וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרפאות שיניים יש דימוי מפחיד. זאת תשנה לכם את החשיבה

כאבים ומבטים מפוחדים הם חלק מהחבילה שכולל ביקור אצל רופא השיניים. אדריכלית ענבל חקלאי אלפנדרי החליטה לשנות את המשוואה עם עיצוב מואר, מינימליסטי ומודרני

IHA מרפאת שיניים מבט מהכניסה. תכנון ועיצוב: ענבל חקלאי אלפנדרי. שירן כרמל,
IHA מרפאת שיניים מבט מהכניסה. תכנון ועיצוב: ענבל חקלאי אלפנדרי/שירן כרמל

המרפאה היא מרפאת שיניים לטיפולי ילדים, אורתודנטיה ורפואה אסטטית היא נמצאת במרכז העסקים החדש בחולון וגודלה כ-120 מ"ר. הקונספט שליווה את עבודת התכנון היה חדשנות ויצירת מרחב לא מאיים. הרי מי מאיתנו אוהב ללכת למרפאת שיניים?

"הרעיון היה לייצר חללים מוארים וחשופים במקצת - כל חדרי הטיפול בנויים מקירות זכוכית המאפשרים כניסה של אור טבעי לחלל ההמתנה, בעוד שעל הזכוכית יצרנו הדפסה המאפשרת פרטיות ומסתירה את המטופל", מסבירה אדריכלית ענבל חקלאי אלפנדרי, האמונה על הפרויקט, "כל הזכוכיות כפולות לאקוסטיקה מרבית. במרכז המרפאה נמצאת המעבדה - לב המרפאה - בה נמצאות מכונות תלת מימד, בעוד חדרי הטיפול פונים לחזיתות החיצוניות. חלל ההמתנה מורכב מיחידת כניסה שמייצרת אזור ישיבה לצד אזור תפעולי נסתר".

חדר טיפול IHA מרפאת שיניים. שירן כרמל,
חדר טיפול IHA מרפאת שיניים/שירן כרמל
IHA מרפאת שיניים,  יחידת כניסה. שירן כרמל,
IHA מרפאת שיניים, יחידת כניסה/שירן כרמל

הסגנון מינימליסטי ומאופק. "בתכנון מרפאה צריך להתייחס בראש ובראשונה לארגונומיה מדויקת בתכנון המרחב, כך שתתקבל זרימה יעילה של פעולות במרפאה", אומרת אלפנדרי, "מבחינת פלטת הצבעים הלכנו על גוונים נייטרליים ובהירים וקווים מודרניים, שימוש בחומרים כמו בטון, מתכת וזכוכית. לקח לא מעט זמן לגבש קונספט תכנון שיהיה גם פונקציונלי וגם ישדר את הרעיונות שרצינו להעביר, כמו חדשנות, מקצועיות ואסתטיקה".

אפשר לראות שהמרפאה מאד מינימליסטית ואין בה דברים שלא כצורך. יחידת הנגרות בכניסה היא למעשה עולם ומלאו. מעבר להיותה ספסל המתנה. יש בה מגירות לאחסון צעצועים, מקום למתקן למים ופח, אחסון פונקציונלי, מדף דקורטיבי עם תאורה ובחלק העליון מזגן נסתר. "הרעיון היה למקסם את החלל כמה שיותר ושלא יהיו פריטים שלא נחוצים. בעזרת תכנון היחידה הזו יכולנו לייצר רווח גדול מול הקבלה ומעבר נוח שכן ספסל יותר צר מספה למשל. ככה מקסמנו את השטח וגם יצרנו יחידה שמדברת בפני עצמה. דלפק הקבה גם הוא מדבר את אותה השפה של הצבעוניות הנטראלית השילוב של הגוונים הבהירים עם עץ, והוא עדין ומינימליסטי כמו שאר פרטי הנגרות".

חדר טיפול  נוסף IHA מרפאת שיניים. שירן כרמל,
חדר טיפול נוסף IHA מרפאת שיניים/שירן כרמל
IHA מבט לחדרי טיפול מרפאת שיניים. שירן כרמל,
IHA מבט לחדרי טיפול מרפאת שיניים/שירן כרמל
אדריכלית ענבל חקלאי אלפנדרי. עומר הכהן,
אדריכלית ענבל חקלאי אלפנדרי/עומר הכהן

בחדרי הטיפול עצמם יצרנו נגרות בצבע מנטה להכניס מעט צבע, אך יחד עם זאת השילוב עם משטח הגרניט בטקסטורת בטון ומחיצות הזכוכית מתקבל בהרמוניה. כל יחידות הנגרות מסתירות אזורים תפעולים של מרפאות כגון סאקשן ומערכות תפעול שונות.

"כל הדברים האלו נלקחו בחשבון ונמצאים בארונות סגורים", מסכמת חקלאי אלפנדרי, "גם גז הצחוק מוסתר בנגרות כך שהחלל המתקבל הוא פנוי נקי מאביזרים. הרעיון ליצר מרחב מדויק ולא מאיים. מחיצות הזכוכית שמאפשרות פרטיות אך מכניסות אור ומתקבל מרחב יותר נגיש ואסטטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully