וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמן הירוק: כך תשלבו את הצבע הדומיננטי בבית שלכם

כהוקרה לצמחיה הסובבת אותנו המקבלת יותר ויותר מקום בעיצוב החלל בשנים האחרונות. כיצד תשלבו את הצבע הירוק בחלל הבית שלכם? השראות ועיצובים של מיטב המומחים

Prat living - הצצה ל-moodboards של Bolia  לעונה הקרובה – הצבע הירוק. יחצ,
Prat living - הצצה ל-moodboards של Bolia לעונה הקרובה – הצבע הירוק/יחצ

מגמות העיצוב לשנה הקרובה נחשפו כבר בהצצות במהלך תערוכות של המחצית השנייה של 2023, החל מחודש אפריל התחילו להשיק עוד ועוד מותגים מעבר לים את הבשורות שלהם לחודשים הבאים אותם נחשוף בקרוב בכתבה נפרדת.

לדברי המומחים בחנויות prat living המתמחים בייבוא פריטי איכות מרחבי העולם: "גם השנה, מתמקדים בבתי העיצוב הדנים, בחזרה והכרת תודה לטבע, בתוך כך הצבעוניות נעה סביב גווני חול ואדמה, בדרך כלל רכים, מלטפים, חמים (כיאה למחצית הקרה של השנה), דרך גווני אוקיאנוס מעושנים. מפגשים עמוקים בין כחול וירוק ודרך מנעד רחב של ירוקים כהוקרה לצמחיה הסובבת אותנו המקבלת יותר ויותר מקום בעיצוב החלל בשנים האחרונות."

הגוונים הירוקים של prat living לשנה הקרובה. יחצ,
הגוונים הירוקים של prat living לשנה הקרובה/יחצ
הגוונים הירוקים של prat living לשנה הקרובה. יחצ,
הגוונים הירוקים של prat living לשנה הקרובה/יחצ

בכתבה הבאה בחרנו לשים את הפוקוס על הצבע הירוק שיבלוט גם בשנה הקרובה בעיצוב הבית, החל משילוב צמחיה ביתית ירוקה ועד לרהיטים, אקססוריז, שולחנות, כיסאות וכמובן קירות ומטבחים.

ישבנו לשיחה עם מעצבות פנים מובילות ועם מיטב המומחים בתחום עיצוב הבית ללמוד כיצד תשלבו את הצבע הירוק ואת הטבע בבית שלכם.

עיצוב פנים: קרן צור פרידמן

תכנון ועיצוב פנים קרן פרידמן צור. ניצן הפנר,
תכנון ועיצוב פנים קרן פרידמן צור/ניצן הפנר

"בכל פרויקט שאני מעצבת אני אוהבת להכניס את הצבע הירוק, אם זה בצביעת קיר שלם, טפט בגוונים ירוקים, בנגרות שאני מתכננת או פשוט בפיזור צמחים, עציצים או תמונות של צמחים כדי להכניס את הטבע פנימה", אומרת מעצבת הפנים קרן צור פרידמן, "הצבע הירוק מעניק רעננות לבית, משדר חיים, התחדשות ובעיקר מייצר אוירה חיובית ומרגיעה. אני אוהבת לשלב את הירוק בחללים שונים בבית.

"לדוגמא בפרויקט המוצג כאן, מדובר בדירה קטנה שהיתה חשוכה ואפורה, נתבקשתי ע"י בני הבית להכניס רעננות, צבע ושמחת חיים. מפאת תקציב שלא אפשר את החלפת המטבח כולו, החלטתי על החלפת הדלתות בלבד וצביעתם בצבע ירוק עז, כמו כן הוספתי פינה ירוקה נוספת ע"י יצירת מדף שיורד מהתקרה ומכיל צמחים רבים שגם כן מוסיפים רעננות, שמחה ורוגע".

תכנון ועיצוב פנים קרן פרידמן צור. ניצן הפנר,
תכנון ועיצוב פנים קרן פרידמן צור/ניצן הפנר
תכנון ועיצוב פנים קרן פרידמן צור. ניצן הפנר,
תכנון ועיצוב פנים קרן פרידמן צור/ניצן הפנר

"את הצבע הירוק אני אוהבת להוסיף גם בחדרי שינה, בזכות תכונותיו המרגיעות, הוא יכול לשפר מאד את איכות השינה שלנו. בנוסף הירוק משתלב נהדר עם צבעים רבים נוספים כגון ורוד, עץ ועוד".

רוית רוד - עיצוב פנים והום סטיילינג

רוית רוד- עיצוב פנים והלבשת הבית. אבי קבלו,
רוית רוד- עיצוב פנים והלבשת הבית/אבי קבלו

לדברי רוית רוד - עיצוב פנים והום סטיילינג: "הצבע הירוק מזוהה עם הטבע וקשור למשמעות של צמיחה, התחדשות ורענון. שילובו בחלל הבית מעודד חיבור עם הטב, ובפסיכולוגיית הצבע הוא נחשב כצבע מאזן. בתקופה הזו בפרט, שימוש בצבע הירוק בבית יכול להשפיע עלינו לטובה.

"הדרך הפשוטה והקלה להכניס את הצבע הירוק לבית היא באמצעות צמחייה. יעדו פינה מוארת, רצוי בקרבת מקום לחלון, ומקמו בה עציצים בגדלים שונים. גם קירות הבית או נגרות הבית יקבלו בשמחה את הצבע הירוק. בחללים המרכזיים משתמש בירוק בהיר, עדין, מעודן ורגוע, בעוד בחדרים בהם משתמשים הילדים אפשר ורצוי להשתמש בירוק חי ומעורר".

רוית רוד- עיצוב פנים והלבשת הבית. אורית אלפסי,
רוית רוד- עיצוב פנים והלבשת הבית/אורית אלפסי

"השימוש בצבע הירוק בבית יעניק לכם תחושת רעננות והתחדשות. עם פסח בפתח, זהו צבע שבהחלט כדאי לשקול בבואכם לחדש את צבעי הבית".

מעצבת הפנים שירי ארצי

תכנון ועיצוב פנים שירי ארצי. הגר דופלט,
תכנון ועיצוב פנים שירי ארצי/הגר דופלט

"הצבע הירוק הוא צבע מרענן ושמח שמסמל צמיחה והתחלה חדשה כמו מעגל החיים", אומרת מעצבת הפנים שירי ארצי, "סקלת ירוקים היא סקלה רחבה מאוד, החל מירוק בקבוק כהה ועד לירוק דשא בהיר. בתמונות שלפנינו, בעלת הבית שנכנסה לבית חדש שרכשה חלמה על מטבח ירוק ובעזרת דוגמאות צבע דייקנו את הירוק שעליו חלמה כדי להגיע לתוצאה המושלמת. הרעיון היה ליצור מטבח כפרי, חמים ונעים אך עם זאת מרענן ומיוחד, שיהיה כיף לבשל ולארח בו אורחים ובני משפחה.

"שילוב של עץ בפרקט שברצפה וביחידות העליונות הוסיף את החמימות הנדרשת לצד כסאות וינטאז' אדומים ושילוב של אוספים מיוחדים של בעלת הבית".

תכנון ועיצוב פנים שירי ארצי. הגר דופלט,
תכנון ועיצוב פנים שירי ארצי/הגר דופלט

"הירוק והעץ הם חומרים וצבעים שמסמלים את הקשר לסביבה ומחברים אותנו אליה ובהחלט היוו התחלה חדשה בבית החדש. לחדר השינה באותו הבית נבחר טפט עלים ייחודי גם הוא בצבע ירוק. הטפט הזה הכניס שמחה גדולה לחדר השינה והוא בהחלט אלמנט שקשה להתעלם ממנו. כשנפתחת דלת החדר, אי אפשר להישאר אדישים לג'ונגל שעל הקיר. לצידו מיטה עם ראש מקש, שידה ישנה שבעלת הבית אספה יחד עם מדפים שנצבעו מחדש בורוד עתיק ומנורת קריאה ורודה. אין לי ספק כי הגוון הירוק שמופיע בבית בצורות שונות בהחלט יוצר משהו אחר ומרענן בחללים השונים ומהווה עבור הדיירים שבו את ההתחלה החדשה שאליה ייחלו".

מעצבת הפנים דלית ונגרובסקי

דלית ונגרובסקי תכנון ועיצוב פנים. אלעד גונן,
דלית ונגרובסקי תכנון ועיצוב פנים/אלעד גונן

"הסלון עוצב בגוונים של ירוק וכחול, שילוב שאני מאוד אוהבת", מספרת מעצבת הפנים דלית ונגרובסקי, "השטיח הירוק מאוד דומיננטי בסלון לנוכח שטח הפנים והגיאומטריה שלו. יש בו הרבה נועזות ולצידו המוטיב הירוק חוזר בטקסטורות שונות וגוונים שונים של ירוק בצמחיה, בכריות ובטקסטיל. שילוב הצבעים של ירוק וכחול משרה רוגע ורעננות ויוצר אסוציאציות של טיולם וחופשות, שילוב הירוק והכחול בטונים הכהים על הרקע הבהיר ותאורה מוקפדת בולט וכובש.

"בתמונה הנוספת של המטבח, מתוך פרויקט אחר שעיצבתי, ניתן לראות מטבח המתפרס על פני קיר שלם, בשילוב ידיות אינטגרליות בגוון זהב. מעל הדלפק במטבח מבנה ברזל המשלב תאורה עשויה טראצו בגווני ירוק וצמחיה".

דלית ונגרובסקי תכנון ועיצוב פנים. אורי אקרמן,
דלית ונגרובסקי תכנון ועיצוב פנים/אורי אקרמן

"הטיפ שלי לשילוב ירוק בבית: בכל מקום גבוה מומלץ לשלב צמחיה עם עלים נשפכים. אם יש אפשרות לצמחיה טבעית עם השקיה זה מעולה, ואם אין אפשרות כמו במקרה הזה ניתן לשלב צמחיה מלאכותית. הצבע הירוק במטבח נבחר בגוון כהה, אלגנטי עם נוכחות חזקה ומרגיעה כתחליף נהדר למטבחים האפורים והשחורים שהם טרנד פופולרי בארץ. השילוב עם דלפק בעץ בגוון בהיר מעניק למטבח לוק סקנדינבי שמשרה רוגע וחיבור לטבע".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully