וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט מיוחד: הנצחת הקרב על תחנת משטרת שדרות, גבורת הלוחמים והתושבים

בנק הפועלים ממשיך להנציח את גבורת תושבי הדרום וכוחות הבטחון והעניק חסות לקיר גרפיטי עצום בגודל של כ-100 מ"ר שצויר על גבי קיר בניין בשכונת ניר עם בשדרות, מול תחנת המשטרה שמנציח את גבורת הלוחמים והתושבים שניהלו קרבות הרואיים נגד המחבלים שהשתלטו על התחנה

ציור הגרפיטי של האמן ארד לוי בעיר שדרות בחסות בנק הפועלים/יחצ

לאחר הצלחת הפרויקט הראשון בעיר אופקים וקבלת תגובות חמות מצד תושבי השכונה, הפצועים, משפחות שכולות ותושבי העיר בנק הפועלים החליט להרחיב את המהלך ובשיתוף עם היזם אלעד מזמר והאמן ארד לוי, החליט לממן וליצור יצירת אמנות ברוח התקופה והפעם לתושבי העיר שדרות, אשר רובם לא נמצאים בעיר מאז ה-7/10, ללוחמים ומשטרת ישראל ולצייר ציור גרפיטי ענק בגודל של כ-100 מ"ר על קיר בניין מול תחנת המשטרה המיתולוגית.

כחלק מהמהלך היזם והאמן יחד עם נציג בנק הפועלים נפגשו עם ראש עיריית שדרות מר אלון דוידי ועם מנכ"ל הקרן לפיתוח שדרות, מיכאל סימן טוב שנרתמו באופן מידי, כשההחלטה המשותפת לכולם הייתה להנציח את גבורתם של השוטרים, תושבי העיר, והלוחמים שנלחמו בחירוף נפש מול המחבלים שחדרו לתחנת המשטרה של העיר וכבשו אותה לזמן קצר.

ציור הגרפיטי של האמן ארד לוי בעיר שדרות בחסות בנק הפועלים. באדיבות ארד לוי ואלעד מזמר,
ציור הגרפיטי של האמן ארד לוי בעיר שדרות בחסות בנק הפועלים/באדיבות ארד לוי ואלעד מזמר

הקיר שנבחר הינו אחד מקירות הבניין ברחוב הרצל בשכונת ניר עם בשדרות הממוקם כ-15 מטרים מהמקום בו הייתה תחנת המשטרה ובה התקיימו קרבות קשים מול המחבלים. הבניין הנבחר מסמל רגע מכונן בקרב על התחנה כאשר לוחם ימ"מ חטף נשק מחייל ורץ מיד לקומה השנייה של הבניין והצליח לנטרל את הצלפים אשר הסתתרו על גג תחנת המשטרה שעד לאותו רגע צלפו ורצחו שוטרים, לוחמים ותושבים רבים אשר ניסו להתקרב לתחנה.

היזם והאמן נפגשו עם מפקד תחנת משטרת שדרות סנ"צ דביר ארובס אשר ניהל את החפ"ק הראשי בסמוך לתחנה במהלך כל הקרב, שי סמדג'ה לוחם מהשיטור העירוני ולוחמים נוספים ומהם שמעו את הסיפורים ממקור ראשון. במקביל עיריית שדרות והתושבים העבירו להם את המסר העיקרי של העיר ואת הרצון להמשיך ולקדם את העיר בארץ ובעולם כעיר תוססת בעלת אופי מיוחד עם תרבות ענפה והכל תחת איום טילים של יותר מ-2 עשורים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ציור הגרפיטי של האמן ארד לוי בעיר שדרות בחסות בנק הפועלים. באדיבות ארד לוי ואלעד מזמר,
ציור הגרפיטי של האמן ארד לוי בעיר שדרות בחסות בנק הפועלים/באדיבות ארד לוי ואלעד מזמר

לדבריו של האמן ארד לוי: "הציור מספר על תקומה. בחלקו התחתון של הציור יש כיתוב באנגלית SDEROT שמחזיק את כל הקיר. מהכיתוב מתפתחת עיר עתיקה המזכירה את רחבת הכותל ובית כנסת המסמנים את ציון, מהלבנים של העיר העתיקה מתפתחת עיר מודרנית. הקיר כולל דמויות של אריה ושוטר שמצדיע המאפיינות את הגבורה ורוח הלחימה של השוטרים וכוחות הבטחון שלחמו בעיר. דמות הלביאה נועדה לבטא אותנטיות ומשפחתיות בזמן שהיא שומרת על בית הכנסת שהוא מקור היהדות והמסורת שלנו. דמות הילד הפטריוטי עם חולצה שמופיע בה הכיתוב מהסטיקר של שדרות I Love Sderot ודמות האמא שמחזיקה בידיה ילדה כולם מסתכלים אל האופק בהערצה לכיוון המגן דוד שנמצא בשמיים.

בחלון הבית מופיע דמות של קופידון, לדבריו של האמן ארד לוי דמות הקופידון נותנת מקום של כבוד ללוחם הימ"מ (ששמו אסור לפרסם) אשר היה הראשון להבין את המצב בתחנת המשטרה בעיר באותה שבת, חטף נשק מחייל ורץ לקומה השנייה בבניין שבו ציור הגרפיטי ולמעשה נטרל את שני הצלפים אשר התמקמו בגג תחנת המשטרה וצלפו בכל מי שהתקרב לאזור. בזכותו ניצלו מספר רב של לוחמים ואזרחים. לכן, האמן החליט בציור להפריח ציפורים מאותו החלון שמבטאות חופש - בעזרתו הרבה נפשות רבות נצלו. לסיום בחלקו התחתון של הציור ישנה מגילה אשר עוטפת את שם העיר ומציינת את חג שמחת תורה, המועד בו התרחש האסון הנורא ב-7/10."

לדברי היזם אלעד מזמר: "לאחר הקיר באופקים היה לי חשוב ולמצוא את המיקום הנכון עם הסיפור הנכון, בעת בחירת הקיר בעזרתה של סגנית ראש עיריית שדרות הגב' יהודית אוליאל, נבחר הקיר של הבניין ברחוב הרצל, הבניין ממנו בקומה השנייה צלף הימ"מ ניטרל את המחבלים מגג תחנת המשטרה ובזכותו חיים רבים ניצלו."

ציור הגרפיטי של האמן ארד לוי בעיר שדרות בחסות בנק הפועלים. באדיבות ארד לוי ואלעד מזמר,
ציור הגרפיטי של האמן ארד לוי בעיר שדרות בחסות בנק הפועלים/באדיבות ארד לוי ואלעד מזמר

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "שדרות היא מקום של עוצמה קהילתית וחוסן לאומי. זה ב-DNA של התושבים, מרוב שזה חזק, זה טבוע גם באוויר של שדרות ואפילו בקירותיה שמדברים חוסן וגבורה. הציור האדיר והמיוחד הזה, שצייר ארד לוי ויזם אלעד מזמר, בשיתוף בנק הפועלים, מנציח את זיכרונם וגבורתם של הלוחמים והשוטרים, האזרחים והתושבים שנרצחו בהגנה על הבית שלנו, וגם את אלה הגיבורים שממשיכים לחיות כאן ושותפים בהתפתחותה של העיר הנפלאה שלנו. הציור מחבר את העבר שלנו כעם ונותן השראה של תקווה ועוצמה. אין יותר מתאים ממנו לבטא את מה שאנחנו אומרים תמיד - איפה שהטרור והמחבלים המתועבים זרעו שנאה, הרס וחורבן אנחנו ממשיכים לבנות, לפתח ולצמוח. עם ישראל חי ושדרות חזקה מתמיד."

לאחר שבוע וחצי של עבודה האמן ארד לוי השלים את ציור הגרפיטי העצום בגודל של כ- 100 מ"ר על גבי הקיר בבניין ברחוב הרצל בשכונת ניר עם בשדרות, שכבר הפך לאתר הנצחה לגבורתם של תושבי העיר.

  • עוד באותו נושא:
  • גרפיטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully