וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז שנקר לחקר העיצוב יקיים תערוכת מחווה למעצב והמאייר אפי ריבקינד

אפי - תערוכת מחווה למעצב והמאייר אפי ריבקינד תתקיים בגלריה שנקר ע"ש יעקב ותמר רוזן. אוצרת: מיכל שפירא, בשיתוף מרכז שנקר לחקר העיצוב בישראל. כל הפרטים - בפנים

אפי ריבקינד - פרסומת לאל על, 1967. באדיבות אפי ריבקינד,
אפי ריבקינד - פרסומת לאל על, 1967/באדיבות אפי ריבקינד

מרכז שנקר לחקר העיצוב בישראל מציג תערוכת איור אופטימית ומקומית, מתוך עבודותיו של אפי ריבקינד. אפי עבד כמעצב וכמאייר קרוב ל־65 שנים ונמנה על הדור שיצק את יסודות העיצוב הגרפי המקומי. עבודתו רבת השנים הטביעה את חותמה על תחום התקשורת החזותית המקומית, ועל המורשת החזותית של שנות השישים ואילך. למרות שהדימויים והפרסומים שיצר מוכרים לכל - שמו פחות מוכר לקהל הרחב. תערוכה זו מבקשת למקד את המבט במעצב משפיע ופורה, שלא זכה עד כה להכרה ההיסטורית הראויה. בעבודתו העשירה בסטודיו יצר עבור חברות מסחריות וגופים ציבוריים מרכזיים בישראל, עד לפרישתו בגיל 85, לפני ארבע שנים.

אפי ריבקינד - הגליל - כרזה עבור משרד התיירות, שנות ה-60. באדיבות אפי ריבקינד,
אפי ריבקינד - הגליל - כרזה עבור משרד התיירות, שנות ה-60/באדיבות אפי ריבקינד

ריבקינד עסק בעיצוב גרפי, באיור ובטיפוגרפיה, לצד פיתוח קונספט, אסטרטגיה וקופירייטינג. מצויד תמיד בעפרון, ברפידוגרף, ביד חופשית, בדמיון פרוע, באהבה גדולה ואופטימיות אין קץ. מתוך אלפי עבודותיו, תערוכה זו מבקשת להתמקד בקו האיורי, בהומור, בקלות היד ובחופש המחשבה. האיורים משוחררים מהקשרם המקורי ומציר הזמן, כך שדמויות, מילים וסיטואציות משתלבות זו בזו, וסיפורים חדשים מתגלים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אפי ריבקינד, 1969. באדיבות אפי ריבקינד,
אפי ריבקינד, 1969/באדיבות אפי ריבקינד

אפי נולד וחי בתל אביב, ולמד עיצוב גרפי בבצלאל. כילד חווה את סוף ימי המנדט הבריטי, וכנער את שנות הקמת המדינה. התפתחותו האישית כאדם וכמעצב ליוותה את התפתחות המדינה הצעירה וההיסטוריה הישראלית נרשמה בזמן אמת באיוריו. בין הנושאים והעיצובים המקומיים שיצר, ניכרת השפעה בינלאומית - צבעוניות עזה, נופים פסיכדליים, דימויי זוהר של מלחמה ונצחון, אופנות מתחלפות, איקונות אמריקאיות וקולנוע הוליוודי.

אפי ריבקינד - משחק הסביבון לאל על. באדיבות אפי ריבקינד,
אפי ריבקינד - משחק הסביבון לאל על/באדיבות אפי ריבקינד

"אתה אחד מן הצוות", סלוגן המתנוסס באחד מעיצוביו לאל־על, מתאים במיוחד לתיאור עבודתו של ריבקינד. איוריו עתירי התרחשויות ודמויות רבות הפועלות יחד. "אצלי אין סופרמנים", מעיד אפי, שבוחר בדרך כלל במקבץ דמויות על פני גיבור מרכזי אחד. אהבת האדם שמאפיינת את אפי מיתרגמת לנדיבות יצירתית ביחס לדמויות, שזוכות כל אחת לעלילה קטנה משלה.

אפי ריבקינד - הנסיכה על העדשה. באדיבות אפי ריבקינד,
אפי ריבקינד - הנסיכה על העדשה/באדיבות אפי ריבקינד

רישומים, סקיצות ופרגמנטים מעבודותיו משולבים זה בזה ומוצגים בגלריה יחד, כציור המתמשך על קיר המערה, מגולל את קורות עבודתו כמו גם את קורותינו המשותפים בארץ - בפשטות, בתמימות ובאופטימיות האופייניים לאפי, ונדמה שנדרשים כאן יותר מתמיד.

אפי - תערוכת מחווה למעצב והמאייר אפי ריבקינד בגלריה שנקר ע"ש יעקב ותמר רוזן. אוצרת: מיכל שפירא | בשיתוף מרכז שנקר לחקר העיצוב בישראל. אירוע פתיחה: 1.3.2024 יום שישי בשעה 11:00. נעילה 31.5.2024 | ביאליק 137, רמת גן

  • עוד באותו נושא:
  • תערוכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully