וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מתבשל פה? כך מתכננים ומשדרגים את המטבח

בכל הנוגע לתכנון ועיצוב הבית המטבח ממשיך לככב ושומר על מעמדו וככזה, הוא זקוק אחת לתקופה לרענון ושדרוג; החל מיחידות אחסון, פרזול וגאדג'טים שיהפכו את ההתנהלות בו לקלה, נוחה ומהנה

נאנו מטבחים, מעצב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
נאנו מטבחים, מעצב ניצן הורוביץ/עודד סמדר

תהליך בחירת מטבח המותאם בדיוק על פי צרכיכם הינו תהליך מורכב הכולל הרבה מרכיבים אליהם צריך לתת דגש בן זמנית: חומרים, צבעוניות, קונספט המותאם לכלל הבית וכמובן לוחות זמני האספקה ותקציב.המטבח הוא ללא ספק אחד החללים המורכבים בבית ברמת התכנון וכמובן ברמת ההשקעה הכספית. האלטרנטיבה השפויה במקרה כזה היא להעזר במעצב פנים לו יש את הכלים, ההבנה והניסיון למה צריך לתת דגש, מה העלויות של כל דבר, הבנה מעמיקה בארגונומיה וכיוב'.

לדברי אשר שעיו, מעצב ובעלים חברת נאנו מטבחים "כחלק מהתהליך יש לבצע בירור צרכים מקיף בנוגע להרגלי וצרכי הבישול שלכם, כמה סירים וכלי מטבח יש לכם, כמה אנשים נמצאים בחלל בו זמנית, מהי התדירות בה אתם מארחים בחלל זה ועד כמה מורכבות הארוחות שאתם מכינים. כל השאלות האלה ורבות נוספות יהיו כלי עזר להבין כיצד לתכנן את המטבח האולטימטיבי עבורכם".

חלוקת המטבח

עוד מוסיף שעיו: "בחלק מהבתים המטבח מתפקד כחלק אינטגרלי מחלל האירוח וכפועל יוצא עליו לייצר דיאלוג עם שאר החללים והפרטים שבהם. יחד עם זאת, חשוב לזכור שהמטבח מתפקד ממש כמו מפעל ייצור, הוא ללא ספק אחד החללים הדינמיים והפרודוקטיביים בבית. על כן חשוב לשמור על המשולש של מקרר-כיור-כיריים: סידור נכון של האלמנטים הללו הוא אקוטי לתפעול קל ואפקטיבי, הרי שמהמקפיא אנו מוציאים את הבשר, משם מניחים על משטח ההנחה להפשרה, לאחר מכן מעבירים לכיור לשטיפה וניקוי, משם הוא עובר למשטח ההכנה ובשלב הכמעט אחרון עובר לכיריים לבישול".

עיצוב יעל ברוכים, באדיבות נאנו מטבחים. יצחרק אבוחצירא,
עיצוב יעל ברוכים, באדיבות נאנו מטבחים/יצחרק אבוחצירא
Laminam ישראל, משטחים. יחצ,
Laminam ישראל, משטחים/יחצ

לגבי משטחי עבודה במטבח, מדגיש שעיו כי הם קריטיים להתנהלות נוחה במטבח. "משטחים קטנים לא יאפשרו עבודה מהירה ויעילה, על כן מומלץ לשלב כמה שיותר משטחים על אחת כמה וכמה בסמוך לכיור ולכיריים. כמו בכל נדבך אחר בעיצוב הבית, גם בתחום המטבחים השמיים הם הגבול. כך למשל בולט כיום העיצוב האקלקטי במטבח הישראלי".

משטחים

קשה להישאר אדישים לדוגמאות המרהיבות שיצר הטבע, לטקסטורות ולממד הרגשי ששיש, אבן, עץ טבעי ומגוון המתכות מצליחים לצקת בחללי הבית השונים. יחד עם זאת, חסרונם הגדול טמון בעמידותם החלקית ובפרט בחלל דינמי ויצרני כמו המטבח.

משטחים מהטבע, באדיבות laminam ישראל. יחצ,
משטחים מהטבע, באדיבות laminam ישראל/יחצ
משטחים Laminam ישראל. יחצ,
משטחים Laminam ישראל/יחצ
באדיבות ניגא שף FOR HOME,  תנור שמנקה את עצמו ומזהה את האוכל. איתי אבירן,
באדיבות ניגא שף FOR HOME, תנור שמנקה את עצמו ומזהה את האוכל/איתי אבירן

לדברי גל נרדי, סמנכ"לית שיווק ב LAMINAM - ישראל, "על משטחי גרניט הפורצלן ניתן להניח ללא חשש סיר רותח. מכיוון שהם אינם נשרטים, אינם סופחים ו- 100% אנטיבקטריאלים, ניתן לחתוך עליהם ללא חשש. בכוחם של דגמי הסדרה לשוות לחלל המטבח מראה אלגנטי ויוקרתי וניתן בנוסף להשתמש בהם גם כציר המשכי לחיפוי קירות החלל. זאת ועוד, טכנולוגיית היצור המתקדמת שפותחה על ידי המותג מאפשרת יצירת משטחים בשלל סגנונות, גימורים, דוגמאות וצבעים, כולל דמויי חומרים טבעיים. כך למשל ניתן ליישם משטחים שנראים ממש כמו שיש או משטחי בוצ'ר בלוק. זאת ועוד, ניתן לחתוך את המשטחים בלוחות ענק ובכך להתקין את המשטח במינימום חיבורים, לנראות אסתטית אחידה".

מוצרי חשמל

יעל מוסקוביץ, סמנכ"לית השיווק של ניגא שף FOR HOME נותנת כדוגמא שני מוצרי חשמל טכנולגיים מתקדמים לטובת המשתמש וחוויית הבישול: "תנורי ה-combi steamer של המותג הגרמני MKN נחשבים לפריצת דרך של ממש במטבח הביתי. הם בעלי מערכת נידוף מובנית למניעה של אדים וריחות בזמן הבישול והאפייה, נפח גדול במיוחד ומערכת הפעלה חכמה שיודעת לזהות על פי סוג המזון מהי צורת הבישול המתאימה ביותר. המערכת מודדת על ידי חיישנים את כמות המזון ומגדירה עצמאית את זמני הבישול, אחוזי הלחות והטמפרטורה הנדרשת לתוצאות מושלמות בבישול ובאפייה, תוך שמירה מקסימלית על הערכים התזונתיים של המזון, צבעו ומרקמו . בתוך כך כולל התנור מערכת הניקוי העצמי האוטומטית המאפשרת ניקיון יסודי המבוצע ללא מגע יד אדם, ע"י טבלית ניקיון. בסיום תכנית הניקיון התנור נקי לחלוטין ומוכן לפעולה".

ניגא שף FOR HOME - מדיח כלים בשלוש דקות ובשליש מכמות המים. איתי אבירן,
ניגא שף FOR HOME - מדיח כלים בשלוש דקות ובשליש מכמות המים/איתי אבירן
מעצבות חגית אברג'יל ותמר בר ששת, באדיבות נאנו מטבחים. מאור מויאל,
מעצבות חגית אברג'יל ותמר בר ששת, באדיבות נאנו מטבחים/מאור מויאל

זאת ועוד, "למדיחי הכלים של המותג MEIKO מגרמניה לוקח כשלוש דקות ושלושה ליטר מים בלבד למחזור הדחה. המדיח החדשני עשוי נירוסטה- פנים וחוץ ומגיע לטמפרטורה של עד 83 מעלות, עובד עם חומרי ניקוי נוזליים ושואב בעצמו את הכמות הנדרשת להדחה מתוך מיכל הנמצא מתחת לארון הכיור. מידי מספר חודשים מחליפים את מיכל הסבון והחומר המבריק כך שאין צורך לשים טבליות ניקוי בכל פעולה - עוד דרך להקל, ולו במעט, את ההתנהלות במטבח. בסיום יום העבודה יפעיל המדיח תכנית לניקוי עצמי, כך שהוא תמיד נקי ומוכן לפעולה". היא מסכמת.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully