וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטראז' מצטמצם. אז איך בכל זאת מפנים מקום בבית?

שטח הדירות קטן יותר מבעבר, וזה הזמן למצוא פתרונות לאחסון. פנינו למספר מומחים בתחום

נאנו מטבחים, מעצב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
נאנו מטבחים, מעצב ניצן הורוביץ/עודד סמדר

"בימים בהם מטראז' הדירות רק הולך ומצטמצם (בפרט באלה החדשות שנרכשות ישירות מקבלן), הנטייה היא לוותר היכן שניתן על קירות בלוקים או גבס בנויים שתופסים נפח מיותר, ובמקומם לתכנן ארונות אחסון ו/או בגדים שמשמשים כמחיצות דו כיווניות פונקציונליות ומעוצבות".

את הדברים הללו אומרת מעצבת הפנים טל גל מ"סטודיו טולה". תמיר רז, מנכ"ל רשת דלקוב, מוסיף: "ברבות מדירות הקבלן יש נטייה להשאיר נישה פינתית קטנה בחדר ההורים שעתידה לשמש כחדר ארונות: ברוב המקרים מדובר בשטח לא מאוד גדול (כ- 2 מטר על 1.5 מטר) ואם לא מתכננים אותו כראוי קשה יהיה להתנהל בו ולייעל את שטחי האחסנה. המטרה היא לנצל כל מילימטר, גם בפינות, על ידי יצירת גומחת ארונות שחלקה הפנימי (זה הנוצר במפגש בין הפינות) משמש לתלייה וכך, את החלקים שנותרו מימין ומשמאל, מנצלים לטובת מדפים ומגרות. זאת ועוד, נכון להשתמש בכל גובה החלל מכיוון שזאת הדרך להרוויח יותר שיטחי אחסון - את הפריטים אותם נרצה להשאיר בהישג יד נמקם בחלקים התחתונים ובאלה העליונים נאחסן פריטים שנמצאים בשימוש בתדירות נמוכה".

מעצבות חגית אברג'יל ותמר בר ששת, באדיבות נאנו מטבחים. מאור מויאל,
מעצבות חגית אברג'יל ותמר בר ששת, באדיבות נאנו מטבחים/מאור מויאל
אלפינה תאורה, מעצבת מעין רהב. אביב קורט,
אלפינה תאורה, מעצבת מעין רהב/אביב קורט

לשיטתו של אשר שעיו, מנכ"ל ומבעלי 'נאנו מטבחים', בניגוד לנהוג לחשוב, מטבחים שאינם מאוד גדולים הם בגדר ברכה: "הגודל הוא לא ממש פקטור ומטבח שמבשלים ועובדים בו צריך להיות בראש ובראשונה מוקפד ומדויק, ככזה הוא דורש פחות אנרגיות והתעסקות בתחזוקה", הוא מסביר.

"חשוב לשמור על המשולש הקדוש: על מיקום המקרר ביחס לכיור והכירים, כך המרחב הלא מאוד גדול יתפקד כמו מפעל מתוקתק. אם אינכם אגרני סירים תוכלו להסתדר מצוין גם עם מקרר ברוחב של 60 ס"מ. מיד אחריו חשוב לתכנן משטח הנחה פרקטי באורך של בין 50 ס"מ ל- 90 ס"מ, שיהיה גדול דיו להנחת אריזת חזה העוף שיצאה מהפשרה רגע לפני שהם הופכים לשניצלים או להנחת אריזת הקורנפלקס וקרטון החלב".

אלפינה תאורה. יחצ,
אלפינה תאורה/יחצ
עיצוב סיון אהרוני,  באדיבות דלקוב ארונות. מאור מויאל,
עיצוב סיון אהרוני, באדיבות דלקוב ארונות/מאור מויאל
סטודיו טולה. מאור מויאל,
סטודיו טולה/מאור מויאל

"מיד אחריו מגיע הכיור וגם הוא לא חייב להיות גדול במיוחד: מידת רוחב של בין 50 ל-60 ס"מ היא נוחה ומספיקה גם כדי להניח ולשטוף סיר גדול. בהמשך מתכננים את משטח העבודה שאורכו צריך להיות 80 ס"מ לכל הפחות. אח"כ מגיעים הכיריים ובדירות קטנות, בהן לא מעמידים 4 סירים במקביל, אפשר לשקול בחיוב להשתמש בכיריים בנות שתי להבות במידות של 30 ס"מ רוחב/55 ס"מ עומק וככאלה הן חסכוניות מאוד במקום.

"אחרון הוא משטח הנחה נוסף באורך של כ-30 ס"מ- שם נניח את צלחת השניצלים שאוטוטו יוצאים מהמחבת, את הכף ו/או את המצקת. ב-overall, כדי לייצר מטבח קומפקטי וסופר יעיל נדרשים בסה"כ כ-3 מטר רץ".

עיצוב סיון אהרוני,  באדיבות דלקוב ארונות. מאור מויאל,
עיצוב סיון אהרוני, באדיבות דלקוב ארונות/מאור מויאל
עיצוב מירב סואד, באדיבות אלפינה תאורה. בן רוטשטיין,
עיצוב מירב סואד, באדיבות אלפינה תאורה/בן רוטשטיין

שעיו ממליץ בנוסף לתת את הדעת על חומרי גמר שייצרו מראה פתוח ואוורירי ככל הניתן: "צבעוניות מונוכרומטית על טהרת אפור הבטון, החימר והעץ היא פנטסטית במקרים האלה, כך גם משטחי האבן הטבעית שמחליפים כיום את הפורצלן הקר ומייצרים תחושת חמימות במרחב. במקום אי גיאומטרי וישר מומלץ לשקול ליצור אי אליפטי או מעוגל שיוסיף רכות ויקל על הזרימה במעברים שבחלל הציבורי. טריק נוסף הוא להשתמש במדפים תלויים ומדפים פתוחים ובפתרונות אחסון נפתחים ונשלפים כמו שולחנות מתקפלים למשל. שימוש באלמנטים מראתיים גם הם נכונים ליצירת תחושת מרחב- מומלץ לשלב מראות על הקירות או כחלק אינטגרלי מחזית הארונות".

סטודיו טולה. מאור מויאל,
סטודיו טולה/מאור מויאל

בני כוהנר יועץ תאורה מבית 'אלפינה'-תאורה ממליץ להאיר את הקירות לאו דווקא מהקירות עצמם אלא על ידי התקנת גופי תאורה שקועים בתקרה. "הגופים ימוקמו בסמוך לקיר (מרחק של 15-20 ס"מ, תלוי במידות ובהספק המנורה) וישטפו את הקיר באלומת אור רכה שתיצור אווירה נעימה בחדר. במידה ואין הנמכות תקרה, מומלץ להתקין גופי up-light עדינים על גבי הקירות שיפנו את אלומת האור לכיוון התקרה. האור בתקרה יאפשר הארה אחידה ועדינה של החדר".

"במידה והחלל ארוך וצר רצוי להתקין פרופילי תאורה שמיוצרים לפי מידה ומדגישים את אורכו של החדר". "באזורים כמו פינת אוכל או אי במטבח, נעדיף להשתמש בגופי תאורה תלויים. תנו עדיפות לגופים אווריריים כדוגמת מנורות רשת או מספר כדורים שקופים מרחפים שיתרמו לעיצוב החדר אבל לא יחסמו את החלל".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully