרובנר,
עיצוב יעל אליאסי/אלעד גרובנר

"הסוויטה של בני הזוג מהווה עבורם מקום מפלט נוח ואינטימי שיאפשר להיטען באנרגיות לקראת יום חדש. לשיטתי, בעוד שנוחות חזותית ופיזית חיונית לכל חדר, בחדר שינה של מבוגרים היא חשובה אפילו יותר. אנחנו מבלים במרחב הזה כשליש מהיממה לכן חשוב ליצור סביבה נעימה ומרגיעה, לגוף ולנשמה- החל מיצירת חלל מרווח ורחב בגודלו, דרך הטמעת אפשרויות האחסון, מיקום נכון של הרהיטים, ועד שימוש בפריטי טקסטיל רכים ואביזרים משלימים (אקססוריז) לשיפור מצב הרוח וליצירת החלל שחלומות עשויים ממנו.

"ממש כמו בחלל הציבורי, כך גם בסוויטה של ההורים, היה חשוב לבני הזוג להרגיש ממש כמו בבית מלון ביוון והמשימה שלי הייתה להגשים עבורם את החלום. שמרתי על פלטת צבעים מרגיעה בגוונים של לבן, כחול וצהוב חרדל; השתמשתי בחומרים טבעיים של עץ ואבן; שילבתי הרבה מאוד טקסטיל כדוגמת וילון לבן רך ונעים, שטיח גדול, כיסוי מיטה וכריות רכות ונעימות וכמובן טפט איכותי ומרשים, ושיניתי את מיקום דלת חדר הארונות על מנת למצות את השטח הקיים. בכך הצלחתי ליצור חדר ארונות פרללי מרווח ונעים שכולל מקום רב לאחסון ותלייה".

עיצוב יעל אליאסי. אלעד גרובנר,
עיצוב יעל אליאסי/אלעד גרובנר

"המקלחת הקיימת פורקה עד היסוד והצנרת הקיימת הוחלפה בחדשה. יצרתי עבורם מקלחון מרווח ומפנק וארון כיור גדול מאוד שכולל בין היתר מגירה מכובדת עבור כביסה כך שלא יצטרכו להכניס סלים מיותרים או ללכת לחדר הכביסה המרכזי בבית. תכננתי גם שידה גדולה ומרשימה שמכניסה למרחב צבע ומהווה מקום אחסון מושלם".

  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully