וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלום הישראלי לבית עם גינה לא נמוג - הוא נמצא בפריפריה

הבתים צמודי הקרקע הפכו למוצר נדיר יחסית בגלל מצוקת הקרקעות והבנייה הרוויה והצפופה במרכזי הערים. חולמים על בית כזה בכל זאת? יש לכם עדיין לא מעט אפשרויות

הבתים צמודי הקרקע שהיו משאת נפשם של ישראלים רבים שחלמו על בית עם גינה אמנם הפכו בשנים האחרונות למוצר יחסית נדיר בשוק הנדל"ן בעיקר בשל מצוקת הקרקעות לבנייה, ועל רקע העובדה שהמדינה מעודדת בעיקר בנייה רוויה וציפוף במרכזי ערים.

אולם, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תחת קטגוריה של התחלות הבנייה לצמודי הקרקע נמצא כי יש עלייה מתמדת בכמות הדירות בבתים צמודי קרקע עד שתי קומות. בעוד בשנת 2020 הקטגוריה היוותה כ-15% מסך התחלות הבנייה, בשנת 2022 הנתון עלה לכמעט 18% ואילו בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, יש עלייה נוספת של לכ-18.5% מסך התחלות הבנייה. בתקופת הזמן הזו, נבנו 8,030 דירות בבתים צמודי קרקע, אם יחס הבנייה יישאר זהה, אז ככל הנראה בסוף השנה נראה התחלות בנייה של למעלה מ-10,000 דירות בבתים צמודי קרקע.

כאשר מתרחקים מעט מאזור המרכז ומן הערים הגדולות ניתן עדיין למצוא בערים הקטנות וביישובים הקהילתיים, פרויקטים המציעים תכנון אדריכלי מוקפד ומודרני ומגורים בשכונה המציעה קונספט מגורים של ממש. להלן סקירה של פרויקטים נבחרים שמוקמים ומשווקים בימים אלו ...

קצרין

צמוד קרקע שכונת נחלים. דנה אוברזון אדריכלים,
צמוד קרקע שכונת נחלים/דנה אוברזון אדריכלים

רובע חדש בקצה הדרומי של קצרין בסמוך ליער יהודיה ולאתרי טבע ידועים רבים (נחל זויתן, בריכת המשושים) יקום בקרוב ויכלול כ-1,800 יח"ד. ברובע אותו מקימות החברות היזמיות קבוצת ברזאני וקבוצת אבני דרך, תמהיל רחב של מגורים הכולל בניה רוויה לצד בתים פרטיים וצמודי קרקע, מסחר ותעסוקה, מבני ציבור וחינוך. קהל היעד הוא משפחות מכל הארץ המעוניינות לשפר את איכות החיים שלהם, עם התרחבות אפשרויות העבודה בקצרין ואפשרויות העבודה מרחוק. מתחם הוילות צופה לנוף פתוח ומיועד להיות מתחם היוקרה של השכונה. ברובע ייבנו 386 יח"ד צמודות קרקע בשלושה מתחמים שונים.

דנה אוברזון, מנכ"ל ובעלים משרד אוברזון אדריכלים שתכנן את אחד המתחמים: "היה לנו מאוד חשוב ליצור שכונה מגוונת, לכן תכננו מספר טיפוסי בתים, כך שכל משפחה תוכל לבחור את טיפוס הבית המתאים לה, וחזית הרחוב תהיה מגוונת ומעניינת, ולא שכונה שתרגיש משוכפלת. הבתים שתכננו צופים לנוף פתוח ולאתרי הטבע אשר באזור. ניגשנו לתכנון הבתים במחשבה על אותן המשפחות שמעוניינות למצוא מרחב מחיה מרווח בתוך הבית, עם חללים רחבים, ובחוץ, עם גינות פרטיות יפות, ולאפשר למשפחות אלו חיבור לשכונה ולקהילה עם חצרות קדמיות פתוחות וחיבור לרחוב. ההשראה העיצובית הגיעה מחומרים מקומיים שאפשר למצוא בטבע של הגולן כדוגמת אבן הבזלת".

מגדל העמק

פרויקט אלונים מגידו מגדל העמק, VSCO אדריכלים. יחצ,
פרויקט אלונים מגידו מגדל העמק, VSCO אדריכלים/יחצ

בשכונה המערבית החדשה במגדל העמק משווקת קבוצת מגידו עם חברת אשל הירדן 61 צמודי קרקע בשטח של כ 160 מ"ר בנוי עם חצרות בשטחים של כ 130 מ"ר - 270 מ"ר . הפרויקט של קבוצת מגידו ואשל הירדן "רובע אלונים", כולל סה"כ 300 יח"ד מתוכן 170 דירות בנות 4-5 חדרים ו 130 דירות מיוחדות ובתים פרטיים.

ודים סימנדוייב, VSOC אדריכלים, אדריכל הפרויקט: "האזור מתאפיין בטופוגרפיות מורכבות והתכנית שאושרה במגרשים הגדירה את הפרויקט כשילוב של בניה סטנדרטית וכלכלית לפי טיפוסים עם בניה כפרית בעלת נפחים בקנה מידה אנושי. כל זאת כמובן בשילוב טבעי עם תצורת הקרקע המורכבת. משרד האדריכלים VSOC העמיק ופיתח את התפיסה הזו וביחד עם היזם מגידו מקבוצת רני צים, יצרו שכונה כפרית עם מבנים בעלי צורניות כפרית נקיה, שילוב של חומרי גמר טבעיים כמו בסיס אבן ונפחי טיח עיליים עם אלמנטים קלים מאלומיניום. כל זאת מבלי להתפשר על איכויות פנים של בית פרטי כמו מפלס פיתוח אחד מיושר ושלם לכל יח"ד ואור טבעי לכל חלל במבנה. כך, כמבנים פרטיים מונחים שזורים בטופוגרפיה על מצע של טראסות אבן, הפרויקט מעניק פתרון כלכלי אך לא מתפשר עשל אדריכלות עכשווית ברקמה כפרית קיימת ומאופיינת".

אריאל

רמת אדרת - אריאל. 3Ddesign,
רמת אדרת - אריאל/3Ddesign

קבוצת רם אדרת משווקת בימים אלה את פרויקט "רמת אדרת" באריאל, שתוקם בשכונה חדשה בדרום העיר. הפרויקט תוכנן כשני מתחמים, צפוני ודרומי, הכוללים 15-12 בניינים נמוכים מעוצבים בני 8-4 קומות ו- 292 יח"ד מתוכן גם צמודי קרקע.

ערן שקד, מייסד שותף סיטיבי אדריכלים: "הווילה ברמת אדרת באריאל תוכננה להשתלב בטופוגרפיה הייחודית של האתר ולאפשר הנאה מרבית מהנוף הייחודי. ממערב נפרשים שפלת החוף וגוש דן מחדרה עד גדרה; מדרום וממזרח ניתן לראות את גב הרי שומרון ומרכזם, ומצפון- את הרי צפון השומרון. המבנה בנוי באופן מדורג המאפשר שימוש בשלושה מפלסים כאשר בכל אחד מהמפלסים ישנה חצר או מרפסת ובהיררכיה בין החללים השונים כל חצר או מרפסת מייצרת קשר אחר אל החוץ ואל הנוף ברמת חשיפה ופרטיות שונה. בקומת הכניסה ישנה חצר הפונה אל הרחוב ומשמשת כגינה ייצוגית, מעין חלון ראווה אל הבית. במפלס שמעליה המלווה את הטופוגרפיה ישנה החצר הראשית של הבית והיא חצר פרטית המתאימה לאירוח ושימוש המשפחה באופן אינטימי. ובמפלס השלישי המרפסת הפונה אל הנוף הרחוק ואל הרחוב. הבתים הינם בתי מידות רחבי ידיים המתאימים למשפחה אשר בחרה לצאת מהבניין המשותף ומבקשת להרגיש את השינוי ברמת החיים המתלווה לחיים בבית פרטי צמוד קרקע. בתוך הבית מתקיים קשר של מבט באמצעות פינת המשפחה שמהווה גשר בין המפלסים ויוצרת תחושה של חלל רציף ולא של שלוש קומות נפרדות זו מזו. התכנון מבקש לאפשר למשפחה להתכנס בחללים המשותפים המקשרים בין החללים הפרטיים, ויוצר מספר רמות של פרטיות באמצעות השימוש במפלסים כגורם מחבר".

קרית אתא

חברת דר נופרים . אלונים הילס - קרית אתא. סטודיו אווה,
חברת דר נופרים . אלונים הילס - קרית אתא/סטודיו אווה

מול נוף פתוח של יער אלונים, מקימה חברת דר נופרים את אלונים הילס, בגבעת אלונים בקריית אתא. מלבד מגדלים יוקרתיים, המציעים מגוון פאסיליטיס לשימוש הדיירים, לרבות חדר כושר מאובזר ובריכה באורך 20 מטר (זה הפרויקט היחיד בקריות בו יש בריכה), דר נופרים בונה גם מספר בנייני בוטיק, שבהמשכם שורת וילות, הפונות לנוף הפתוח בצורת קשת.

השכונה מתוכננת כשכונה סגורה, כך שהכבישים בה משמשים רק את התושבים ואורחיהם, עם פיתוח סביבתי מוקפד מאוד, "כמו שכונה באירופה", אומרת שרית בן-משה, אדריכלית החברה "הבתים תוכננו סביב קשת של כניסה, שממנה נשפכים הבתים לנוף, כמו משפך. כל הגינות פונות לנוף הפתוח, בכדי לייצר פרטיות. השטח הררי, אך התחושה היא מישורית, כי לחלק מהבתים מגיעים אחרי שיורדים מספר מדרגות. שלושת המתחמים של הבתים הפרטיים נראים כמו פרסות. בתכנון הפנימי, היה חשוב לנו לעצב בית פונקציונאלי למשפחה, עם חללים ציבוריים גדולים.לתכנון מתחמי הבוטיק - צמודי הקרקע ובנייני הבוטיק, חבר משרד האדריכלים יוסף ז'אנו. גודל חלקות הוילות נע בין 250-350 מ"ר, תלוי במיקום המגרש.

התכנון הפנימי הוא בשני מפלסים. הבתים בני 6 חדרים, וכוללים סוויטת הורים גדולה ומפוארתבן משה מסבירה עוד, שהחיפוי החיצוני של הבתים יוקרתי: חיפוי אבן לבנה בשילוב אלומיניום שחור. כל הווילות מגיעות עם פרגולה לבנה של טרילדור, וכן שער כניסה שחור, גם הוא של טרילדור. זאת במטרה שחזות השכונה תהיה אחידה.

גרופית בשמורה, פרדס חנה

גרופית בשמורה. אלכס לובימוב,
גרופית בשמורה/אלכס לובימוב

בשכונת רותם בדרומה של פרדס חנה, באיזור כפרי הגובל בשדות של קיבוץ גן שמואל, בונה חברת גרופית את גרופית בשמורה. השכונה, הנבנית סביב חורשת אקליפטוסים, מתפרסת על פני 24 דונם, ותכלול 72 דו משפחתיים וחד משפחתיים, ביחס זהה. הקוטג'ים יכללו 6 חדרים וישתרעו על פני 175 מ"ר, בנויים על חלקות בשטח של 300-350 מ"ר, כך ששטח החצרות יעמוד על 70-200 מ"ר. השכונה צפויה לכלול פיתוח ברמה גבוהה, מתקנים ציבוריים, מגרשי משחקים ועוד. בשל מיקומה בפאתי היישוב, התושבים עתידים ליהנות מפרטיות ושקט, והכביש שיעבור בשכונה צפוי לשרת רק את הדיירים והאורחים. הבתים כוללים יחידה נפרדת בקומה התחתונה, שיכולה לשמש ילדים בוגרים, כמו גם לשמש כיחידה נגישה להורים מבוגרים. אדריכל אייל איצקין, הבעלים של משרד איצקין אדריכלים, שתכנן את הפרוייקט, אומר כי מדובר בשכונה הממוקמת באיזור כפרי, הנהנית מנוף פתוח, וגובלת בשדות ופרדסים, מה שמעניק איכות אוויר ומאפשר איכות חיים. בין היתר, משולבים בבינוי השכונה עצי אקליפטוס עתיקים. באשר לתכנון הבתים, אומר איצקין, הם תוכננו תוך שימת דגש על פרטיות ונגישות.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully