וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש נפשות היו צריכות דירת חלומות. הן קיבלו אותה

הקבלן מסר את המפתחות לדירת 135 מ"ר ברמת גן. ואז הגיע הזמן של אדריכלית שיר מרגולין לבצע את המהפך

עיצוב שיר מרגולין. מאיה אבגר,
עיצוב שיר מרגולין/מאיה אבגר
  • פרויקט: דירת מגורים ברמת גן
  • שטח: 135 מ"ר
  • הדיירים: משפחה בת 6 נפשות - זוג הורים ו-4 ילדים בהם שני פעוטות ושתי בנות גילאי בית ספר יסודי
  • אדריכלית: שיר מרגולין

"האתגר המרכזי בפרויקט היה להפוך דירת קבלן סטנדרטית, חסרת אופי לבית החלומות עבור משפחה גדולה בת 6 נפשות. המשפחה כוללת זוג הורים ו-4 ילדים בגילאים שונים, מה שדרש יצירת חללים מרווחים, נוחים ומותאמים לצרכים המגוונים של כל אחד מבני משפחה". כך מספרת האדריכלית שיר מרגולין, שבחרה בגישה יצירתית ופונקציונלית לעצב מחדש את הבית, תוך שיתוף פעולה הדוק עם בני המשפחה לאורך כל התהליך.

לפני העיצוב המחודש של שיר מרגולין - דירת קבלן סטנדרטית. יחצ,
לפני העיצוב המחודש של שיר מרגולין - דירת קבלן סטנדרטית/יחצ

במסגרת השיפוץ, הסלון והמטבח, שהם לב הבית, עברו מהפך משמעותי. הוחלט לוותר על קיר הטלוויזיה הסטנדרטי שיצר חציצה בין החללים על מנת להשאיר את הבית פתוח ואוורירי. האלמנט האדריכלי שנבחר הוא תכנון של קורה ממנה ירד מסך עם מקרן נשלף רק בעת הצורך, כך נוצרה תחושת המשכיות בין אזור האירוח למטבח, והדירה נראית באופן משמעותי מרווחת ומוארת יותר.

פלטת הצבעים שנבחרה לבית היא צבעים מונוכרומטיים, עדינים ומרגיעים, וילונות לבנים שיוצרים תחושת עומק וחמימות, ודלתות לבנות של חברת פנדור, שמשרות תחושת מעבר נקייה בין החללים. פלטת הצבעים שנבחרה אמנם מצומצמת, אך הצבעוניות הרבה שמגיעה מהרהיטים שנבחרו בקפידה, מהעציצים שהוצבו בפנים ובחוץ, ומהאמנות הצבעונית שהוצבה על הקירות, הובילו ליצירת חלל נקי אך עשיר.

על מנת לייצר תחושה של חלל גדול ומואר, בחרה האדריכלית במטבח לבן שנטמע בחלל, על רקע האלומיניום הכהה והצמחייה הירוקה הנשקפת מהמרפסת. הקיר שסוגר את המטבח קוצר, על מנת לתת עוד פתיחה של החלל והמבט, בדיוק למימדים הנדרשים על מנת לסגור את המטבח בצורה המושלמת.

עיצוב שיר מרגולין. מאיה אבגר,
עיצוב שיר מרגולין/מאיה אבגר

בחירת הרהיטים הייתה חלק משמעותי בתהליך השיפוץ, כשהם מהווים שכבה נוספת וחשובה של החומריות והאסתטיקה: מהכורסאות המיוחדות של Naive Lounge Chair CAMIRE שנבחרו בגוון וורוד עדין עבור החלל המרכזי, לשולחן Island coffee table שהוצב במרכז הסלון על רקע שטיח בהיר שתוחם את האזור. עבור חלל הכניסה נבחר הרהיט Valet wall console כסנטר פיס אחד יחיד ומיוחד, שמאפשר גם אחסון מפתחות, עם מראה מינימליסטי מעליו וגוף תאורה עדין.

אחד האתגרים המרכזיים היה יצירת פתרונות אחסון יעילים עבור המשפחה הגדולה. לפני השיפוץ בדירה היו 3 חדרי שירותים. בתכנון החדש הוחלט לוותר על חדר שירותים אחד לטובת הפיכתו למחסן גדול עבור הציוד הרב של בני המשפחה, מה שתרם לתחושת המרחב הכללית בבית, ואיפשר לבני המשפחה לאחסן פריטים בחלל ייעודי לכך, במקום להצטרך למצוא להם מקום במרחב המחיה.

עיצוב שיר מרגולין. מאיה אבגר,
עיצוב שיר מרגולין/מאיה אבגר

חדר השינה של ההורים עוצב בסגנון סקנדינבי - רגוע, נעים ומזמין. נבחר טפט עדין בגוון ירוק בהיר, וריהוט פשוט וקלאסי. האלמנט הדומיננטי ביותר בחדר הוא הטפט הצבעוני בגב המיטה שמכניס תחושה של צמחיה וחלומיות ומתכתב בצבעוניות עם העץ. אחרי השיפוץ, חדר השינה מרגיש כמו בית מלון מפנק, מבלי לוותר על התחושה האינטימית והנעימה.

לחדר הילדים נבחר קיר טפט עם חיות בג'ונגל שנותן הרבה צבע ואווירה חמימה וחלומית. הטפט הוא מינימליסטי, עם הרבה אזור לבן, כך שנראה כציור קיר. ארון הקיר הגדול מאחסן את כל הבגדים והצעצועים של הילדים וכך נשמר הסדר בחדר.

עיצוב שיר מרגולין. מאיה אבגר,
עיצוב שיר מרגולין/מאיה אבגר

בעיצוב החדר שולבו גם הילדים הקטנים וגם הבנות הגדולות. האדריכלית ובעלת הדירה בחרו מספר אופציות של סגנונות, והילדים בחרו מתוכן כך שהרגישו שותפים לתהליך. בסופו של דבר, נבחר קונספט של מיטות נמוכות שמהוות גם אזור שהייה. נבחר טפט גאומטרי עדין של ורוד וזהב, שמתכתב עם הידיות העגולות.

כחלק מלקחי הקורונה, תוכננה פינת עבודה אישית, אשר חופתה בעץ אלון, ומותאמת בדיוק לגודל הממד.

עיצוב שיר מרגולין. מאיה אבגר,
עיצוב שיר מרגולין/מאיה אבגר

הפרויקט הסתיים בהצלחה רבה, ודירת הקבלן הסטנדרטית הפכה לבית חלומות עבור המשפחה. הדירה הפכה למרחב פתוח, מואר, נעים ומזמין, שמתאים בצורה מושלמת לצרכים של הדיירים. הצלחת הפרויקט נבעה במידה רבה משיתוף הפעולה הפורה בין האדריכלית למשפחה.

בסיום הפרויקט, בעלת הדירה בירכה על שיתוף הפעולה עם האדריכלית: "שיר מעצבת בחסד. כבר מההתחלה ידענו שהטעם שלנו זהה, אבל זה לא מספיק. שיר ירדה לפרטים הכי קטנים, העמיקה, חקרה, הציעה מגוון אפשרויות ולא וויתרה עד שהגענו לפתרון המושלם בכל חלק בבית. בנוסף, שיר הייתה סבלנית, רגועה, נעימה וידעה להתאים את הרעיונות לתקציב שלנו. אם בתחילת התהליך חשבנו שנעזר בה "בקטנה" בסוף התהליך הגענו למצב שאין עציץ שאנחנו קונים לבית מבלי להתייעץ עם שיר. מומלצת +++".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully