וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תהיו חוץ-פנים: בקרוב יהיה חם יותר. זה הזמן להוביל לשינוי בחצר הבית

באביב ובקיץ אנחנו מבלים יותר בחוץ. איך גורמים לסביבה להיכנס לפנים הבית?

אדריכל רון שפיגל. אלעד גונן,
אדריכל רון שפיגל/אלעד גונן

הקשר בין העונות החמות לסביבת הבית החיצונית הוא הדוק ביותר: אנחנו מבלים יותר בחוץ, ורוצים להכניסו גם אל חללי הפנים. התכנון האדריכלי מדגיש סוג של מיזוג בין חוץ לפנים, כאשר בעונות החמות מתחדדת עוד יותר מגמת טשטוש הגבולות.

מאז שחר האנושות, קיים בנו הרצון להרגיש חופשיים ומחוברים לטבע שסביבנו. אין ספק שמרחבים עם נוף וחללים פתוחים עוזרים לתחושת החופש ויוצרים תחושה של מרחב גדול, מואר ומחובר לטבע. הבנייה בארץ לא תמיד תמכה בחלום הזה. קובי חליפה הבעלים של "ארטפרו" המתמחה בחלונות בלגיים, מסביר: "הבתים תוכננו כמו בונקרים קטנים, עם חלונות קטנים והתכחשות לסביבת הבית".

אדריכל רוני פרידמן - מפתחי ארטפרו. שי גיל,
אדריכל רוני פרידמן - מפתחי ארטפרו/שי גיל
באדיבות מפתחי ארטפרו. אלברט אדוט,
באדיבות מפתחי ארטפרו/אלברט אדוט
קובי חליפה, מעצב ובעלי ארטפרו. שי שיין,
הבתים תוכננו כמו בונקרים. קובי חליפה/שי שיין

אבנר צדוק, מנכ"ל ובעלים של חברת פלגים, המתמחה בתכנון ועיצוב בריכות, מוסיף: "בשנות ה-90 מספר אדריכלים הובילו את השינוי בשיטת הבנייה בארץ, החלו לפעור מפתחים גדולים בחלל הבית והחל רנסנס של בנייה התומכת בטשטוש הגבולות בין הפנים לחוץ, הכנסת הנוף אל הבית ושילובו בעיצוב הפנים, כאשר תכנון הבריכה ומיקומה בחוץ הם קריטיים בתכנון הבית.

"על מנת שהפנים והחוץ יתכתבו בצורה איכותית חובה שיהיה ביניהם סנכרון מושלם. לקוח שבונה בריכה, רוצה להכניס אותה לסלון הביתי שלו, להציג אותה לראווה בפני כל מי שנכנס הביתה. ולא רק לטובת אלו שיושבים בחוץ. בריכה היא לא רק חוויה שמעצימה את המשפחה ומאגדת סביבה חברים, היא גם אלמנט עיצובי דומיננטי בתרומתו לבית".

עוד מוסיף חליפה: "הישראלים אוהבים בית מואר. על זה יש הסכמה גורפת - כל אחד שרואה חלונות גדולים, אוהב ורוצה ליישם אותם בביתו".

אדריכל ירון אטיאס, בריכה פלגים. עודד סמדר,
אדריכל ירון אטיאס, בריכה פלגים/עודד סמדר
אבנר צדוק, מנכ"ל ובעלים פלגים בריכות. שבי קדם,
סנכרון מושלם. אבנר צדוק/שבי קדם
אדריכל איתי גרשי, באדיבות פלגים. איתי גרשי,
אדריכל איתי גרשי, באדיבות פלגים/איתי גרשי

"צריך לקחת בחשבון גם את נושא הבידוד", מסביר אדריכל רון שפיגל "כשאנחנו מתכננים בתים אנחנו לוקחים בחשבון את כיווני השמש והאוויר כדי להבין איפה נכון למקם את המפתחים והאם צריך לייצר הצללות. חשוב להבין מה אנחנו רוצים לקבל מהפתח שלנו - האם אני רוצה להרגיש את החוץ או גם הכנסת אור ואוויר לחלל. כך נוכל להבין איזה מפתחים מתאימים לכל אזור בבית".

אקירכל רון שפיגל. אלעד גונן,
אדריכלות רון שפיגל/אלעד גונן
אדריכל רון שפיגל - שפיגל אדריכלים. עידן מעוז,
בראש ובראשונה הבידוד. אדריכל רון שפיגל/עידן מעוז
רון שפיגל - שפיגל אדריכלים. אלעד גונן,
רון שפיגל - שפיגל אדריכלים/אלעד גונן

לדברי שפיגל, "בחירת המפתחים נעשית בהתאם לסגנון ולשפה של הבית. צריך להבין קודם באיזה מפתחים בוחרים. לפני שמחליטים לבחור גדלים וסוג צריך להבין מה המטרה שלנו ומה סוג הפתיחה הנכונה עבור הלקוח. היום בכל הסגנונות נרצה להכניס את החוץ והאור בצורה נכונה הביתה, וזה התפקיד שלנו - כל עוד אנו לוקחים בחשבון גם את הפן הבטיחותי".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully