וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי צ'ק אאוט באופק: חדרי שינה מרהיבים בהשראת בתי מלון

חדר מעוצב בבית מלון הוא חלק בלתי נפרד מחופשה מהנה ובלתי נשכחת. בהשראתו בוחרים יותר ויותר אנשים לעצב את חדר השינה הפרטי שלהם, באופן שישדר נינוחות והנאה מתחושת נופש, בלי מועד צ'ק אין באופק

אדריכל מושיק חדידה. רגב כלף,
אדריכל מושיק חדידה/רגב כלף

"שינה תתיר את סבך הדאגה", הגה שייקספיר, והשראתו נחה עליו ודאי אחרי תנומת לילה הגונה. מהפכת העיצוב, ששמה דגש על הסביבה האסתטית בה אנו מתנהלים, לא זנחה גם את החדר האינטימי בבית, וההשראות לעיצובו רבות מספור, כהצדקה לעובדה שאנחנו מבלים בו שליש מחיינו.

שגרת החיים האינטנסיבית והתובענית של תקופתנו הלא פשוטה בעליל, הביאה לעליית קרנם של חדרי השינה, ולא רק מבחינה עיצובית. חדרי השינה הפכו לחשובים ומשמעותיים יותר מאי פעם מתוך ההבנה הבסיסית כי הם המקום שטוען את הלנים בהם מבחינה אנרגטית, הן פיסית והן נפשית.

באדיבות ELLA DECOR. סיון אסקין, אושיר אסבן,
באדיבות ELLA DECOR/סיון אסקין, אושיר אסבן
זמן לרומנטיקה. אלפינה תאורה. יחצ,
זמן לרומנטיקה. אלפינה תאורה/יחצ

אם בעבר שינה טובה היתה משודכת לחופש ולנופש בארץ או במדינות שמעבר לים, שם היו נהנים ממיטה זוגית רחבה ורכה יותר מהמיטה הסטנדרטית שבבית, ועם יחס כריות לא הגיוני בהשוואה למספר הלנים, הרי שכיום יש דגש על תפיסת "החיים הטובים" גם במרחב הביתי.

החדרים בבתי המלון עוצבו בעבר בצורה הומוגנית, מתוך מחשבה לתת לנוסע המתמיד תחושה דומה בכל מקום אליו יטוס. עם השנים רווחה התפיסה כי דווקא תחושת הביתיות תותיר את הלקוח נאמן לבית המלון, והרצון להפוך את חדרי המלון להרבה יותר ממקום להניח בו את הראש היא זו שהובילה לשדרוג בעיצוב החדרים. המעבר מאחידות ובנאליות עיצובית לעיצוב מוקפד בסגנונות שונים היווה פתח לכניסת מעצבים שונים לזירה, דוגמת אמנים, מעצבי-על, בתי אופנה ואפילו אדריכלים.

באדיבות ELLA DECOR. סיון אסקין, אושיר אסבן,
באדיבות ELLA DECOR/סיון אסקין, אושיר אסבן
אדריכל מושיק חדידה. עודד סמדר,
אדריכל מושיק חדידה/עודד סמדר
באדיבות אלפינה תאורה. יחצ,
באדיבות אלפינה תאורה/יחצ

מושיק חדידה, בעל משרד לאדריכלות תכנון ועיצוב הבית מסביר: "כיום מתחרה העיצוב הביתי בעוז עם העיצוב המקצועי והמוקפד של מלונות מעוטרי-כוכבים, ביניהם גם מלונות בוטיק בעיצוב ייחודי ומרתק. הלוקסוס, שמאפשר לרבים לנפוש בארץ ובעולם יותר מבעבר, מביא רבים לשאוב השראה מחדרי בית מלון ולרכוש פריטים דומים לעיצוב המרחב הפרטי שלהם. גופי תאורה יחודיים ופונקציונליים, כיסאות או כורסאות לצד המיטה, מגבות ומצעים מכותנה מצרית משובחת, ארוגה בצפיפות חוטים גבוהה, וחדרי רחצה צמודים ומאובזרים היטב - הם רק חלק ממהיצע שמוביל רבים לבחור בהם גם עבור חדר השינה האינטימי. פריטי נוחות אלה ואחרים נועדו לייפות את המציאות היומיומית, ולנסוך תחושת חופש בשגרה, בלי להתחייב למועד צ'ק אאוט".

כמו בבית המלון, גם עיצוב חדר השינה הפרטי אמור להעניק תפאורה הולמת, בתקווה לגיוון ולשדרוג השגרה האפורה. לכן, אימוץ השונה והמפתיע, יכול להיות ניסיון מעניין להגשים את המאוויים והפנטזיות הכמוסות בחדר הפרטי, דרך העיצוב.

באדיבות אלפינה תאורה. יחצ,
באדיבות אלפינה תאורה/יחצ
אדריכל מושיק חדידה. יהודית הופמן,
אדריכל מושיק חדידה/יהודית הופמן
אדריכל מושיק חדידה. אלון ברהום,
אדריכל מושיק חדידה/אלון ברהום

לתאורת חדר השינה חשיבות מירבית הנוגעת, בין היתר, לאיכות השינה. ב"אלפינה תאורה" "ממליצים להכניס לחלל אור טבעי ככל האפשר, ובשעות החשיכה לשלב בין שלושה סוגי תאורה: תאורת אווירה, תאורת תקרה ומנורות קריאה. באופן כזה תוכלו להיטען באנרגיה טבעית עם היקיצה, ולתת לגוף לעבור למצב שינה בלי חסכים או נזקים. כדאי להשתמש בתאורת תקרה מרכזית בקווים נקיים, בניגוד לאהילים או לשנדלירים מפוארים, ולא להפריז בעצמת התאורה. לשם כך, כדאי לאבזר את התאורה המרכזית בחדר בעמעם, שיתאים בצורה מיטבית את עוצמת האור לסוג הפעילות בחדר האינטימי. תאורה נקודתית, בדמות מנורות קריאה לצד המיטה, תשלב בחן בין נוחות לאסתטיקה".

לדברי אלה שלומוב, מ-ella décor, "פריטי טקסטיל כמו וילונות או שטיח רך יכניסו את החמימות הדרושה וילבישו את החדר באופן שיעטוף היטב את השוהים בו. כיסוי מיטה וכריות מעוצבות הן הדרך הקלה והמהירה להכניס שינוי ולרענן את חדר השינה. חשוב להשתמש בבדים נעימים למגע, שמשדרים רכות ולא חספוס, כדי להעביר את תחושת הנינוחות והחמימות בחלל. ובכלל, גם אם בחרתם להיות נועזים יותר מבדרך כלל, שמרו על רמת אלגנטיות ונינוחות, והימנעו מגוונים ומטקסטורות שעלולים להקטין ויזואלית את החלל ולגרום לכם לאי-נוחות בטווח הרחוק".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully