וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו מסע בזמן: מטירה מכושפת לבית מודרני ומואר

בלב שכונה בהרצליה שכן בית שנדמה כאילו לקוח מסיפור אגדות. מראהו המיוחד יצר אתגר לא פשוט. "ניסו להרתיע אותי שיהיה קשה לשפץ את הבית, זה רק עורר בי רצון להוכיח שזה אפשרי", מספרת המעצבת דפנה גופר

עיצוב פנים דפנה גופר. איל תגר,
עיצוב פנים דפנה גופר/איל תגר
  • עיצוב פנים: דפנה גופר
  • צילום: איל תגר
  • שיפוץ: קוטג' טורי בן 3 קומות. 210 מ"ר בנוי ו-70 מ"ר גינה

לא נעים להגיד, אבל לפני השיפוץ היו מי שכינו את הבית הזה "בית המכשפות" בשל הסגנון הייחודי שלו. הוא נבנה לפני עשור בסגנון אמריקאי ויקטוריאני, חזית הבית נבנתה בצורת משושה ועוטרה באבנים גדולות עם עמודים דמויי שיש בכניסה. חלונות קשתות חומים וסורגים דמויי סורגי ברזל של מבצרים עתיקים, מעקה מדרגות דמוי שיש וריצוף אבנים במראה עתיק.

המדרגות לפני החידוש. יחצ,
אפל וקודר. המדרגות לפני השיפוץ/יחצ
עיצוב פנים דפנה גופר. איל תגר,
ואחריו. עיצוב דפנה גופר/איל תגר

עיצוב הפנים כלל גוונים כהים - ריצוף שחור במרתף, מדרגות כהות עם מעקה עץ כבד במראה עתיק, פרקט למינציה כהה, חלונות חומים. קורות פלסטיק דמויות אדני רכבת על התקרה וחיפוי אריחים דמויי אבנים עתיקות על הקירות. אלמנטים רבים כמו ראשי חיות, וילונות כבדים בצבע יין וטפטים רבים קישטו את החדרים.

"הקונספט שהוביל את העיצוב היה מעין בית קטן בכפר", מספרת המעצבת דפנה גופר. "רציתי ליצור תחושה של חופש לצד חמימות ביתית". השיפוץ כלל החלפת חומרים כבדים בקלילים, בדגש על פתיחת חללים והכנסת אור טבעי. שילוב בין חלונות בצבע תכלת צפחה ופרקט אלון בהיר יצרו אווירה מודרנית וחמימה, במראה עדכני וקלאסי בו זמנית.

המבואה לפני החידוש. יחצ,
מבואה קודרת/יחצ
עיצוב פנים דפנה גופר. איל תגר,
קצת יותר אור. עיצוב דפנה גופר/איל תגר
עיצוב פנים דפנה גופר. איל תגר,
עיצוב פנים דפנה גופר/איל תגר

הבית בנוי כקוטג' טורי, ממוקם בין שני בתים, בעל שני כיווני אוויר בלבד לצפון ודרום. "כשראיתי לראשונה את קומת הכניסה הרגשתי סוג של מחנק, לצד התרגשות מהמחשבה על מה אפשר לעשות כאן. התחושה האינסטנקטיבית שלי היתה לשבור כל קיר גבס שאני רואה", מספרת דפנה.

בקומת הכניסה היו סגורים המטבח ופינת האוכל כמעין חדרים ללא דלת, עם הנמכות גבס בצורת קשתות. בנוסף היו סלון, חדר עבודה ושירותי אורחים, מה שיצר אווירה עמוסה וחשוכה. מטרת השיפוץ היתה להפוך את החלל לפתוח ומואר.

המטבח לפני החידוש. יחצ,
מטבח סגור/יחצ
עיצוב פנים דפנה גופר. איל תגר,
נפתח לרווחה. עיצוב דפנה גופר/איל תגר

"חדר העבודה שהיה ממוקם בכניסה, הוחלף במטבח מרווח ושלושה חלונות גדולים שהיו מוסתרים מאחורי וילון, הפכו פתאום לנקודת מבט מרכזית ומוארת בבית. במהלך השיפוץ נתקלנו בעמוד שלא הופיע בתוכניות המקוריות ובאישור קונסטרוקטור, בנינו קורה תומכת אנכית והורדנו את העמוד. החדר היחיד שנותר בקומת הכניסה הוא חדר השירותים ואפילו קיר הגבס שצמוד למדרגות, הוחלף בקיר זכוכית קבוע, המאפשר זרימת אור טבעית ותורם רבות לתחושת המרחב".

גרם המדרגות בנוי בצורה ריבועית. מי שתכנן במקור את הבית רצה להשאיר לעצמו אפשרות עתידית להוספת מעלית והתוצאה היא אלמנט מרכזי שניצב במרכז הבית ותופס את העין וגם לא מעט שטח. השטיח שכיסה את מדרגות האבן הוחלף בחיפוי עץ אלון, מעקה העץ הוחלף במעקה מתכת מודרני עם מאחז יד מחופה גם הוא בעץ אלון. קיר הגבס הצמוד למדרגות הוחלף בקיר זכוכית.

עיצוב פנים דפנה גופר. איל תגר,
עיצוב פנים דפנה גופר/איל תגר
עיצוב פנים דפנה גופר. איל תגר,
עיצוב פנים דפנה גופר/איל תגר

בקומה העליונה היה חדר רחצה אחד ששימש את חדרי הילדים וחדר ההורים. אחד האתגרים היה להוסיף להורים חדר רחצה משלהם, מבלי להקטין באופן משמעותי את חדר השינה שלהם. הפתרון שהוצא היה בחירה באמבטיה קצרה יחסית לילדים - 150 ס"מ אורכה ופתח לוונטה לאיוורור, תוך וויתור על חלון. התוצאה היא קומת מגורים עם סוויטת הורים וחדר רחצה צמוד, שני חדרי ילדים וחדר רחצה המשמש את שניהם.

חלל פתוח במרתף חולק לשניים - באחד חדר עבודה מרווח ושקט ובשני אזור משחקים לילדים.

עיצוב פנים דפנה גופר. איל תגר,
עיצוב פנים דפנה גופר/איל תגר
החצר לפני. יחצ,
וכך החצר נראתה לפני כן/יחצ
עיצוב פנים דפנה גופר. איל תגר,
עיצוב פנים דפנה גופר/איל תגר

בגינת הבית - מבצר מפלסטיק שהיתמר לגובה של שלושה מטרים, ספסלים ופסלים משיש וריצוף בגווני חום אדמה - הוחלפו בדק עץ טבעי, עצי פרי וריהוט מודרני.

דפנה גופר. טל גבעוני,
דפנה גופר/טל גבעוני

"יצאנו לדרך עם בית במראה מאוד לא שגרתי, עם שני כיווני אוויר בלבד, עם חדר רחצה אחד בקומה העליונה והמון חדרים קטנים, קירות ומחיצות ואני מרגישה שהצלחנו להתחשב בצרכים והרצונות של של כל בני הבית, ליצור חלל אירוח גדול ומרווח, עם פינות עבודה שקטות ואזור משחקים. בית מזמין, מואר ומרווח, שאני מקווה שישמח את כל בני המשפחה לשנים רבות", מסכמת דפנה.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully