וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרבד הקסמים: כך תבחרו את השטיח המתאים לכם

שטיח הוא פריט פופולרי בעיצוב הבית, ויכול לשנות לחלוטין את התחושה של ביתכם, אבל איך תבחרו את האחד הנכון?

ניסו רהיטים שטיח קהיר. דרור עינב,
ניסו רהיטים שטיח קהיר/דרור עינב

שטיח הוא פריט פופולרי בעיצוב הבית, ויכול לשנות לחלוטין את התחושה של ביתכם. לשטיח יש גם השפעה עצומה לא רק על המראה, אלא גם על הצליל והפונקציות של החלל. עם כל כך הרבה דברים לקחת בחשבון לפני רכישת שטיח ניסו רהיטים הכינו לכם מדריך מעמיק שיעזור להימנע מטעויות נפוצות בקניית שטיחים.

לפני שמחליפים שטיח:

שטיח יכול להחזיק מעמד בין 5 ל-20 שנים, תלוי באיכות השטיח. איך תדעו מתי הגיע הזמן להחליף את השטיח שלכם? חפשו סימנים ברורים של בלאי, לדוגמא: כתמים שלא יורדים. אם אתם רואים שגם מנקה שטיחים טוב לא יצילו, זה הזמן להחליף אותו.

ניסו רהיטים שטיח נטלי. דרור עינב,
ניסו רהיטים שטיח נטלי/דרור עינב

דברים שיש לקחת בחשבון בעת קניית שטיח חדש

  • חומר: ישנם שטיחים המורכבים מרכיבים סינטטיים וטבעיים. חומרים טבעיים כוללים: צמר, כותנה, משי ופשתן. חומרים סינטטיים: כוללים ניילון, פוליאסטר, אקרילי ועוד. לכל חומר יש יתרונות וחסרונות. הקפידו לעשות את המחקר שלכם על כל חומר שתוכלו לבחור את האפשרות הטובה ביותר עבורכם.
  • צפיפות ומשקל: לכל אחד מהגורמים הללו יש השפעה ישירה על התחושה והעמידות של השטיחים. צפיפות מתייחסת עד כמה כל סיב קרוב לסיב הבא. ככל שהצפיפות גבוה יותר, כך השטיח עמיד יותר. משקל מתייחס למשקל של שטיח למטר מרובע, למה זה חשוב? אם לשני שטיחים העשויים מאותו חומר משקל שונה, זה עשוי להעיד על כך שאחד מהם משתמש ביותר חומר או בעל צפיפות גבוה יותר.
  • אחריות: אחריות לא רק יכולה לספק לכם תחושת בטחון אלא גם להעיד עד כמה אותו שטיח עמיד. אם מציעים לכם תקופת אחריות מוגבלת מאוד ניתן להסיק מכך כי שטיח זה אינו צפוי להחזיק מעמד זמן רב, לעומת זאת אחריות לתקופה ארוכה מעידה על כך שהיצרן עיצב שטיח שיחזיק מעמד זמן רב.
ניסו רהיטים שטיח טרו קולור. דרור עינב,
ניסו רהיטים שטיח טרו קולור/דרור עינב

איך בוחרים שטיח?

המגוון הגדול של האפשרויות בחירה יכול להפוך את קניית השטיחים לקצת מאיימת. בואו נסתכל על כמה גורמים חשובים שיעזרו לכם לצמצם את אפשרויות שלכם. למה משמש החדר? שאלה זו תעזור לצמצם את האפשרויות. לדוגמא- חדרים שבהם יש הרבה תנועה כגון: חדרי ילדים, חדרי אוכל/מטבחים, חדרי מגורים יתאימו שטיחים עמידים בפני כתמים, חדר עם מעט תנועה יתאים לשטיחים פחות עמידים. נקודה חשובה נוספת- חיות מחמד וילדים מוסיפים בלאי נוסף לכל שטיח. זה דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון כשמחליטים על שטיח.

מה גודל החדר?

גודל החדר משפיע הן על המחיר והן על איזה צבע או סגנון שטיח יראה הכי טוב בחלל. מידת החדר משפיע על איך יראו סגנונות שונים וצבעי שטיח. לדוגמא: ניתן להפוך חלל גדול חמים ומזמין יותר עם שטיח בגוון כהה.

  • עוד באותו נושא:
  • שטיחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully