וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכרים ולא שוכחים: מיצב פיסולי מרגש בבית להיות בחולון

מיצב פיסולי חדש נחנך אתמול בחצר בית להיות - מרכז חינוכי עירוני לטיפוח תודעת השואה ולקחיה בחולון. הוא עוצב על פי ספר הילדים שכתבה שורדת השואה ויקירת העיר חולון, בת-שבע דגן ז"ל - "צ'יקה, הכלבה בגטו"

חנוכת המיצב הפיסולי ציקה הכלבה בגטו בבית להיות, 25.2.24. עיריית חולון,
חנוכת המיצב הפיסולי ציקה הכלבה בגטו בבית להיות, 25.2.24/עיריית חולון

מיצב פיסולי חדש נחנך אתמול בחצר בית להיות - מרכז חינוכי עירוני לטיפוח תודעת השואה ולקחיה בחולון. המיצב עוצב על פי ספר הילדים שכתבה שורדת השואה ויקירת העיר חולון, בת-שבע דגן ז"ל - "צ'יקה, הכלבה בגטו". הטקס המרגש נערך במעמד ראש עיריית חולון ובהשתתפות משפחתה של דגן ז"ל - ילדיה ונכדיה, נציגת יד ושם ורבים ממוקירי זכרה.

האומנים ורדה גבעולי ואילן גלבר (דור שני לשורדי שואה), יצרו את המיצב על פי איורי הספר המקוריים של המאייר אבי כץ. במיצב קירות בנויים מלבנים (בריקים), שמזכירים את הבנייה האירופית בגטאות ומייצרים תחושת לחץ. בתוך הקירות מוקמו במסגרות "חלונות" עם הדפסים על גבי קרמיקה ממבחר עמודים מהספר. כמו כן, עוצב פסל מברונזה של הכלבה צ'יקה קופצת משמחה לקראת המפגש עם הילד, ובמרכז, בין קירות הלבנים, הוצב פסל ברונזה של ילד שחובק את הכלבה.

חנוכת המיצב הפיסולי ציקה הכלבה בגטו בבית להיות, 25.2.24. עיריית חולון,
חנוכת המיצב הפיסולי ציקה הכלבה בגטו בבית להיות, 25.2.24/עיריית חולון

בת-שבע דגן ז"ל, שהייתה שותפה להקמת המיצב, הלכה לעולמה לפני שבועות ספורים, ולא זכתה להשתתף בטקס החנוכה. המעוניינים להתרשם מהמיצב מוזמנים לחצר בית להיות, ברח' הגלעד 10, חולון בימים שני ושלישי, בשעות 13:00-09:00 (שעות ביקור נוספות יפורסמו באתר רשת קהילה ופנאי בהמשך, הכניסה חופשית).

  • עוד באותו נושא:
  • פיסול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully