וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להאיר את החלל: תאורה נכונה תהפוך את הבית למואר יותר

סלון, מטבח, חדר שינה. כל מקום בבית צריך להקרין אור, אבל התורה הזאת לא כל כך פשוטה

אלול מערכות תאורה. עודד סמדר,
אלול מערכות תאורה/עודד סמדר

הסלון הוא מרכז המגורים של הבית בו נעביר את רוב זמננו, חלק מהזמן במנוחה בשעות הערב לפני השינה, בצפייה בטלוויזיה, בקריאה וחלק מהזמן באירוח ולכן חשוב מאוד להתאים את התאורה בסלון למקרים הללו, מסביר איש המקצוע אלון אלול, מייסד אלול מערכות תאורה.

לרוב נעביר את הזמן לפני השינה בסלון לכן יש צורך בתאורת אווירה נעימה ורגועה, כזאת שתאפשר לנו לצפות בטלוויזיה ללא מאמץ מיוחד לעיניים ויחד עם זאת תרגיע את הגוף לפני השינה. תאורה היקפית כדוגמת ספוטים בהספקים בינוניים לאורך ורוחב הסלון במקבצים או בחלוקה אחידה הם פתרון אחד מעולה למקרה הזה. גופי תאורה צמודי קיר המאירים מעלה-מטה או בשיטת BACKLIGHT יעשו גם כן עבודה מעולה במקרים האלו.

פתרון נוסף הוא התקנה של גוף תאורה צמוד תקרה קטן-בינוני שייתן לנו תאורת אווירה ולא יהיה חזק מידי למבלים בשעות הערב בסלון ולא יכביד על העיניים.

במקרה של קריאת ספר או עיתון יהיה מעולה להוסיף מנורת עמידה קרוב לספה או לכורסא שתאפשר קריאה נעימה לעיניים ומינימום הפרעה לסובבים אותנו בחלל הסלון.

מארחים? זה הזמן להגביר את עוצמת האור לכדי תאורה מלאה ושוטפת שתאפשר אירוח באווירה נעימה. במקרה זה מומלץ להוסיף גוף תאורה מרכזי גדול וחזק שיאפשר לראות את פניו של האורח ואף להחמיא לו באור חיובי.

אלול מערכות תאורה. עודד סמדר,
אלול מערכות תאורה/עודד סמדר
אלול מערכות תאורה. עודד סמדר,
אלול מערכות תאורה/עודד סמדר

לסיכום, תאורה אווירה היקפית בשילוב גוף תאורה מרכזי גדול, גוף תאורה קטן וגדול גם יחד שיופעלו ב-2 הדלקות נפרדות או גוף תאורה בודד גדול וחזק עם אפשרות לעמעום: ככה או ככה הסלון הוא מרכזי חיינו ולתאורה בסלון טיש לתת את הדעת על תאורה נוחה.

במרכז החוויה של "אלול מערכות תאורה", תוכלו לקבל ייעוץ אישי ומקצועי לכלל אזורי הבית והחצר, לבחור את גופי התאורה המדוייקים לכל חלל ולהיחשף למגוון עיצובים מיוחדים, חלקם בייבוא אישי מרחבי העולם וחלקם מיוצרים כאן בישראל. החברה הוקמה בשנת 2003 והיא מבין הוותיקות העוסקות בתחום תאורת ה- LED בישראל, כל אחד מבין הפריטים המשווקים על ידי החברה עומד בכל התקנים המחמירים ביותר של מכון התקנים הישראלי (הנחשב מחמיר ביותר בתחומו) והם מגובים באחריות יצרן מקורית ארוכת טווח.לחברה ניסיון רב בתחום התאורה, תכנון ועיצוב גופי תאורה, בניית גופים, תיקון ושינוי גופי תאורה רגילים ל-LED ותכנון ובניית תאורה לחללים בהתאם לדרישות הלקוח. כמו כן, תוכלו למצוא גופי תאורה LED בכל הסגנונות ובהם גופי תאורה שקועים בתקרות גבס, גופי תאורה צמודי תקרה, גופי תאורה תלויים לפינות אוכל/ סלונים/ פינות ישיבה ועוד.

אלול מערכות תאורה. עודד סמדר,
אלול מערכות תאורה/עודד סמדר

מותג האיכות prat living מציג מגוון גופי תאורה לחללי הבית השונים, סלון, פינת אוכל, חדרי שינה. בקולקציה המהפנטת תוכלו למצוא חומריות ייחודית ומעניינת של טקסטיל, עץ, טרווטין, מתכת, גופי תאורה תפורים בעבודת יד, שילוב בין בד לעץ אלון, שילוב בין זכוכית לבנה ועץ אלון ועיצובים שמייצרים אוירה והמון סטייל בחלל.

pratt living, להשיג באתר ובחנויות. יחצ,
pratt living, להשיג באתר ובחנויות/יחצ
pratt living, להשיג באתר ובחנויות. יחצ,
pratt living, להשיג באתר ובחנויות/יחצ

מעצבת הפנים רוית רוד מסבירה על תאורה בחלל המטבח.

המטבח הוא אזור עבודה מאוד פעיל ודורש תאורה בהתאמה. בתוך חלל המטבח עצמו, יש לנו אזורי עבודה שונים שכל אחד מהם זקוק לתאורה שונה, וכמובן שתכנון התאורה תלוי במבנה וגודל המטבח.

תכנון תאורה נעשה בשכבות, מתחילים מהתאורה הכללית, השוטפת ומשם עוברים להארת הפונקציות השונות. התאורה השוטפת צריכה להיות צמודת תקרה בכדי לשטוף היטב את החל ולהימנע מהיטלי צל. פרופילי לד הם גופי התאורה הטובים ביותר למטרה זו.

במידה ויש במטבח צלע ארונות גבוהים, יש לתכנן תאורה ממקדת לתוך הארונות, בכדי שנוכל לראות מה קורה שם בפנים. פסי צבירה עם ספוטים מתכווננים/ ספוטים בודדים מתכווננים הם גופי תאורה אידאליים לשם כך. אופציה נוספת, פרופיל לד בצורת ר, גם הוא יעשה את העבודה נאמנה.

במידה ויש ארונות/קלפות מעל משטח העבודה, רוב הסיכויים שיוטל מהם צל. תאורה נסתרת מתחת לקלפה תשטוף את משטח העבודה באור פונקציונלי.

במקרה ויש אי במטבח, ההחלטה איזו תאורה למקם מעליו תלויה בפונקציה של האי. אי המיועד לאכילה זקוק לתאורה המתמקדת באזור האכילה ולכן גופי תאורה תלויים המאירים כלפי האי יהיו נפלאים. באם יש באי כיריים- יש צורך להאיר מעל הכיריים, יחד עם זאת לא מומלץ למקם תאורה תלויה מעליהם בגלל החום והאדים. צילינדרים בגבהים שונים צמודי תקרה יהיו נהדרים למטרה זו.

עיצוב פנים רוית רוד. אורית ארנון,
עיצוב פנים רוית רוד/אורית ארנון
עיצוב פנים רוית רוד. אורית ארנון,
עיצוב פנים רוית רוד/אורית ארנון

טיפים לתכנון תאורה - מעצבת הפנים דינה ניר.

  • 1. הגדירו את הצרכים שלכם. מהאם אתם צריכים תאורה פונקציונלית או תאורה דקורטיבית? אולי גם וגם? האם יש צורך בתאורה חזקה או רכה?
  • 2. שימו לב לגודל החלל, חללים גדולים דורשים יותר תאורה מאשר חללים קטנים.
  • 3. הקפידו על איזון, אל תשתמשו רק בסוג אחד של תאורה, השתמשו בשילוב של תאורה כללית, ממוקדת ואוירה בכדי ליצור מראה נעים פרטי ומזמין.
  • 4. השתמשו בתאורה בכדי להדגיש אלמנטים עיצוביים. להבליט תכונות ייחודיות בבית שלכם כגון: רהיטים, אמנות או פריטים דקורטיביים אחרים. השתמשו בגופי תאורה מתכווננים שיכולים לעזור לכוון את האור בדיוק למיקום הנכון.
  • 5. הקפידו על בטיחות. וודאו שהתאורה בבית בטוחה לשימוש, במיוחד באזור של ילדים ומבוגרים ובכלל.
  • 6. השתמשו בתאורה ליצירת אוירה, הגדירו את האוירה שאתם רוצים ליצור בבית שלכם בין אם זה אוירה רומנטית מרגיעה או חגיגית וחזקה יותר.
  • 7. קחו בחשבון את צבעי הקירות, הוא עלול להשפיע על האופן שבו מתפזר הצבע בחלל.
  • 8. השתמשו בתאורה טבעית ככל האפשר, זו הדרך הטובה ביותר להאיר את הבית.
  • 9. השתמשו בתאורה חכמה. תאורה זו יכולה לעזור לכם לשלוט מרחוק ליצור סצנות תאורה חכמות בהתאם לצרכים ולמצב הרוח והאוירה שתרצו.
  • 10. תקציב. תאורה יכולה להיות יקרה, חשוב לקבוע תקציב לפני הרכישה.
  • 11.עשו שימוש בתאורה לד, הם יעילים יותר מאשר גופי תאורה מסורתיים ויכולים לחסוך בהוצאות חשמל.
  • 12.השתמשו בגופי תאורה עם מסננים אשר יכולים לשנות את צבע האור או ליצור אפקטים מיוחדים.
עיצוב פנים דינה ניר. יהודית הופמן,
עיצוב פנים דינה ניר/יהודית הופמן
עיצוב פנים דינה ניר. יהודית הופמן,
עיצוב פנים דינה ניר/יהודית הופמן
pratt living, להשיג באתר ובחנויות. יחצ,
pratt living, להשיג באתר ובחנויות/יחצ
pratt living. יחצ,
pratt living/יחצ

תאורה נכונה משנה את הבית ואת כל האווירה סביבו. אל תתפשרו עליה.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully