וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתורי ומסקרן: מי חשב שזו תהיה המגמה החמה בעיצוב הבית?

אנחנו הישראלים ידועים כחובבים מושבעים של הסגנון הנקי-מודרני-מהוקצע ובשנים האחרונות נראה שהאהבה הזו עולה שלב - תכירו את המגמה הכי חמה בתכנון הפנים: דלתות בקו אפס שנטמעות כחלק אינטגרלי מהקיר ומסתירות מאחוריהן עולם ומלואו

עיצוב צביה קזיוף. אלעד גונן,
עיצוב צביה קזיוף/אלעד גונן

כשהוא מבוצע נכונה, בכוחו של עיצוב הפנים לשנות בתכלית את מבנה החלל. תשאלו לא מעט ישראלים שבחרו לתכנן בביתם החדש דלתות נסתרות בקו אפס שמאחוריהן חבויים אגפים שלמים. כן, תפיסת התכנון העכשווית דוגלת בהפרדה מוחלטת בין הציבורי לפרטי, בין העיקרי למשני- על פניו לא מדובר בעניין מורכב אך מסתבר שבכדי ליצור אותה חשוב להיערך מראש.

לשיטתה של מעצבת הפנים צביה קזיוף, אותם מעברים נסתרים מאפשרים למתכנן לייצר עבור בני הבית סביבת מגורים מתוחכמת יותר שאינה מסגירה את מיקומן של הפונקציות השונות: "היישום שלהם מבוצע בהתאם לצורך ולסיטואציה ומכל חומר שהוא- כך ניתן לייצר חללים הוליסטיים הן בפן התכנוני והן בהיבט הנראות", היא מסבירה.

עיצוב ליעד יוסף: מה מסתתר מאחורי הקיר?. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף: מה מסתתר מאחורי הקיר?/אלעד גונן
עיצוב צביה קזיוף. איתי בנית,
עיצוב צביה קזיוף/איתי בנית

"אנחנו הישראלים מרבים לארח אבל בד בבד אוהבים את הפרטיות שלנו ולא ממש ששים שאורח כזה או אחר יובל בטעות לאגף חדרי השינה או לחדרי הרחצה הפרטיים. אותם מעברים נסתרים מאפשרים לנו לייצר היררכיה בין האגפים ולהצניע אלמנטים וכשהם מבוצעים נכונה קשה מאוד לדעת שמבעדם נמצא האגף הפרטי או לחילופין דלת הממ"ד שנוכחנו לדעת עד כמה היא חשובה ועם זאת היא מאתגרת מבחינה אסתטית.

"בד בבד זהו פתרון פנטסטי בדירות ובבתים עם תקציב הדוק יחסית: ברגע שנייצר חציצה מוחלטת בין האגף הציבורי לפרטי ניתן יהיה להשקיע נתח מכובד באגף הציבורי המפנק, שם אנחנו מארחים ומבלים את שעות הפנאי ומנגד, את האגף הפרטי נתכנן כפרקטי וצנוע יותר שעדיין יעבוד נהדר עם חללי האירוח במידה והמעבר פתוח. בתוך כך, ההפרדה בין האגפים היא אופטימלית גם בהיבט של אקוסטיקה ומיסוך רעשים והיא מצוינת בדירות או בבתים בהם חיים בני זוג שאוהבים לארח בשעות הערב ולא רוצים לפגום באיכות השינה של הילדים שאינם משתתפים בחגיגה, שעות ספורות לפני יום חדש בגן או בבית הספר".

עיצוב-פינדי עיצובים, באדיבות דלקוב. נדב פקט,
עיצוב-פינדי עיצובים, באדיבות דלקוב/נדב פקט

לדברי קזיוף, כל מקרה נבחן לגופו ואת המעברים הללו ניתן ליצור בפורמטים רבים: "החוכמה היא לייצר מניפולציה אדריכלית כך שלאלה שאינם גרים בבית כלל לא יהיה ברור שהם קיימים. הדלתות נטמעות לחלוטין כחלק אינטגרלי מהקיר וזאת אופציה מוצלחת בפרט בדירות שהתכנון המקורי שלהן כולל קירות קצרים ולא פונקציונליים. כך למשל ברבות מדירות הקבלן המסדרון שמוביל לאגף החדרים קוטע ציר ארוך ורציף וכך הקיר עליו נרצה לתכנן את מסך הטלוויזיה, ספריה או מזנון מאבד מכוחו. את הדלת הנסתרת ניתן לייצר כמעט מכל חומר שהוא או לחפות בטקסטורה של הקיר, גם כשמדובר למשל בקיר בטון חשוף. פרופורציות הציר משתנות בתכלית, הקיר המרכזי הופך להמשכי וכתוצאה מכך החלל הציבורי מתפרש כגדול יותר- המרחב נראה מרשים ורפרזנטטיבי ומתפקד מצוין גם בהיבט הפונקציונלי.

"במקרים מסוימים נדרש לייצר בקיר חיזוקים בכדי לשלב את הדלת כחלק בלתי נפרד מהקיר ובמקרים אחרים נדרש אומן שידע לחקות את הטקסטורה והגוון של הקיר על גבי הדלת עצמה. מדובר בפרט מאתגר אך מעצב פנים ידע לטפל בו בקפידה ולגייס את אנשי המקצוע הנכונים שיגיעו לתוצאה המיטבית".

עיצוב צביה קזיוף. אלעד גונן,
עיצוב צביה קזיוף/אלעד גונן

"דלת בקו אפס היא למעשה דלת במישור חזית הקיר כשבפועל היא מגיעה ככנף אלומיניום או עץ ערומה שמשמשת כבסיס עליו מתקינים חיפוי מכל סוג שהוא ובהתאם לצבעוניות ולאופי המרחב בו הדלת ממוקמת", כך לדברי מעצב הפנים ליעד יוסף. "ככזאת, יש לתכנן את המיקום שלה כבר בשלב ראשוני של השיפוץ והיא דורשת הכנה של משקופים עיוורים שמותקנים כבר בשלב הבניה. אגב, במקרה שנעשית הכנה מראש ניתן לשקע במשקוף מזוזה כך שמי שישקיע בתכנון מוקדם ירוויח. אנחנו רואים שימוש הולך וגדל בפתרון המצוין הזה ובווריאציות שונות ואחד היתרונות הגדולים טמון בכך שניתן לייצר דלתות גבוהות עד לגובה התקרה, מה שמעצים את תחושת הגובה בחלל ומייצר המשכיות וויזואלית שנראית נהדר".

לדברי יוסף במרבית הפרויקטים משתמשים בהן כשיש חללים אותם נרצה להצניע. "כך למשל שירותי האורחים, שלרוב משקיעים מאוד בעיצוב הפנים שלהם ועדיין בחלק גדול מדירות הקבלן הם ממוקמים באזורים אסטרטגיים- לרוב באזור הסלון או המטבח. לכן את הפתח שמוביל אליהם נרצה לטשטש כחלק מהקיר וזה נכון גם לגבי מחסנים ומזווים שנרצה שהגישה אליהם תהיה דקורטיבית ותיטמע כחלק אינטגרלי מהמרחב. מנגד, באזורים מסוימים הנטייה היא דווקא לייחד ולהדגיש את הפתחים הללו על ידי צביעת המשקוף בגוון שונה מגוון הדלת- כך תיווצר לנו מסגרת עדינה שמעצימה את המראה המודרני- מהוקצע".

עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן
עיצוב ליעד יוסף. רם לוי,
עיצוב ליעד יוסף/רם לוי

"במסדרונות ארוכים ורחבים, בהם אנחנו נדרשים לפתרונות אחסון יצירתי, הנטייה היא לייצר דלתות בקו אפס שנפתחות בטאצ'", מוסיף המעצב. "כך, חזיתות הפרוזדור נראות ממש כמו קיר אבל למעשה לכל אורכו סמויים הרבה מאוד ארונות ותאים. זאת אגב דרך מעולה להסתיר גם את מערכות החשמל והתקשורת שבאופן טבעי נרצה להצניע ככל האפשר".

"יש לדלתות הללו יתרון משמעותי נוסף", אומר יוסף: "מכיוון שכנף הדלת מגיעה כשלד עירום ניתן לבחור עבור כל אחד מהצדדים חיפוי שונה לגמרי וכך ניתן להתאים את הדלת באופן מושלם לפונקציות שממוקמות בכל אחד מהצדדים. למשל דלת סתרים, שמובילה ממסדרון החדרים לחדר הרחצה, ניתן לצבוע בחלק החיצוני בגוון קיר הפרוזדור ואת החלק הפנימי לחפות באריחי שיש או פורצלן מדוקק ששימשו אותנו לחיפוי חדר הרחצה. כך, כשהדלת סגורה, התחושה שמתקבלת היא של שהייה במעין קופסה מושלמת ומוקפדת".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully