וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבניין עתיד לעבור פינוי בינוי. לבעלי הדירה לא היה זמן לחכות

על אף שהיא ממוקמת בבניין שעתיד לעבור פינוי בינוי, החליטה בעליה של הדירה בהוד-השרון להתאים אותה לטעמם וצרכיהם. מעצבת הפנים מעין רהב, בוגרת הסטודיו להכשרת מעצבי פנים של ברברה ברזין, שאחראית על המהפך המרשים משתפת בתהליך

סלון, תכנון ועיצוב מעין רהב. אורית ארנון,
סלון, תכנון ועיצוב מעין רהב/אורית ארנון
  • עיצוב פנים: מעין רהב - בוגרת הסטודיו להכשרת מעצבי פנים של ברברה ברזין
  • המיקום: הוד השרון
  • הנכס: דירה בשטח של כ- 100 מ"ר
  • משך השיפוץ: כשלושה חודשים
  • צילום: אורית ארנון

דירתם של בני הזוג, להן שתי בנות בראשית גיל ההתגברות, ממוקמת בבניין שנבנה בשנות ה-70 ומועמד לפינוי בינוי. באופן טבעי עלתה השאלה עד כמה להשקיע בדירה שביום מן הימים תפונה אך היותה מיושנת דרשה שינוי משמעותי כדי שתתאים לצרכי המשפחה בשלל היבטים - כך, למשל, נדרשה תוספת של חדר רחצה ויצירת פינת עבודה ראויה ומוצנעת. בוגרת הסטודיו להכשרת מעצבים פנים של ברברה ברזין, מעצבת הפנים מעין רהב, אחראית על התכנון והעיצוב החדשים.

חלל ציבורי - תכנון ועיצוב מעין רהב. אורית ארנון,
חלל ציבורי - תכנון ועיצוב מעין רהב/אורית ארנון

"טרם השיפוץ כללה הדירה בוידעם וחלל אלכסוני ששימש כארון בגדים וכשטח אחסון - שני אלמנטים נוספים שדרשו טיפול. בנוסף, לפני השינוי הגדול היה חדר רחצה אחד ושני חדרי שירותים קטנים ולא נוחים - השימושי מביניהם ממוקם היה ממש במרכז החלל הציבורי. יצאנו לדרך כששני בני הזוג תהו כיצד ניתן ליישם בפועל את כל הצרכים כמו אזור עבודה עבור שניהם בחלל הציבורי שכן שניהם עובדים בעיקר מהבית ואוהבים להיות מול המחשבים באזור המרכזי.

"בשלב הראשון הגדרנו את הצרכים האקוטיים כמו חלל עבודה, חדרי רחצה ושירותים מחולקים ובמקביל התחלנו לעבד המצב הקיים: לבטל את חדר הארונות האלכסוני שממוקם ממש בכניסה, להחליף את כל חלונות העץ המיושנים לאלומיניום בגוון בהיר ונעים.

"את הקיר האלכסוני, שניצב ממש בכניסה לדירה ושימש כחדר ארונות, הרסנו לחלוטין כדי לאפשר כניסה נעימה וישרה ולאפשר לאור הטבעי לחדור לחלל הציבורי בצורה האפקטיבית יותר. ארון הכניסה החדש תוכנן ממש בשלבים הראשונים ומעבר להיותו פרקטי לאחסון פריטים יום-יומיים הוא משמש גם כמחיצה בין החלל הציבורי בכניסה לאגף הפרטי".

חדר ילדים, תכנון ועיצוב מעין רהב. אורית ארנון,
חדר ילדים, תכנון ועיצוב מעין רהב/אורית ארנון

"עבור יחידת הנגרות הדו- כיוונית בחרנו פורמייקה בגוון תכלת מעושן עם נגיעות של פורמייקה דמוי אלון מבוקע. מצד הכניסה מוצנעים בה ארון החשמל והתקשורת, מקום לתליית מעילים ומידוף לחפצים שונים כמו תיקים, ארנקים, מטריות וכיוב. מצדה השני, זה הפונה לעבר מסדרון החדרים, תוכנן שטח אחסון רב למגוון חפצים ולכן יצרנו חלוקה של מדפים ואזורי תלייה. את המסדרון שמוביל לחדרי השינה, שטרם השיפוץ היה צר מאוד ריווחנו משמעותית והוא תחום משני צדדיו בנגרויות: אחת היא גב נגרות הכניסה ומולה, נגרות שמכילה בתוכה את מכונת הכביסה והמייבש. לצידם תוכנן ארון שירות עבור שואב האבק וחומרי ניקיון.

"המשפחה מרבה לבלות יחד בחלל הציבורי ולאור העובדה שבקשתם היתה לתכנן את אזור העבודה במרכזו הקדשנו מחשבה כיצד ליצור פינת עבודה מסודרת ומוצנעת כך שיכולו לנהל חיי משפחה במרחב הציבורי במקביל לחיי העבודה. לשם כך תכננתי עבורם יחידת נגרות ומסגרות ענקית שמהווה מחיצה בין חלל עבודה פרקטי לבין הסלון שעשויה מפרופיל מרובע ואלגנטי מתכתי בגוון קירות הבית. שזרנו בה רשת אקספנדד בצורת מעוינים שמייצרת מרקם שונה ונגרות בגוון אלון טבעי. מסך הטלוויזיה עומד על המחיצה כך גם המחשבים שנדרשים להם לעבודה. תשתית החשמל תוכננה כך שניתן יהיה להסתיר באופן מוחלט את כל הכבלים מהרצפה בתוך המחיצה.

"את אדן הטרצו הקיימת חידשנו ויצרנו מעין מובלעת עבור פינת אוכל אינטימית שמוקפת בצמחיה שופעת המדמה תחושה של חממה או פטיו קטן ומזמין בתוך החלל. הוספנו וילון רומאי רך חצי שקוף בגוון טבעי שמעצים את האווירה. על אף שהדירה נהנית מאור נהדר חשוב היה לי לתת דגש על תאורה, במיוחד לשעות העבודה. לטובת העניין הוספנו נקודות מאור מהתקרה ורכשנו פס צבירה עם ספוטים רכים בגוון אור טבעי, שמפוזרים מעל חלל העבודה שאינו מסנוור אותם בעת העבודה".

מטבח - חזיתות הוחלפו ועליון עם תאורה חדש. תכנון ועיצוב מעין רהב. אורית ארנון,
מטבח - חזיתות הוחלפו ועליון עם תאורה חדש. תכנון ועיצוב מעין רהב/אורית ארנון

"על המטבח שוחחנו לא מעט בתחילת הדרך. כאמור, סוגיית הפינוי-בינוי הובילה להתלבטות של ממש האם להשקיע במטבח חדש או לשדרג את הקיים. סיכמנו שנשדרג את המטבח כהוגן, וכך היה. חזיתות המטבח הקיים הוחלפו לחזיתות פורמייקה בגוון כחול כהה ועז עם קנט בירץ' שמדגיש את גוון החזיתות. משטח השיש נשאר כפי שהיה. בציר הכיור פירקנו את היחידה העליונה ויצרנו חדשה שמגיעה לגובה התקרה. הטמענו בחלקה התחתון תאורה לכל האורך כדי שציר העבודה יהיה מואר לעילא. החיפוי הישן הוחלף לבריקים לבנים ומבריקים וציר המקרר תוכנן מחדש על מנת לנצל כל מ"מ של עבור אחסון סגור ומזווה פרקטי ונוח.

"עבור חדרי השינה תכננו נגרויות לבגדים ואחסון בתוך נישות שיצרנו עבורן. התאורה הותאמה בהתייחס לכל חלל ועל גבי רצפת הפרקט שילבנו שטיחי צד רכים ונעימים. כל אחת מהבנות הכניסה את הנגיעות שהיא אוהבת ורוצה בנקודת הזמן הזו תוך הבנה שהחדרים עוד יעברו טרנספורמציה קלה עם שנות ההתבגרות.

"בחדר השינה של בני הזוג בוטלה נישה שחסמה את המרחב ותכננו דלת כיס 'סקרניו' בין חדר השינה לחדר הרחצה החדש, שתוכנן במקום תא השירותים שהיה שם קודם לכן. זה היה כאמור האתגר האמיתי בדירה- לייצר שני חדרי רחצה שכוללים שירותים, אחד לזוג ושני לבנות".

סלון מבט ממחיצת חלל העבודה, תכנון ועיצוב מעין רהב. אורית ארנון,
סלון מבט ממחיצת חלל העבודה, תכנון ועיצוב מעין רהב/אורית ארנון

"ההורים נהנים עתה מחלל רחב ידיים עם מקלחון מפנק בו שניהם יכולים להתקלח במקביל, נישה נוחה לבקבוקי הרחצה וארון אמבט שיכול להכיל ממש כל מה שצריך. השירותים תוכננו כנישה מוצנעת בחדר, בפינה שקטה ופרטית. חדר הרחצה של הבנות כולל מקלחון רחב ומפנק, נגרות גדולה ומרווחת על-מנת שלכל אחת מהן תהיינה מגרות משלה. השירותים תוכננו בנישה הכוללת נייר נוספת עבור ניירות הטואלט".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully