וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר ללא הפסקה: כך מעצבים דירה ישנה עבור רווק תל אביבי

הוא רווק בשנות ה-30 לחייו, העוסק במיזמי נדל"ן בחו"ל ובענף המסעדנות, שרכש דירת מגורים ישנה במרכז העיר ובסיועה של מעצבת הפנים שני שטינמץ, בוגרת בית הספר לעיצוב פנים של ברברה ברזין, התאים אותה בדיוק לטעמו וצרכיו

עיצוב שני שטינמץ. דור קדמי,
עיצוב שני שטינמץ/דור קדמי
  • עבור: איש עסקים ויזם בשנות ה-30 לחייו
  • היכן: מרכז תל-אביב
  • שטח הדירה: כ-90 מ"ר+ מרפסת בשטח של כ-10 מ"ר
  • עיצוב פנים והום סטיילינג: שני שטינמץ, בוגרת ביה"ס ללימודי עיצוב פנים של ברברה ברזין
  • צילום: דור קדמי

בשנים האחרונות תל-אביב נמצאת בתנופת שיפוץ, שנראה לעולם לא יסתיים אך גם חפירות הרכבת הקלה ואינספור פרויקטי התמ"א שמתנהלים ברחביה לא מונעים ממנה להמשיך להיות אחת הערים הכיפיות והאטרקטיביות בעולם. כך גם מבחינתו של רווק בשנות ה-30 לחייו, העוסק במיזמי נדל"ן בחו"ל ובענף המסעדנות, שרכש דירת מגורים ישנה במרכז העיר ובסיועה של מעצבת הפנים שני שטינמץ התאים אותה בדיוק לטעמו וצרכיו.

הדירה שממוקמת בבניין שנבנה בראשית שנות ה-80 ומאז לא עבר שיפוץ משמעותי, נמצאת באחד הרחובות השקטים הסמוכים לכיכר דיזינגוף - לוקיישן שקסם, ובצדק, לבעליה החדשים. על מנת להתאים אותה בדיוק לצרכיו הוא רתם את מעצבת הפנים שני שטינמץ - בוגרת ביה"ס ללימודי עיצוב פנים של ברברה ברזין, שמשתפת בתהליך.

עיצוב שני שטינמץ. דור קדמי,
עיצוב שני שטינמץ/דור קדמי
עיצוב שני שטינמץ. דור קדמי,
עיצוב שני שטינמץ/דור קדמי

"בעל הדירה החדש היה מעורב מאד בתהליך וידע היטב מה הוא רוצה. כפועל יוצא הפרויקט התנהל במהירות שיא ומשלב הרכישה ועד למעבר עברו בסה"כ 3 חודשים. מדובר בפרק זמן קצר ביותר בהתחשב בעובדה שהתהליך כלל הפקת סט תוכניות מלא, שיפוץ מקיף שכלל את גילוח הקירות והקמת תשתיות הדירה מחדש וכמובן תכנון נגרות מותאמת, רכישות של כלל האלמנטים והפריטים והום-סטיילינג".

"הדירה שקיבלנו לידינו היתה מיושנת: קירות הסלון היו מכוסים בשעם, המטבח היה ממוקם בחלל נפרד והמרפסת היתה מנותקת מהחלל המרכזי. כמו כן היו ברחביה מסדרונות ארוכים ורחבים וניכר שהמרחב כולו לא נוצל באופן המיטבי. למרות חסרונותיה הפוטנציאל הגלום היה רב בפרט המיקום השקט אך המאוד מרכזי, מרפסת בחלל הציבורי, הרבה אור ופתחים הצופים לצמחיה ירוקה".

סלון טרם השיפוץ הביתי. יחצ,
סלון טרם השיפוץ הביתי/יחצ
עיצוב שני שטינמץ. דור קדמי,
עיצוב שני שטינמץ/דור קדמי

"מבנה הדירה הוא מלבני - ארוך וצר יחסית, ובמועד הקניה היא כללה 2 חדרי שינה וסלון. בעל הדירה הציב אתגר תכנוני משמעותי: להפוך אותה לדירת ארבעה חדרים ולנצל באופן מקסימלי את כל שטחה, כשהחלל הציבורי, ובו הסלון והמטבח, יהווה open space מזמין שמתחבר למרפסת וצופה לנוף שנשקף מבחוץ. הרציונל היה לייצר תחושת זרימה במרחב ולדאוג שהדירה תהיה מוארת. בתוך כך, מכיוון שהבניין מוקף בצמחייה, וגווני הירוק נגלים מבעד למרבית החלונות, בחרנו לעבוד עם פרופילי אלומיניום בלגי בגוון שחור מינימליסטי שממסגרים את תמונת הנוף, כך שתשתלב כחלק אינטגרלי בעיצוב הפנים".

"כחלק מהתכנון והחלוקה המחודשת של הדירה, ובמטרה למקסם את המרחב, לאחר אישור התוכניות גולחו קירות הפנים ובמקומם בוצעה חלוקה שחילקה את הדירה לשניים: חלל ציבורי פתוח ובו הסלון, המטבח ומרפסת פתוחה, וחלל פרטי הכולל את חדר האורחים (שמשמש ביומיום גם כחדר כושר וכמשרד ביתי), חדר שינה, שירותי אורחים, חדר רחצה, וחדר מאסטר. ההפרדה בין החללים הציבוריים והפרטיים נעשתה באמצעות נגרות אומן שמסתירה את דלתות המעבר בין החלל הציבורי והחלל הפרטי וכך מתאפשרת פרטיות לשוהים בכל אחד מהאגפים. הן ניתנות לפתיחה בקלות כך שישנה זרימה של אור טבעי וניתן להנות מהנוף הירוק מכל זווית".

עיצוב שני שטינמץ. דור קדמי,
עיצוב שני שטינמץ/דור קדמי
עיצוב שני שטינמץ. דור קדמי,
עיצוב שני שטינמץ/דור קדמי

"בנוסף להיבטים הפונקציונאליים אחת הבקשות של בעל הדירה היתה לדבוק בעיצוב שיפנה לכמה שיותר קהלים, זאת במידה וירצה למכור אותה בעתיד. הקונספט העיצובי שגיבשנו משלב בין קווים נקיים ומודרניים לצד יצירת אווירה חמימה וביתית שעושה כבוד לטבע ולסביבה. השתמשנו בפלטת צבעים ניטרלית על טהרת האפור, החום, הלבן והשחור בשילוב ירוק של צמחיה וזריקת צבע של ורוד דומיננטי שבא לידי ביטוי באומנות. הרבנו להשתמש בחומרים טבעיים כמו פרקט עץ אמיתי, טקסטיל רך, שולחנות שיש וכאמור, מסגרות אלומיניום שחורות שמדגישות את הנוף הטבעי בחלונות ומייצרות חיבור בין החוץ לפנים".

עיצוב שני שטינמץ. דור קדמי,
עיצוב שני שטינמץ/דור קדמי
עיצוב שני שטינמץ. דור קדמי,
עיצוב שני שטינמץ/דור קדמי
עיצוב שני שטינמץ. דור קדמי,
עיצוב שני שטינמץ/דור קדמי

"עבור כל החללים תכננו נגרות מותאמת כך שניתן יהיה להחביא אלמנטים אותם נרצה להצניע מבעד לקווים הנקיים. כך, נגרות המטבח טומנת בחובה מקרר אינטגרלי, ואפשרות הרחבה למקרר אינטגרלי נוסף; ארונות ייעודיים למכונת הכביסה והמייבש, ודלת נסתרת המשתלבת בנגרות המטבח, דרכה יש מעבר לאגף הפרטי. פרט לעובדה שהיא כוללת שפע של פתרונות אחסון: במאסטר השינה הטמענו בנגרות את מסך הטלוויזיה ובכלל הדירה יחידות המיזוג נסתרות בתוכה והן מחליפות את המזגנים העיליים הישנים".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully