וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשעמם לחדשני: הכיתה שבה למדתם עברה מהפכה רצינית

הכיתה המיושנת והמשעממת עברה מהפכה - כך משפיע העיצוב העתידני על תלמידי המאה ה-21

מרחב למידה בזרימה. יחצ,
מרחב למידה בזרימה/יחצ

הרבה השתנה ב-100 השנים האחרונות מכניסת המחשב לכל בית ועד המצאת הסמארטפון וכעת הבינה המלאכותית שמשנה את עולמנו - העולם עבר מהפכות טכנולוגיות רבות והמציאות כולה השתנתה לבלי הכר. למרות זאת, קיים מקום אחד שנהוג לחשוב עליו ככזה שלא עבר שינוי כלל ב-100 השנים האחרונות והוא באופן לא מפתיע- כיתת הלימוד.

הלוח, כלי הכתיבה והמורה שעומד בפני כיתה מלאה בתלמידים היו סימן ההיכר של בתי הספר ברחבי העולם בעשורים האחרונים. אך בשנים האחרונות חלה התקדמות מפתיעה בעולמות החינוך- עיצוב מודרני וחדשני, בשילוב טכנולוגיות למידה מתקדמות מתחילים לתפוס את מקומה של הכיתה הישנה והמשעממת ולהכניס חלק מהיכולות של העידן המודרני לתוך בתי הספר.

לימור הררי, סמנ"כלית 'גורדון פדגוגיה חדשנית' והאחראית על עיצוב מרחבי הלימוד החדשניים מספרת- "כשאני יוצרת מרחב לימוד חדש, אני מסתכלת על הזרימה במרחב, על מקומו של הילד והמורה בתהליך הלמידה. על יצירת מרחב בו הילד יהיה אקטיבי, מרחב שיהיה לו מקום להביע את דעתו האישית והיא תוצג בגאווה במרחב עצמו. חשוב לי שהחשיבה הראשונית על דיוק הזרימה במרחב תעשה בשיח עם צוות המורים שילמד במרחב ושבסוף התהליך הם יעברו פיתוח מקצועי שיכשיר אותם ללמד במרחב החדשני בשילוב מגוון אסטרטגיות.

כיתת העתיד. יחצ,
כיתת העתיד/יחצ

תהליך העיצוב אינו כולל רק את האלמנטים המודולריים של הריהוט, אלא הטכנולוגיות שישולבו במרחב, דרכי ההוראה שהמרחב יאפשר למורה - הכל עד הפרטים הקטנים ביותר- מרמת הריהוט, דרך צבע הקירות והכיתוב עליהם ועד הטכנולוגיה המיוחדת שתשתלב במרחב ותהפוך את הלמידה בו לחדשנית והכי חשוב- תסחוף את התלמידים להביע דעה, לשאול שאלות, ותעורר סקרנות".

אלו הם שלושה מתוך מגוון המתחמים המעוצבים של האקדמית גורדון:

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

כיתת העתיד כבר כאן

כיתת העתיד היא כיתת לימוד שמעוצבת בדרך פורצת דרך בהתבסס על ספרו של דויד ת'ורנבורג (2013) "ממדורת השבט למציאות המדומה". הספר מציג מודל לסביבות למידה המקדמות מעורבות ולמידה במאה ה-21 בעולם של שינויים דינמיים. עיצוב הכיתה נשען על ארבע מטאפורות המתייחסות לעולם הבראשיתי ולדרך שבה בני אדם לומדים:

  • 1. מדורת השבט (Campfire) המייצגת למידה ממומחה;
  • 2. בור המים (Watering hole) המייצג למידה מעמיתים בדרך לא פורמלית;
  • 3. המערה (The cave) המייצגת למידה אישית על ידי רפלקציה אינטרוספקציה
  • 4. החיים שמייצגים למידה סדנאית מתוך עשייה.
חדר פיקסלים. יחצ,
חדר פיקסלים/יחצ

בהתאמה למודל של ת'ורנבורג, כיתת העתיד מכילה אזור מרכזי ללמידה במליאה- מדורת השבט ואזורי עבודה צוותיים, א-פורמליים (בור המים) ואישיים (המערה) הכיתה מעוצבת באופן המאפשר ארגון למידה גמיש ונגיש של מנחה ולומדים. הכיתה כוללת אבזור טכנולוגי עשיר הכולל אייפדים, מדפסת תלת מימד, מסכים ומחשבים נייחים, וגאדג'טים מגוונים המקדמים למידה חווייתית והתנסותית.

מרחב למידה בזרימה

מרחב למידה זה כולל מגוון אמצעי למידה מודולריים הכוללים ריהוט המאפשר דרכי הוראה מגוונות, אמצעים טכנולוגיים חדשניים וייחודיים מגוונים ביניהם: מקרן רצפה אינטראקטיבי המאפשר ללומדים להתנסות בלמידה משחקית בתנועה. מקרן אינטראקטיבי על גבי שולחן המאפשר לשחק בעמידה משחקי תרגול בתחומי דעת שונים, ארגז חול אינטראקטיבי הכולל 28 סצנות ללמידה והנאה ביניהן לימוד טופוגרפיה, תופעות טבע: עונות השנה, הרי געש ועוד. מסך מגע אינטראקטיבי ומסכים לעבודה שיתופית.
תפקיד המורה במרחב בזרימה להציב ללומד אתגרים, לגרות אותו ללמידה, להגדיר יחד מטרות למידה, להשתמש במגוון אסטרטגיות למידה המאפשרות למידה מבוססת פרוייקטים, פתרון בעיות, למידה עצמאית, צוותית ולכוון את הלומד להשגת היעדים שהציב לעצמו.

מרחב 360 VR

מרחב הכולל מסך קעור גדול המאפשר שידור מתוך משקפי אוקולוס גו, (Go Oculos ) משקפיים
המאפשרים טעימה איכותית מעולם המציאות המדומה (reality Virtual - VR). חווית הלמידה בסביבה דמיונית גורמת למשתמש אשליה של מציאות, תוך התנתקות מהמציאות.

חדר מציאות מדומה. יחצ,
חדר מציאות מדומה/יחצ

העיצוב של חללי הלמידה היא הגורם שמאפשר לילדים להתפתח מבחינה אקדמית ולימודית. בזכות אלמנטים במרחב הלמידה, יכולים הלומדים להשתפר, ואנשי החינוך יכולים להתאים את החלל לכל נושא באופן פרטני, ולשנות את החלל כך שיהיה מרגש ומזמין בכל שיעור מחדש.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully