וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי של שפיות: כשהפנטזיה במטבח הפכה לסטנדרט

נוכחותו של האי במטבח עוצמתית וברורה. מדוע לבחור בו וכיצד לגרום לכך שגם לכם יהיה אחד שמותאם לכם?

תכנון ועיצוב אדריכלית מרינה רכטר, ReMa  אדריכלים. בריאן שולמן,
תכנון ועיצוב אדריכלית מרינה רכטר, ReMa אדריכלים/בריאן שולמן

בשנים האחרונות אי במטבח הפך מפנטזיה נחשקת לכמעט סטנדרט. נוכחותו בחלל המטבח היא עוצמתית וברורה. עם איים עצומים של 3,4 ואף 5 מטרים, כולל כאלו שמכילים כל מה שצריך לטובת בישול מפנק ונוח, עם הפנים לאורחים.

"הפונקציונאליות שלו, לצד העובדה שהוא מיועד לאחסון ובישול, הופכים אותו לרלוונטי ביותר עבור הצרכן הישראלי. הבחירה באי זה או אחר, בעיצוב, ובחומרים, הינה פונקציה של מקום, מספר בני המשפחה, תקציב ומאפייני השימוש. לכן, כשניגשים לתכנן אי חשוב להגיע כשכל הפרטים אודות הצרכים הפרקטיים ואופן ההתנהלות שלכם במטבח כמשפחה ברורים וידועים" , מסבירה מעצבת הפנים נדיה רוייטבלט מסטודי NR design.

laminam ישראל. יחצ,
laminam ישראל/יחצ
נדיה רוייטבלט, ND design. מיכאל נזרוב,
נדיה רוייטבלט, ND design/מיכאל נזרוב
מרינה רכטר- רובינשטיין REMA אדריכלים. עידן סעידי,
מרינה רכטר- רובינשטיין REMA אדריכלים/עידן סעידי

"האיים פותרים היום שתי בעיות: הראשונה, בעיית אחסון והשנייה, מקום ישיבה לארוחות משפחתיות", אומרת רוייטבלט, שמכירה היטב את החיבה של המשפחה הישראלית למטבח עם אי. "אם עד היום היו עושים מטבחים בצורה ר' או ח', ברגע שיש לי חלל פתוח אז כל החלק באי שפונה למטבח יכול לשמש אותנו לאחסון, מיקום כיור וגז. בצד השני יש לנו מקומות ישיבה. שאגב יותר ויותר משפחות בוחרות לוותר על פונקציית פינת האוכל ואת מקומה תופס האי".

נדיה רוייטבלט, ND design. מיכאל נזרוב,
נדיה רוייטבלט, ND design/מיכאל נזרוב
מרינה רכטר- רובינשטיין REMA אדריכלים. עידן סעידי,
מרינה רכטר- רובינשטיין REMA אדריכלים/עידן סעידי
laminam ישראל. יחצ,
laminam ישראל/יחצ

אדריכלית מרינה רכטר רובינשטיין- rema אדריכלים מסכימה אבל מסייגת: "ברוב הדירות הישראליות קשה להכניס אי גדול מאוד למטבח מבלי להתפשר על זרימת התנועה בחלל. כדי להתמודד עם זה פותחו פתרונות חכמים, כמו דלפק עץ שחבוי בתוך האי ויכול להישלף החוצה בעזרת מסילות סמויות, ולהגדיל את מספר מקומות הישיבה באי במקרה הצורך, או לספק משטח עבודה נוסף. כשהוא אינו בשימוש, הדלפק חבוי בין משטח העבודה לארונות, והחלל נותר פנוי עם זרימה טובה יותר. לרוב, כשבעלי הבית מפנטזים על אי, הם רואים בעיני רוחם אי גדול שכל המשפחה מתכנסת סביבו. האי הופך להיות מרכז אכילה מרכזי ומשפחתי בבית. במקרים אלו חשוב שהישיבה סביבו תתאפשר אחד מול השני".

לדבריה, "אין לשכוח שהאי הוא פונקציה של מקום. מצד אחד כאשר המציאות לא מתאפשרת ותרו עליו. מצד שני כאשר אין מגבלת מקום אפשר לשקול למקם שני איים מקבילים, מגמה שהולכת וצוברת תאוצה".

גל נרדי אהרון סמנכלית שיווק Laminam ישראל. אלעד גונן,
גל נרדי אהרון סמנכלית שיווק Laminam ישראל/אלעד גונן
נדיה רוייטבלט. גדעון לוין,
נדיה רוייטבלט/גדעון לוין
אדריכלית מרינה רכטר רובינשטיין. טל איילון,
אדריכלית מרינה רכטר רובינשטיין/טל איילון

לסיכום מסבירה גל נרדי, סמנכ"לית השיווק של LAMINAM ישראל: "אין עוררין על כך שנוכחות האי במטבח גדלה משמעותית. בתוך כך הבחירה במשטח זה או אחר הינה כבדת משקל, מאחר והיא תשרת אותנו שנים. התפיסה הנוכחית דוגלת בחללים שמחים ומלאי חיות. יחד עם זאת, חשוב להשתמש בצבע במידה הנכונה על מנת שיתמזג בהרמוניה עם עיצוב המטבח בפרט והחלל הציבורי בכלל. לא בכדי בין הקולקציות החדשות שהגיעו ארצה מתהדרים משטחים מלאי חיות ושיק".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully